Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، این مطالعه تجزیه و تحلیل گسترده ای از مطالعات قبلی در مورد این موضوع است.

این کارآزمایی‌ها شامل 5446 بزرگسالی بود که روی را به صورت خوراکی، زیر زبان یا به صورت اسپری بینی دریافت کرده بودند.

محققان به طور جداگانه بررسی کردند که آیا روی از عفونت های دستگاه تنفسی پیشگیری می کند یا آن را درمان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی خوراکی یا داخل بینی از پنج عفونت مجاری تنفسی RTI در هر 100 نفر در ماه جلوگیری کرد. خطر نسبی بروز علائم خفیف تا متوسط 32 درصد کمتر بود.

روی همچنین با 87 درصد کاهش خطر ابتلا به علائم نسبتاً شدید و 28 درصد کاهش خطر ابتلا به علائم خفیف‌تر همراه بود. بیشترین کاهش در RR مربوط به علائم نسبتاً شدید منطبق با یک بیماری شبه آنفلوانزا بود.

اگر در اوایل دوره بیماری استفاده شود، شرکت‌کنندگانی که روی را زیر زبان یا به‌عنوان اسپری بینی استفاده می‌کردند، 1.8 برابر بیشتر از کسانی که از دارونما استفاده می‌کردند، بهبود می‌یابند.

از جنبه منفی، عوارض جانبی بیشتری در بین افرادی که از روی استفاده می‌کردند، وجود داشت، از جمله حالت تهوع یا ناراحتی معده، تحریک دهان یا احساس درد ناشی از استفاده قرص‌ها. اما خطر یک مشکل جدی، مانند از دست دادن بویایی کمتر بود. این یک بررسی بسیار جامع برای مطالعات مرتبط با روی در بزرگسالان است.

امداد همچنین می‌گوید که روی برای کودکان مبتلا به اسهال «کاملاً» مؤثر است. سازمان بهداشت جهانی آن را از سال 2004 توصیه کرده است.

این سوال مطرح می‌شود که آیا ممکن است در مجاری تنفسی به طور مشابه عمل کند؟ قبل از اینکه بتوانیم آن را به طور خاص توصیه کنیم، هنوز باید نکات این مداخله را بدانیم.روی یک تغییر دهنده بازی نیست. روی حالت پیشگیرانه دارد ممکن است مدت زمان عفونت ها را کمی کوتاه کند اما در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی دستگاه تنفسی اسپری بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت در برابر سرماخوردگی با طلای سرخ

به گزارش خبرآنلاین از جام جم آنلاین، زعفران خواص بی‌شماری دارد. حاوی مواد معدنی و ترکیباتی مثل آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، زینک و ... است که بدن را گرم نگه می‌دارد و از خشکیِ بدن محافظت و جلوگیری می‌کند.

گرمای موجود در زعفران باعث می‌شود که بدن‌تان در برابر آنفولانزا، سرفه و سرماخوردگی مقاوم باشد. می‌توانید آن را داخل شیر گرم استفاده کنید یا حتی برنج زعفرانی بخورید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897975

دیگر خبرها

  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندروم درس (Dress) بیماری مرموز ترانه عیلدوستی چیست؟ | این بیماری با بدن ترانه چه کرد و آیا درمان دارد؟
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی با طلای سرخ
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید