Web Analytics Made Easy - Statcounter

لمینت متحرک همچون، لایه‌ای روکش مانند آن هم از جنس لمینت یا کامپوزیت پس از انجام عمل قالب گیری دندان توسط بهترین دندانپزشک مورد نظر، تولید شده و بر روی دندان قرار میگیرد.

خبرگزاری میزان _ لمینت دندان از لایه سرامیک باریک ساخته شده که با مینای دندان و یک لایه چسبناک، روی دندان اصلی چسبانده می‌شود که می‌توان آن را بصورت لمینت متحرک نیز در بازار و مرکز دندانپزشکی خود بیابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این لمینت متحرک علاوه بر مزایا و معایب خود راهکار‌هایی برای نصب دارد که درادامه کمی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

کاربرد لمینت دندان

در واقع همانطور که در جریان هستید، ونیر‌ها لایه‌های نازکی هستند که مستقیم به بخش جلویی دندان چسبانده می‌شوند تا ظاهر آن را زیبا کنند.

ونیر برای افرادی که تنها چند عیب جزئی در دندان هایشان دارند بسیار مناسب است و از این رو اگر بخواهیم بصورت ساده بگوییم، می‌توان گفت؛ هدف از نصب ونیر این است که ظاهری زیبا به لبخند شما هدیه بخشد و دندان‌های آسیب دیده، شکسته، لک شده، خرد شده و دندان‌هایی که کمی کج شده‌اند را اصلاح کند، از سوی دیگر ونیر حتی می‌تواند فاصله‌های بین دو دندان را هم پر کند.

انواع لمینت دندان

دو نوع لمینت دندان داریم:

ونیر کامپوزیت
ونیر سرامیکی

در واقع لمینت دندان از لایه سرامیک باریک ساخته شده که با مینای دندان و یک لایه چسبناک، روی دندان اصلی چسبانده می‌شود و برخلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت سرامیکی هیچ نیازی به تراشیدن یا ساییدن دندان نیست و درصورتی که پزشک روش‌های درمانی خاصی را برای نصب لمینت انتخاب کند، تنها به منظور آماده‌سازی دندان و چسباندن لمینت روی آن، تغییرات خیلی کمی روی دندان ایجاد می‌کند و هیچ آسیبی به ساختار طبیعی آن نمی‌زند.

علاوه بر جنبه‌های ظاهری، نصب صحیح لمینت و کاربرد آن هم اهمیت زیادی دارد.

در حقیقت لمینت باید درست و محکم به دندان طبیعی بچسبد تا خوب عمل کند و از این رو دندانپزشک از صمغ‌هایی استفاده می‌کند که به نور حساس هستند. این مواد بعد از نصب با کمک اشعه‌هایی قوی و مخصوص، خشک و محکم می‌شوند.

لمینت متحرک

اسنپ اسمایل که بین عموم مردم به عنوان لمینت متحرک شناخته می‌شود همچون لایه‌ای روکش مانند آن هم از جنس لمینت یا کامپوزیت پس از انجام عمل قالب گیری دندان توسط بهترین دندانپزشک مورد نظر، تولید شده و بر روی دندان قرار میگیرد.

در واقع در این حالت، شما به راحتی میتوانید هر زمان که تمایل داشتید آن را از دندان‌های خود جدا کنید. این ویژگی را باید یکی از مهمترین عواملی بدانید که مخاطبان را به سمت بهره گیری از اسنپ اسمایل می‌کشاند.

این کاور از جنس لمینت بوده و به راحتی تمامی ایرادات دندان را پوشش می‌دهد و ظاهری زیبا را به دندان‌ها می‌بخشد و لبخندی خارق العاده را برای شما فراهم می‌آورد و به عبارت بسیار ساده‌تر می‌توان گفت؛ لمینت‌های متحرک دندان شرایطی را به وجود می‌آورند تا دندانپزشکان حرفه‌ای و متخصص لمینت دندان با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های درمانی جدید، دندانی یکنواخت را دوباره به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

چگونگی استفاده از لمینت‌های متحرک

لمینت‌های متحرک از جمله فناوری‌های نسبتا جدیدی به حساب می‌آیند که کمتر متخصص لمینت دندان در تهران میتواند از پس پیاده سازی آن برآیند.

لمینت‌های متحرک مطابق با قالب‌های گرفته شده از دندان‌ها تولید می‌شوند و بهره گیری از آن‌ها بسیار ساده است در حقیقت این نوع از لمینت‌ها با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در علم و تکنولوژی به دو قسمت دسته بندی می‌شوند؛ لمینت فک بالا و لمینت فک پایین.

