Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرا طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد و گفت: در این راستا سهمیه سالانه استان ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی است که تاکنون زمینه ساخت ۸ هزار واحد مسکونی آن فراهم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مسکن به‌عنوان نیاز اولیه هر زندگی و شخص از جایگاه مهمی در جامعه برخوردار است که در این راستا یکی از برنامه‌های دولت توجه به مسکن به ویژه محرومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم است که در این راستا بر اساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی سالانه یک میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاها در استان‌های مختلف ساخته می‌شود.

در اجرا طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه سالانه استان بوشهر ساخت 13 هزار واحد مسکونی است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تاکنون زمینه ساخت 8 هزار واحد مسکونی آن فراهم شده است.

فرزاد رستمی با بیان اینکه زمین ساخت مسکن اجرا طرح یاد شده در شهرهای مختلف استان بوشهر فراهم شده اظهار داشت: اکنون بیشترین مشکل تأمین زمین برای اجرا طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر در شهرهای گناوه و جم و خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

وی با اشاره به ثبت‌نام افراد متقاضی در سامانه تعیین شده خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 15 هزار نفر در استان بوشهر در سامانه جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه پالایش این افراد در حال انجام است تصریح کرد: برای ساخت مسکن در طرح جهش تولید تسهیلات ویژه‌ای پرداخت و در این راستا 350 میلیون تومان وام به متقاضیان در مرکز استان بوشهر پرداخت می‌شود.

رستمی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات 350 میلیون تومانی برای مرکز استان، 300 میلیون تومانی برای سایر شهر‌ها، و 250 میلیون تومانی برای روستاها از ویژگی‌های طرح جهش تولید مسکن است که با حداقل آورده امکان ساخت وجود دارد.

وی از اجرا طرح جهش تولید مسکن در بعضی شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این واحدهای مسکونی پس از 2 سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن تا 15 آذر تمدید شده است گفت: شرایط ویژه برای ثبت‌نام تعیین شده که عدم دریافت زمین دولتی یا وام تسهیلات یارانه مسکن توسط فرد یا افراد تحت تکفل، عدم برخورداری از املاک مسکونی و 5 سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا از جمله شرایط است.

نقش طرح جهش تولید مسکن در کاهش قیمت مسکنعضو کمیسیون عمران مجلس: برای آغاز طرح جهش تولید مسکن 360 هزار میلیارد تومان تخصیص یافتشیوه‌ تامین مالی قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها را به خطر می‌اندازد

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح جهش تولید مسکن هزار واحد مسکونی اجرا طرح ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در حاشیه بازدید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز اظهار کرد: شهرداری تبریز از سال گذشته اقدام به احداث مسکن ارزان و استاندارد در قالب قرارگاه مسکن کرده است که مناطق دهگانه موظف به مولدسازی اراضی خود در این راستا شده‌اند.

وی افزود: در کنار تأمین مسکن ارزان و استاندارد، مولدسازی اراضی شهرداری تبریز در مناطق دهگانه، به نوعی درآمد شهرداری در سال‌های آینده است.

هوشیار با اشاره به عملیات اجرایی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان اعلام کرد: شهرک جوانان با ۱۳۵ هکتار راهکار ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و پرخطر شهر است که ۵۰ هکتار آن کاربری فضای سبز و ۸۵ هکتار آن مسکونی است.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که هفت هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث شود که سهم شهرداری تبریز ۱۵۰۰ واحد است.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر پروژه بازآفرینی شهری در منطقه اسدگلی خاطرنشان کرد: پروژه طرح ساماندهی حاشیه نشینی اسدگلی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۴۱۲ مربع در قالب ۱۵ بلوک با گنجایش ۲۴۰ واحد مسکونی، ۱۳ واحد تجاری و ۶ واحد خدماتی در دست اجرا و احداث است.

وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح، دو بلوک مسکونی A۳ و A۴ از ۱۵ بلوک به پایان رسیده است و هم اکنون نیز ادامه عملیات اجرایی نصب قطعات بتنی آپارتمانی بلوک‌های A۲ و A۱ نیز در حال اجرا است.

هوشیار با اشاره به تداوم تملک و آزادسازی قطعات برای احداث واحدهای مسکونی جدید گفت: برای عملیات ساخت مابقی بلوک‌های مسکونی واقع در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی اسدگلی با تملک و آزادسازی زمین پروژه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از احداث مجتمع ۵۴ واحدی شهرک صدرا خبر داد و افزود: پروژه شهرک صدرا در زمینی به عرصه ۲۰۱۱ مترمربع در اعیانی ۱۵ هزار مترمربع در قالب ۵۴ واحد مسکونی در متراژهای ۱۲۰ الی ۱۷۰ متر مربع با یک باب تجاری در ۱۰ طبقه سازه‌ای طراحی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرک صدرا احداث می‌شود.

شهردار تبریز تأکید: قرارگاه مسکن یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز بوده که با هدف تولید مسکن ارزان قیمت، زیست پذیری محلات و رونق اقتصادی و ساماندهی ساخت و سازها در منطقه پیگیری می‌شود.

کد خبر 6064421

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت