Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا خشنودی معاون دادستان کل کشور در نشست علمی_ تخصصی حقوق و اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری که به اهتمام شهرداری مشهد و هیئت علمی دانشگاه امام صادق برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم در رابطه با محقق شدن حقوق عامه گفت: نظام اسلامی با آموزه‌های دینی رابطه بین مردم و حاکمیت را تبیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه صیانت از حقوق عامه وظیفه حاکمیت است، افزود: قوه قصاییه به احیای حقوق عامه، گسترش عدل و حمایت از آزادی‌های مشروع می‌پردازد است که قوه قضائیه و دادستان وظیفه حفظ حقوق عمومی را دارد.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: قانون اساسی حقوق متعدد را برای مردم در نظر گرفته است که باید بعد از چهل و سه سال این حقوق اجرا می‌شده است که مشکلاتی هم وجود داشته و این قوانین به طور کامل تسری نیافته است.

بیشتر بخوانید

مسئولان حوزه قضایی به حفظ حقوق بیت المال مکلف هستند



خشنودی بیان کرد: حاکمیت تأمین حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آزادی‌های مدنی مردم را قبول کرده است و مقام معظم رهبری هم به صیانت از آزادی‌های مشروع تاکید کرده‌اند

او با بیان اینکه دادستان باید از مردم بخواهد مطالبه‌گر باشند تصریح کرد:حقوق مردم متعدد است مثلا حقوق زائر یکی از مصادیق حقوق مصرف کننده است. بر همین اساس مصرف کننده تنها کسی نیست که یک کالایی را می‌خرد و برای رفع نیاز جسمانی آن را صرف و میل می‌کند کسی که می‌رود از بانک تسهیلات می‎‌گیرد، کسی که ماشینش را بیمه می‌کند، کسی که کودکش را در یک آموزشگاه ثبت نام می‌کند هم مصرف کننده است.

معاون دادستان کل کشور تأکید کرد: به خدمت گیرندگان تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها و ادارات و اشخاص حقوقی که متکفل به ارائه خدمت عمومی هستند، مصرف کننده می‌گوییم. همچنین باید کارگروه حمایت حقوق مصرف کننده در مشهد تشکیل بشود و حسب مورد، دادستان ما از مردم خواهد که مطالبه گر باشند.

انتهای پیام//س.ع.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان کل کشور مدیریت شهری حقوق عامه مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

پرویز پرزور گفت: با توجه به اهداف و رویکرد دولت در زمینه فسادستیزی به‌ویژه مقابله با فساد در همه ابعاد آن و ارتقای سلامت اداری، نقش حراست در این راستا برای ارتقای سرمایه اجتماعی در بین مردم و حفظ سرمایه‌های انسانی استان در مجموعه‌های اداری، به مانند مقوله حفاظت فیزیکی و یا اطلاعاتی و حتی فراتر از آن دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار اردبیل با بیان اینکه فعالیت در حراست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کشور اقتضائاتی متفاوت از سایر مجموعه‌ها دارد، افزود: نتیجه اقدامات حوزه حراست علاوه بر پیامدهای درون سازمانی، با ارتقای شئونات سلامت اداری، باعث ایجاد امیدواری در جامعه می‌شود و به لحاظ ارتباط مداوم مجموعه‌های استانداری، فرمانداری، بخشداری و حتی دهیاری‌ها با مردم، تکالیف سنگینی در راستای ارتقای امید و سرمایه‌های اجتماعی بر عهده این حوزه است.

او با تأکید بر توجه جدی به حفاظت و صیانت از سرمایه‌های انسانی، بیان کرد: طراحی سازوکارهای عملی و متناسب با شرایط هر مجموعه، برای حراست و پاسداری از سرمایه‌های انسانی استان اردبیل ضروری و مورد انتظار مقام عالی استان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی