Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دانش آموزان روستای آغبلاغ که بخش اعظم آن در منطقه آزاد ارس واقع شده و همجوار با شهر جلفا در آذربایجان شرقی است از اینترنت همراه محروم بوده و برای دسترسی به شبکه آموزشی شاد و ادامه تحصیل به تپه های روستا پناه می برند.

به نقل از اهالی روستا متاسفانه پیگیری های چندین ساله شورای روستا برای حل مسئله آنتن دهی اپراتورهای مخابراتی بویژه همراه اول از مدیران مخابرات و منطقه آزاد ارس نتیجه ای نداشته و این ضعف زیرساختی هم اکنون دانش آموزان این روستای واقع شده در کنار منطقه تجاری و به ظاهر آباد ارس را دچار مشکل نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش منابع محلی مشکل آنتن دهی موبایل در این روستا به دسترسی ضعیف اینترنت محدوده نبوده بلکه مشکل آنتن برای مکالمه نیز همچنان وجود دارد. اهالی می گویند مکاتبات متعددی را برای رفع این مسئله با نماینده مجلس، مخابرات و منطقه آزاد ارس انجام داده اند که منجر به نتیجه نشده است.

همچنین سرمایه گذاری بومیان این روستا برای ایجاد خانه های بومگردی و توسعه گردشگری در روستا بدلیل آب و هوای بسیار مطبوع آن در طول سال بدلیل این ضعف زیرساختی و عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت همراه به چالش کشیده شده است.

اولیای دانش آموزان این روستا از اینکه در همسایگی منطقه آزاد ارس که صدها میلیارد سرمایه گذاری مختلف در آن انجام می گیرد از بدیهیات زندگی و تحصیل محروم شده‌اند گله مند هستند.

روستای آغبلاغ با ۳ روستای تازه کند وقره بلاغ و قلعه ریز که فاصله چندانی باهم ندارند همسایه بوده و این روستا مسیر تردد اهالی هادیشهر بطرف خوی، سلماس، ارومیه و ماکو و در کل آبادی‌های آذربایجان غربی  است.

این روستا با سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس که چندین واحد پالایشگاهی و گلخانه ای و فولادی در آن فعالیت می نمایند همجوار بوده و در نتیجه مسیر تردد کارکنان و کارگران واحدهای فعال در سایت مذکور نیز می باشد و بدلیل وجود منابع آبی غنی در این روستا بخش اعظم آب مورد استفاده در صنایع سنگین منطقه آزاد ارس نیز از این روستا و چشمه های محلی دیگر تامین می شود که اعتراض اهالی روستاها را نیز در برداشته است.

شهرستان جلفا یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیهٔ شمال غربی این استان واقع شده‌است. مرکز این شهرستان شهر هادیشهر است.

 جمعیت شهرستان جلفا طبق آخرین آمار که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ منتشر شده‌است، ۶۱٬۳۵۸ نفر می‌باشد که از این حیث پنجمین شهرستان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا توسعه اینترنت دانش آموزان برنامه شاد مخابرات جلفا فارس تبریز آغبلاغ منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است