Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور از برگزاری مانور‌های منظم به منظور ارتقای آمادگی بیشتر در شهر‌های مختلف به ویژه شهر‌هایی که بر روی گسل‌های زلزله قرار دارند، خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،احمد وحیدی با حضور در سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران در جریان آخرین آمادگی‌ها در مواجهه با بلایای طبیعی در کلان شهر تهران قرار گرفت و گفت: امروز جلسه طولانی با دست اندرکاران ستاد بحران در تهران داشتیم و به عنوان اولین مصوبه شهرداری تهران به عنوان جانشین وزارت کشور در ستاد بحران تهران انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: محور دوم بحث، برنامه جامع مدیریت تهران و کارگروه‌های فعال در این عرصه بود و قرار شد ضمن بازنگری در برنامه ها، کارگروه‌ها با قدرت فعالیتشان را با هدف ارتقای آمادگی در مقابله با بحران‌های طبیعی ادامه دهند.

 وحیدی تأکید کرد: در این نشست سلسله طرح‌های لازم در حوزه پیش نشانگری، پیش بینی، پیشگیری و امادگی پاسخ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برنامه هر کدام از این طرح از سوی کارگروه‌ها آماده شود.

وی با اشاره به نحوه کمک گیری از سایر استان‌ها برای شرایط اضطراری و بحران‌های طبیعی در استان تهران، خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای آمادگی مانور‌های لازم از سوی استان‌های مجاور در استان تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مانور‌های سالانه در حوزه‌های بخشی و منطقه‌ای و در نهایت مانور در قالب یک روز در سال در سطح شهر تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ عمومی در موقع بحران‌های طبیعی
 وحیدی با تأکید بر ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ عمومی در موقع بحران‌های طبیعی، اظهار داشت: آموزش و آگاهی‌های لازم برای آمادگی مردم عزیز کشورمان در مقابله با بحران‌های طبیعی مهم‌ترین مساله است و باید در این خصوص فرهنگ سازی جدی صورت گیرد.
آمادگی شهر تهران در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی مساله بسیار مهمی است
وی خاطر نشان کرد: موضوع آمادگی شهر تهران در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی مساله بسیار مهمی است و در این خصوص دستگاه‌ها فعال هستند و با برنامه ریزی‌ها و برگزاری مانور‌های لازم، سطح آمادگی خوبی در شهر تهران برقرار خواهد شد. بیشتر بخوانید: رئیس جمهور: نظام پرداخت عادلانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ایجاد شود/ سند تحول کشور در ۳۷ مساله اصلی بزودی اعلام می‌شود   انتهای پیام/   برچسب ها: احمد وحیدی دولت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احمد وحیدی دولت بحران های طبیعی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول

رییس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان گفت: به مردم پاکستان که همواره از حق و عدالت دفاع کرده‌اند، افتخار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان امروز در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد گفت: ابتدا باید از نخست‌وزیر و دولت پاکستان به خاطر میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم؛ ما امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و از همین سخن‌گاه، به مردم بسیار خوب و دین‌مدار پاکستان عرض سلام و احترام دارم.

وی‌افزود: به همه خانواده‌های پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، ابلاغ سلام دارم.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطینی و غزه و حق و عدالت دفاع کرده‌اند و همواره در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زده‌اند، افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ممکن است برخی، همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان را نپسندند که اهمیتی ندارد زیرا مهم آن است که تداوم همکاری‌های میان دو کشور و دو دولت به نمایندگی از ملت‌های ایران و پاکستان، در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود و ما مصمم هستیم که روابط دو کشور در سطوح بالا را ارتقا ببخشیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سطح روابط تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور سطح قابل قبولی نیست اما تصمیم گرفتیم این سطح روابط تجاری را در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به مرز طولانی میان ایران و پاکستان اظهار کرد: ما مرز طولانی بین دو کشور را یک فرصت می‌دانیم و معتقدیم این مرز می‌تواند در جهت رفاه دو کشور به ویژه مرزبانان دو کشور به کار گرفته شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: در سفر کوتاهی که به همراه نخست وزیر پاکستان به منطقه مرزی داشتیم، مرز دو کشور جلوه‌ای از کار و تجارت در بازارچه‌های مرزی بود که حتماً می‌تواند گسترش پیدا کند زیرا این گام‌ها کافی نیستند و باید در جهت رفاه و امنیت دو ملت این قدم‌ها افزایش یابند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تاکید کرد: ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را تبدیل به فرصت‌ها کرده است و از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت کشور استفاده می‌کند.

پاکستان به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد

در این مراسم همچنین «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رییس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیأت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یک‌صدا رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریع‌تر این اقدام نظامی را به پایان برسانند؛ راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مساله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رییس جمهور؛ شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،
  • برنامه جدید هوش مصنوعی شرکت آلفابت، Bellwether، توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی را دارد
  • آتش‌نشانی رشت مانور عملیاتی برگزار می‌کند