Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:17:20 GMT

رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۹۴۹

رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ وزارت دفاع روسیه از اجرای رزمایش دریایی ناوگان این کشور در دریای سیاه خبر داد.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرد تعدادی از کشتی‌های جنگی و ده فروند جنگنده سوخو ۲۷ و سوخو ۳۰ در این رزمایش شرکت داشتند. این رزمایش برای تمرین مقابله با حملات احتمالی دشمنان و ضربه زدن به کشتی‌های متجاوز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد درپی فعالیت‌های ناتو نزدیک مرز‌های روسیه، آمادگی نیرو‌های هسته‌ای و افزایش توان نیرو‌های غیرهسته‌ای از جمله اولویت‌های روسیه است.

خالد الجبوری خبرنگار شبکه در گزارشی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز غرب در مرز‌های روسیه که شاید خطرناک‌ترین اقدامات در نوع خود باشد، به نقل از سرگئی شویگو افزود بمب افکن‌های راهبردی آمریکا برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه، آموزش دیده اند که این اقدام نه تنها امنیت روسیه بلکه امنیت چین را نیز تهدید می‌کند.

شویگو گفت این ماه و در جریان برگزاری رزمایش آمریکا، بمب افکن‌های راهبردی آمریکا برای احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه آموزش دیدند.

در ادامه گزارش آمده است کاخ کرملین روسیه اعلام کرد بر خلاف آنچه غرب برای ترویج آن تلاش می‌کند روسیه هیچ اهداف خصمانه‌ای علیه اوکراین ندارد. بر همین اساس روسیه درباره احتمال اقدام نظامی کی‌یف با حمایت ناتو در منطقه دونباس هشدار داد.

در ادامه گزارش آمده است دمیتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد رسانه‌های آمریکا و اوکراین ادعا می‌کنند روسیه خود را برای حمله به اوکراین و تجاوز به این کشور آماده می‌کند. تاکید می‌کنیم اوکراین درصدد برنامه ریزی برای تجاوز به دونباس و جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک است. این مسئله باید به درستی درک و تفسیر شود. بار‌ها و در سطوح مختلف بر این مسئله تاکید شده است که روسیه به هیچ کس حمله نخواهد کرد و هیچ اهداف خصمانه‌ای ندارد. تحرکات داخلی ارتش روسیه به هیچ وجه نباید به چنین مسائلی ربط داده شود.

خبرنگار روسیا الیوم ادامه داد روسیه تاکید می‌کند تلاش‌های تحریک آمیز سازمان ناتو همچنان ادامه دارد و نشان می‌دهد کشور‌های عضو این سازمان در ارزیابی اوضاع و تاثیر مستقیم آن بر امنیت و ثبات منطقه و نیز امنیت و ثبات راهبردی جهانی مسئولانه عمل نمی‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه روسیه رزمایش دریای سیاه زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو جنگی آمریکا عازم مدیترانه می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ال‌بی‌سی، دولت آمریکا اعلام کرده در واکنش به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل ناو جنگی USS Bataan را همراه ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی عازم شرق دریای مدیترانه می‌کند. پایگاه‌های آمریکا در عراق در حالت آماده‌باش قرار گرفته و سعی می‌کنند موشک‌های ایران را رهگیری کنند.

علاوه بر این، ایالات متحده دارای دو ناوشکن و یک رزمناو در دریای سرخ است که به طور کامل به سلاح‌های ضد موشک مجهز هستند. این ناوها نیز دستور دارند هر موشک یا هواپیمای بدون سرنشین به سمت اسرائیل را هدف بگیرند.

کد خبر 844131 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • ناو جنگی آمریکا عازم مدیترانه می شود