Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@05:17:14 GMT

زاکانی جانشین وزیر کشور شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۲۳۶

زاکانی جانشین وزیر کشور شد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی در حاشیه نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: جلسه نسبتا مفصلی با مسؤلین دست اندرکار ستاد بحران داشتیم و بر اساس آن مصوباتی تهیه شد. اولین مصوبه این بود که شهردار تهران جانشین وزیر کشور در ستاد بحران تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قرار شد که برنامه جامع در تهران که قبلا تهیه شده بود بازنگری و روزآمد شود و با توجه به اقتضائات جدید ارزیابی‌های لازم روی آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: قرار شد کارگروه‌هایی که از قبل شکل گرفته با ارزیابی لازم این کارگروه‌ها مجددا با قدرت فعالیت خود را انجام دهند. همچنین درباره سلسله طرح‌های لازم برای پیش نشان گری، پیش بینی، پیشگیری و آمادگی پاسخ صحبت و قرار شد که برای هر کدام زمان تهیه طرح و برنامه تحقق توسط کارگروه‌های مختلف انجام شود.

وی افزود: طبق این مصوبات بنا شد که درباره نحوه کمک رسانی و کمک گیری از سایر استان‌ها که باید در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی کمک کنند، مانور‌های لازم را انجام دهیم. برای انجام مانور‌های سالانه در حوزه‌های بخشی، موضوعی و منطقه‌ای و همچنین مانوری در قالب یک روز در سال در سطح شهر تهران برنامه‌هایی طراحی خواهد شد.

وحیدی افزود: همچنین درباره آموزش و آگاهی لازم جهت آمادگی مردم برای مقابله با وقوع بحران‌ها بحث و قرار شد توسعه و تکرار این آموزش‌ها به فرهنگ سازی خوبی منجر شود.

وی با بیان اینکه آمادگی شهر تهران در مقابل بحران‌های طبیعی مهم است، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف در این باره فعال هستند و باید با توجه به شرایطی که اقتضا می‌کند برنامه‌ها قویتر و پشتیبانی‌های لازم صورت بگیرد تا آمادگی‌های لازم را کسب کنیم.

در این جلسه مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک و اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد وحیدی ستاد بحران تهران علیرضا زاکانی شهر تهران قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرماندار یزد در حاشیه این جلسه گفت:پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

سید محمدرضا مدرسی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب می‌باشند و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد