Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه بر ادامه مکمل‌یاری ویتامین A در هشت استان کم برخوردار تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه توزیع مکمل مگادوز ویتامین A با همکاری یونیسف در این استان‌ها باید ادامه یابد.

وی افزود: در شرایطی که احتمال ابتلای کودکان به کرونا وجود دارد این مکمل ۲۰۰ هزار واحدی به مدت شش ماه کمبود ویتامین A را در کودکان این استان‌ها که دچار کمبود این ویتامین هستند، جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه در حال مذاکره با یونیسف برای دریافت مکمل‌های بیشتر هستیم، بیان کرد: این برنامه از تیرماه شروع شده و اکنون پوشش ۵۰ درصدی داریم. هر روز، چند مادر می‌بایست توسط مراکز بهداشتی نوبت دهی و دعوت شوند تا این مکمل به بچه ها داده شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اعلام اینکه در شهرستان‌های بهبهان، سیرجان، بوشهر، ایرانشهر، بیرجند این برنامه باید با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: مکمل‌یاری ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی کودکان در پیشگیری و کنترل همه‌گیری کرونا موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا ویتامین A

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف به پذیرش و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هستند.

به گزارش میزان، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از اسفندماه سال گذشته کلید خورده است و هرگونه درمان سرپایی و بستری بدون پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام می‌شود.

وی افزود: این برنامه مصوبه هیات دولت بوده و همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند و اگر کودکی را پذیرش نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

کریمی ادامه داد: مردم نیز در صورت تخلف موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، البته دارو رایگان نبوده و جزو این برنامه نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت: شیوه نامه نحوه اعمال درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز به بیمارستان‌های مربوطه ابلاغ شده و منابع اجرای این برنامه در بیمه‌ها تخصیص یافته است، زیرا سلامت کودکان در اولویت نظام بهداشت و سلامت کشور است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سونوگرافی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد جزییات جدید حذف دفترچه بیمه

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • تاکید وزارت بهداشت بر تولید نان کامل / غنی‌سازی آرد با ویتامین D
  • چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند؟