Web Analytics Made Easy - Statcounter

آثار چهار هنرجوی حوزه هنری اردبیل به مرحله نخست پنجمین مسابقه بین المللی نقاشی «شهر صلح آمیز» ژاپن راه یافت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری  استان اردبیل، امیر رجبی اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی با موضوع «شهر صلح‌آمیز» از سوی دبیرخانه ژاپنی و ایرانی سازمان شهرداران صلح با هدف آموزش صلح و افزایش سطح آگاهی کودکان از مفهوم صلح و مدارا برای پنجمین سال متمادی، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فراخوان برای تمامی کودکان ۶ تا ۱۵ سال است و  در مرحله اول تمامی آثار ارسال شده توسط داوران ایرانی ارزیابی شده و از هر رده سنی ۵ اثر انتخاب و آثار برگزیده به تفکیک هر شهر برای دبیرخانه ژاپن ارسال شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: آثار ونداد مجرد، سلوا جامعی، آیلین قنبری و یاسمین پاشایی از هنرجویان رشته تصویرسازی و نقاشی کودک حوزه هنری استان اردبیل با مربیگری آرام علایی به پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی «شهر صلح آمیز» سال ۲۰۲۱ کشور ژاپن راه پیدا کرده است.

گفتنی است؛ در مرحله دوم داوری، آثار تمامی کشورها توسط داوران بین‌المللی بررسی و نتایج در دی ماه ۱۴۰۰ از طریق وبگاه www.shahr.ir  اعلام می‌شود و به برگزیدگان این مسابقه گواهی امضا شده توسط شهردار هیروشیما از سوی دبیرخانه ژاپنی سازمان شهرداران صلح اعطا خواهد شد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس حوزه هنری استان اردبیل جشنواره نقاشی کودکان مسابقه بین المللی نقاشی شهر صلح آمیز حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

کتاب «نقاشی قشنگ» برگرفته از حدیثی از امام رضا(ع) به قلم لعیا اعتمادی برای گروه سنی کودک از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد. این اثر یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است.

نویسنده کتاب حاضر داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد» نوشته که در کتاب عیون اخبار‌الرضا ذکر شده است.

ماجرای داستان «نقاشی قشنگ» در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی  می‌شود.

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: نقاشی‌اش خیلی قشنگ بود! گل‌های قرمز و صورتی برگ‌هایشان را بالا آورده بودند. پروانه‌ها هم مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخیدند و خوشحالی می‌کردند. وقتی نقاشی مائده را دیدم، این فکر به ذهنم آمد و به او گفتم: «خوش به حال گلهایت! حتما از اینکه پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سرشان میچرخند، خیلی خوشحال هستند!» مائده با تعجب نگاهم کرد و پرسید: «پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخند؟» آن وقت مرا نگاه کرد و خندید. بعد از آن روز دیگر حرف نزد.

کتاب «نقاشی قشنگ» در 24 صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت 40 هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)