در این حالت، تنها کافیست برای استفاده از آن‌ها نسبت به بهداشت و تمیزیشان اطمینان حاصل کنید.

به این صورت، سلامت لمینت‌ها حفظ خواهد شد و حتی بر طول عمر آن تاثیری مثبت میگذارد.

نحوه نصب لمینت متحرک دندان

نصب لمینت متحرک سه مرحله بسیار آسان دارد:

باید آن را به مدت ۲ دقیقه در آب جوش بگذارید.
سپس لمینت را بردارید و پس از خنک شدن در آب خنک بشویید.
لمینت را محکم بر روی سطح خارجی دندان فشار دهید.

پس از این که مراحل فوق انجام شد روکش سرجای خود محکم روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و تا زمانی که آن را درنیارید تکان نمی‌خورد. با استفاده از روکش می‌توان نقص‌های زیر را برطرف کرد:

شکاف‌های وسیع
ساختار خم یا نامرتب
رنگ پریدگی
ناحیه بریده شده و دندان از دست رفته

همانطور که میدانید، لمینت متحرک قابلیت چسبندگی ندارد و به همین دلیل راحت از دندان‌های شما جدا می‌شود. البته این طور نیست که هنگام غذا خوردن یا مواقع دیگر از دهان شما بیفتد، زیرا طراحی شیار‌های دندان‌های آن به گونه‌ای است که کاملاً فیت دندان‌های شما می‌شود و از دهان شما به راحتی خارج نمی‌شود. تولید لمینت متحرک معمولا در راستای یک فرایند پزشکی طولانی مدت انجام می‌شود و پیش از جاگذاری لمینت دائم استفاده می‌شود.

مزایا و معایب لمینت متحرک

این مسئله غیرقابل کتمان است؛ هر محصول یا وسیله‌ای که با هدف برطرف کردن یک نیاز و مشکل به جهان معرفی می‌شود، عاری از هرگونه مزایا و معایب باشد. این مسئله درخصوص لمینت متحرک نیز صدق می‌کند. پس بیایید مزایا و معایب این نوع از لمینت‌ها را بشناسید:

به راحتی تمیز می‌شوند.
به سرعت نقایص دندان‌ها (شکاف ها، رنگ پریده، ناحیه بریده شده و…) را از میان برمیدارند.
استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.
میتوانند باعث ایجاد آلرژی شوند.
از قیمت پایینی برخوردارند.
به عنوان یک راه حل دائمی شناخته نمی‌شوند.

نحوه مراقبت از لمینت متحرک

پیشنهاد می‌شود پس از هر وعده غذایی لمینت را به آرامی از دهان خارج کرده و آب کش کنید. با تمیز کردن لمینت از ایجاد پوسیدگی و بوی بد دهان جلوگیری می‌شود هم چنین بهداشت دهان و دندان فرد نیز به خوبی رعایت می‌شود. دو قسمت انتهایی پلاک را با دو دست بگیرید و به آرامی آن را نصب یا خارج کنید.

بمنظور تمیز کردن لمینت متحرک از فرچه‌های مخصوص و صابون‌های مایع استفاده کنید و از خمیر دندان استفاده نکنید، زیرا خمیر دندان حاوی موادی است که باعث ایجاد خراش و ساییدگی روی سطح پلاک می‌شود.

در حقیقت زمانی که قصد دارید از پلاک استفاده کنید حتما آن را در کیت مخصوصش قرار دهید.

جنس لمینت‌های متحرک در برابر تغییر رنگ مقاوم نیست بنابراین بهتر است هنگام استفاده از اسنپ آن اسمایل از خوردن غذا‌های سخت یا نوشیدنی‌های رنگی پرهیز کنید. حتما به صورت مرتب پلاک خود را شستشو دهید. از خمیر دندان استفاده نکنید و در صورت لزوم از مایع دستشویی رقیق استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دندان‌هایی سفید با باطنی زشت! آنچه در مورد ایمپلنت دندان باید بدانید هرآنچه که باید درباره ایبوپروفن بدانیم چگونه مصرف شکر را کاهش دهیم؟ ۱۷ بیماری و اختلال که موجب کاهش وزن ناخواسته می‌شوند دندان عقل از کجا آمده است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: لمینت متحرک بیماری دندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیماری دندان مزایا و معایب لمینت دندان روی دندان دندان ها لمینت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند

پژمان بختیاری نیا  گفت: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

او می‌گوید: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانها است.

به گفته او این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند