Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در دومین ماه انتصاب خود در مدیریت رسانه ملی، صبح روز چهارشنبه سوم آذر به شهر مقدس قم به عنوان پایگاه مرجعیت و خاستگاه انقلاب رفت و با مراجع عظام تقلید دیدار کرد. در این دیدار، مراجع تقلید با قدردانی از نقش ارزنده رسانه ملی در تبیین معارف دینی، نکاتی را برای ارتقای ماموریت‌های سازمان صداوسیما به‌ویژه در دوره جدید بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق شما نشان می‌دهد می‌توانید در رسانه ملی تحول ایجاد کنید

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس رسانه ملی خطاب به جبلی گفت: سوابق و عملکرد شما نشان می‌دهد که می‌توانید در رسانه ملی تحولات شگرفی ایجاد کنید تا هم برنامه‌های صداوسیما بیش‌تر دیده شود و هم مردم به آن‌ها اعتماد بیش‌تری داشته باشند.

ایشان با بیان اینکه باید از تجربه و اندوخته خود برای رسیدن صداوسیما به دانشگاهی اسلامی استفاده کنید، افزود: در کنار جلب اعتماد مردم، مشکلات آن‌ها را هم پیگیری کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی ارتباط تنگاتنگ با حوزه‌های علمیه را برای صداوسیما ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت حوزه برای ارتقای برنامه‌های دینی استفاده شود.

رسانه ملی؛ تنها داشته انقلاب و مردم در میان انبوه رسانه‌های دنیا

آیت‌الله نوری همدانی نیز با اشاره به برنامه‌های جبلی برای تحول در سازمان صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین رسانه کشور، رسانه ملی را تنها داشته انقلاب و مردم در میان انبوه رسانه‌های دنیا دانست.

ایشان با تشریح خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، از رئیس سازمان خواست وضعیت هر منطقه از کشور را قبل و بعد از انقلاب نشان دهند تا مردم با دستاوردها و خدمات نظام اسلامی‌بیش‌تر آشنا شوند.

ضرورت جلب اعتماد عمومی

آیت‌الله جوادی آملی هم در دیدار با رییس رسانه ملی، ضرورت جلب اعتماد عمومی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی بتواند در دوره تحولی جدید این اعتماد را جلب کند.

ایشان با اشاره به شعار جوان‌گرایی در کشور گفت: جوان‌گرایی به این معنا نیست که همه امور را به دست جوانان بسپاریم، بلکه باید در کنار افراد پیش‌کسوت و باتجربه کارهای اجرایی را به دست بگیرند.

ضرورت توجه ظرایف هنری در رسانه ملی

دیدار دیگر پیمان جبلی با آیت‌الله سبحانی بود. آیت الله سبحانی در این دیدار با اشاره به سیاست جدید سازمان در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی به نکته مهمی اشاره کرد و از رسانه ملی خواست تا در پخش اخبار مربوط به فسادهای مالی، حفظ آبروی افراد را در مد نظر قرار دهد.

ایشان توجه به ظرایف هنری را در رسانه ملی ضروری دانست و گفت: صداوسیما به عنوان یکی از ارکان شاخص نظام اسلامی می‌تواند مبانی دینی و انقلاب اسلامی را عالمگیر کند.

تزریق روحیه نشاط و شادابی به جامعه

آیت‌الله علوی گرگانی هم در دیدار جبلی با بیان اینکه رسانه ملی باید بتواند در دوره جدید رضایت مردم را جلب کند، افزود: صداوسیما باید با به کارگیری نیروی‌های جوان با انگیزه و مستعد، روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دین زدایی از جوانان تاکید کرد: ضروری است صداوسیما با تولید برنامه‌های غنی دینی از حریم دین حراست کند.

عملکردی در جهت افزایش اعتماد مردم

رئیس سازمان در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حاضر شد و با رئیس این نهاد ریشه‌دار حوزوی دیدار کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به تغییر رویه سازمان صداوسیما در دوره جدید و انتشار اخبار به سبکی متفاوت اشاره کرد و افزود: در قضایای اخیر، رسانه ملی با پوشش مناسب خبری، توطئه دشمنان را خنثی کرد و موجب افزایش اعتماد مردم شد.

ایشان صداوسیما را مجموعه‌ای عظیم و فرهنگ‌ساز خواند که باید در موضوعات اساسی جامعه از جمله فرزندآوری و حمایت از تولید ورود کند.

سدی در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان

رئیس سازمان در ادامه سفر به قم در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) حضور یافت و مضجع شریف آن حضرت را زیارت کرد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) در دیدار رئیس رسانه ملی از عملکرد درخشان سازمان صداوسیما در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی با پوشش کامل وقایع و حوادث، مانع فتنه‌انگیزی دشمنان و رسانه‌های معاند شد.

جبلی در واکنش به تمجید آیت‌الله سعیدی از اقدام بهنگام صداوسیما در حادثه هک شدن جایگاه‌های سوخت گفت: در این خصوص کار اصلی بر دوش مردم بود همان‌طور که در این چهل و چند سال، کار اصلی را مردم انجام داده‌اند. در واقع اگر سه ضلع مردم، نظام و رسانه هم‌افزا شوند هیچ توطئه‌ای بر کشور اثرگذار نخواهد بود.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در ابتدای دیدارهایش با مراجع عظام تقلید، شعار رسانه ملی در دوره جدید را «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» عنوان کرد و گفت: رسانه ملی در دوره جدید تمام تلاش خود را برای بازسازی و تقویت هویت ملی دینی و انقلابی به کار خواهد گرفت.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تلاش می‌کنیم صدای مردم برای حکومت و بیانگر خدمات نظام اسلامی‌برای مردم باشیم، افزود: رسانه ملی موظف است از داشته‌های مردم در حوزه‌های مختلف، از جمله دین، فرهنگ، اخلاق، اقتدار و وحدت محافظت کند و واسطه‌ای امین میان مردم و دولت باشد.

بازدید از مرکز صداوسیما در قم

جبلی در کنار دیدار با مراجع تقلید، از مجموعه‌های مستقر صداوسیما در شهر مقدس قم همچون صداوسیمای مرکز قم، رادیو معارف، اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی و دانشکده صداوسیما هم بازدید کرد.

رئیس رسانه ملی در این بازدید به صورت چهره به چهره با کارکنان این مجموعه‌ها گفت‌وگو کرد و از نزدیک با خواسته‌ها و مطالبات آنان آشنا شد. در این دیدار، محمدمهدی رحمتی، سرپرست معاونت امور استان‌ها و حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، رئیس رسانه ملی را همراهی کردند.

کد خبر 5360593 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: رسانه ملی مراجع تقلید قم پیمان جبلی فیلم کوتاه تئاتر ایران فیلم مستند فیلم منصور آلبوم موسیقی حضور هنر ایران در جهان شبکه مستند سیما سینمای مستند موسیقی ایرانی رادیو صبا برنامه تلویزیونی پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر خانه سینما سازمان صداوسیما رئیس رسانه ملی دوره جدید رسانه ملی رسانه ملی رئیس سازمان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم. همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر، مسابقات و پویش‌های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و ... تهیه و پخش شد.

وی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا، ادبا و فرهیختگان، نویسندگان، نخبگان علمی، قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند.

رئیس صدا وسیما در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود. ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه‌ طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است.

وی همچنین افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صداو سیما با اعلام اینکه طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است، افزود: مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود.

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد
  • رهبرانقلاب: شعر فارسی در جنگ رسانه ای، کم‌نظیر و قدرتمند است
  • هویت محوری و عدالت گستری، مولفه‌ای مهم در تهیه خبر
  • ترک دنیا به مردم آموزند/ خویشتن سیم و غلّه اندوزند
  • مشارکت مردم مولفه مهم برای کاهش تلفات در حوادث است