Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام ، عبدالعلی رحمی با بیان اینکه  در سال های گذشته تمامی شاخص های زیست محیطی سیال خروجی واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی مطابق استانداردهای زیست محیطی بوده است، افزود: میانگین شاخص COD که یکی از اصلی ترین شاخص های آلودگی پساب های صنعتی به حساب می آید در سال گذشته ۲۴ میلی گرم در لیتر بوده که طبق استانداردهای زیست محیطی برای ارسال به رودخانه باید کمتر از ۶۰ میلی گرم در لیتر باشد و این مهم در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است که نشان دهنده صحت عملکرد تصفیه خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از زمان افتتاح این پروژه، پالایشگاه گاز ایلام هیچ گونه آلودگی در حوزه آب به سمت رودخانه های پایین دست نداشته وحتی درصد قابل توجهی از سیال خروجی این واحد جهت آبیاری ۹۰۰ اصله از انواع درختان که در چند سال گذشته در ضلع جنوبی واحد پساب غرس شده، استفاده شده است.

رحمی، واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی یکی از اصلی ترین ویترین های پالایشگاه گاز ایلام در خصوص حفظ و صیانت از محیط زیست دانست و تصریح کرد: تمامی پرسنل واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی از جوانان متخصص بومی منطقه می باشند که با توجه به تلاش شبانه روزی این عزیزان این واحد به یکی از واحد های پویا در پالایشگاه گاز ایلام تبدیل شده است.

رییس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی در در راستای تعهد و وظیفه اجتماعی پالایشگاه گاز ایلام در خصوص حفظ و صیانت از محیط زیست در سال ۱۳۹۵ در ضلع جنوب شرقی پالایشگاه بمنظور تصفیه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی شرکت به بهره برداری رسید.

رحمی بیان داشت: برای ساخت این تصفیه خانه از تکنولوژی های جدید استفاده شده است به صورتی که سه مرحله تصفیه شامل تصفیه فیزیکی،تصفیه شیمیایی ،تصفیه بیولوژیکی و در پایان فرآیند عملیات گندزدایی بطور کامل انجام می شود.

وی افزود: ظرفیت طراحی این تصفیه خانه سالانه میزان ۲۵۰ هزار متر مکعب می باشد که در صورت راه اندازی فاز دوم می توان از تمام این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۷ هزارو ۶۳۱ متر مکعب و نیمه نخست سال جاری ۴۶ هزارو ۵۴۹ مترمکعب سیال صنعتی و بهداشتی وارد تصفیه خانه شده و بعد از انجام عملیات تصفیه خروج داده شده است، اظهار داشت: در خروجی این واحد،آنالایزر پایش آنلاین شاخص های زیست محیطی ،توسط سازمان محیط زیست استان نصب شده و این شاخص ها به صورت برخط توسط نهادهای نظارتی قابل رصد است.

رییس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه برای توسعه تصفیه خانه این واحد صنعتی چندین پروژه تعریف شده است ،گفت: راه اندازی زباله سوز جهت امحاء و سوزاندن لجن های تولیدی تصفیه خانه که این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

رحمی اضافه کرد: ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی برای ذخیره سیال خروجی از واحد تصفیه پساب و آب های حاصل از بارندگی جهت استفاده مجدد در فضای سبز این واحد صنعتی در دستور قرار گرفته است.

به گفته وی محوطه سازی کامل واحد تصفیه خانه و اجرای فضای سبز داخل واحد، توسعه مخازن فاضلاب بهداشتی، تجهیز کامل آزمایشگاه واحد تصفیه خانه ، ساخت انبار مواد شیمیایی داخل واحد و ایجاد مسیر برگشت تمامی مخازن به مخزن ورودی از دیگر اقدامات شاخص در این حوزه است.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز پالایشگاه گاز ایلام زیست محیطی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آلودگی رودخانه و آب منطقه سرخون به نفت در سالیان اخیر، گفت: هنوز مشکلات این حادثه وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست به میزبانی شهرکرد، اظهار داشت: خداوند نعمات زیادی از جمله آب، طبیعت و محیط زیست زیبا به مردم استان عطا کرده و صیانت از محیط‌ زیست از مهمترین کارهای بشر است.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست به عنوان یک امانت است و از این امانت باید مراقبت کرد، مطرح کرد: برخی فعالیت‌ها و برنامه‌ها موجب تغییر الگو و تخریب محیط‌ زیست از جمله خشکسالی و بر هم‌زدن نظم زیبای زمین شده است.

نکونام ادامه داد: در واقع برنامه‌ریزی‌های نادرست و برخورد نامهربانانه با محیط زیست باعث آلوده شدن آب‌ها، تخریب منابع طبیعی و محیط‌ زیست چشم‌نواز استان شده است که مشکلاتی برای موجودات ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه هستند چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: هم‌اکنون زمین‌های حاصل‌خیز استان با برنامه‌ریزی نادرست و حفر تونل‌های متعدد در معرض خطر قرار گرفته و این اراضی خشک شده است. محیط‌های گردشگری به دلیل نامهربانی با محیط‌زیست، آلوده به زباله و پسماند شده که خسارت زیادی به کشاورزی و آبزی‌پروری وارد شده است.

نکونام با اشاره به آلودگی آب سرخون به نفت در سالیان اخیر، بیان داشت: با آلوده شدن آب این منطقه به نفت، هنوز شاهد ضایعات و مشکلات این حادثه هستیم. انتظار می‌رود در خصوص حفر تونل‌های مخرب و تبدیل‌کننده این استان به کویر، توجه جدی شود و انتقال آب به استان‌های دیگر همراه با ضایعات برای این استان سرسبز و دلنواز نباشد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: در این زمینه مردم ما حرف‌ها دارند که اگر در این اجلاس ملی فرصت یابند و امکان بیان مطالبات عالمانه و محققانه پیدا کنند، قطعا می‌توانند به ارائه راهکارهای دانش سنتی برای حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محیط‌ زیست و حفاظت از آن به عنوان امانت در دست انسان قرار گرفته است و باید حافظ آن باشیم. باید با عقلانیتی که خدواند به انسان عطا کرده است در زمینه حفاظت از محیط زیست تلاش کند.

نکونام در پایان با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق، پاسخ و تنبیه رژیم صهیونیستی بود، عنوان کرد: تبلیغات دروغین آنان به واسطه این پاسخ کوبنده از هم گسست.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر