Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@23:53:11 GMT

ارتباط استفاده از شبکه های اجتماعی با افسردگی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۰۹۰۲

ارتباط استفاده از شبکه های اجتماعی با افسردگی

آفتاب‌‌نیوز :

جدیدترین مطالعه انجام شده در مورد ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و خطر ابتلا به افسردگی حاکی از ارتباط این دو است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: رابطه بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامت روان از موضوعاتی است که همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از یک سو، رسانه های اجتماعی شرایطی را فراهم می سازد تا افراد با یک جامعه بزرگتر ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی را در مورد موضوعات مورد علاقه خود بدست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، حتی پیش از اینکه اطلاعات نادرست گسترده در مورد این پلتفرم ها شناسایی شود، این احساس وجود داشت که ممکن است جوانان تحت تاثیر پیامدهای منفی آن قرار گیرند.

در این مطالعه جدید استفاده از رسانه های اجتماعی و شروع علائم افسردگی در میان حدود ۵۴۰۰ فرد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت. در آغاز مطالعه در هیچ یک از این افراد علائمی از افسردگی مشاهده نشد.

اما در بررسی های متعدد انجام گرفته طی ۱۲ ماه، وضعیت علائم افسردگی در برخی از شرکت کنندگان بدتر شده است. این خطر با استفاده از سه شبکه اجتماعی فیسبوک، اسنپ چت و تیک تاک تشدید یافته است.

هرچند یکی از محققان آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا رسانه های اجتماعی واقعاً باعث افسردگی می شوند؟ گفت: این سوال مانند طرح معمای مرغ و تخم مرغ است که معلوم نیست اول مرغ بوده یا تخم مرغ و بین این دو مولفه نیز نمی توان مشخص کرد، کدامیک از دیگری تاثیر می گیرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان تاکید کردند: در توضیح‌ نتایج بدست آمده در این مطالعه می توان گفت افرادی که در معرض خطر افسردگی هستند، حتی اگر در حال حاضر افسرده نباشند، بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مورد دیگر این است که رسانه های اجتماعی در واقع به افزایش این خطر کمک می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی افسردگی رسانه های اجتماعی رسانه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «عشق و فلسفه»، امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش و فردا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود. این مستند درباره نادیا مفتونی، پژوهشگر فسلفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

مستند «گشت آورد»، پنج شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «بدل»، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.  

برنامه «وقت اندیشه»، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش و دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست