Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، موشک سایوز مذکور همراه کپسول باری پروگرس و ماژول پهلوگیری «پریچال» ساعت ۶:۰۶ دقیقه عصر به وقت روسیه از مقر فضایی بایکونور واقع در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

این موشک ۹ دقیقه پس از پرتاب وارد مدار از پیش تعیین شده خود شد و قرار است روز جمعه به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کپسول پروگرس به ماژول روسی نائوکا متصل می‌شود که ماه جولای به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

ماژول جدید ۶ پورت پهلو گیری دارد و به گسترش بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی کمک می‌کند.

در هفته جاری خدمه روسی این ایستگاه تمرین‌ها برای ورود ماژول پریچال را آغاز کردند و فرایند کنترل ماژول به طور دستی (برای استفاده از مواقعی که سیستم اتصال خودکار از کار می‌افتد) را شبیه سازی کردند.

درحال حاضر راجا چاری، توماس ماشبورن، کایلا بارون و مارک وند هی از ناسا، آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف از روسیه همراه ماتیاس مائورر از سازمان فضایی اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارند.

کد خبر 5360522 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی روسیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی آمازون حکمرانی فضای مجازی گوگل نوآوری فیس بوک شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات تحقیقات علمی سلامت دیجیتال ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی

به گزارش تابناک، همانطور که از ایستگاه فضایی دیده می‌شود، ماه به فاز چهارم خود رسیده است و در این لحظه درست مقابل اقیانوس اطلس جنوبی قرار می‌گیرد. این رویداد برای دانشمندان و علاقه‌مندان بسیار خاص است؛ چرا که ماه در ساعات اولیه ششم فروردین توسط زمین گرفته شد و بعد از آن در بیستم فرودین خورشید گرفتگی رخ خواهد داد.

 
این عکس از ایستگاه فضایی بین‌المللی و از ماه زمانی گرفته شد که ماهواره به فاز چهارم خود رسید. این حالت حدود یک هفته پس از ماه جدید و یک هفته قبل از کامل شدن ماه رخ می‌دهد.در واقع دوشنبه ششم فروردین اولین «فصل خسوف» در سال 2024 آغاز شد؛ در واقع در یکی از دو دوره 35 روزه هر سال که ممکن است ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی رخ دهد که به آن فصل خسوف گفته می‌شود.

 

در ساعات اولیه ششم فروردین، ماه کامل شد و در مقابل زمین در یک راستا قرار گرفت، هر چند این یک هم ترازی کامل نبود. اگر چنین بود، یک ماه گرفتگی کامل رخ می‌داد که به آن ماه خونی نیز می‌گویند. درعوض، این یک ماه گرفتگی نیمه شبانه بود که طی آن ماه تنها در سایه بیرونی زمین، یعنی نیم سایه آن، حرکت می‌کند. در طول این رویداد که بین ساعت 12:53 و 5:32 بامداد به وقت شرقی رخ داد، طبق زمان و تاریخ، اوج آن در ساعت 3:12 بامداد به وقت شرقی بود که لبه سایه زمین در حال در راستای سطح ماه دیده شد.

اگر تماشای این رویداد را از دست دادید، هنوز یک خورشید گرفتگی مانده است که در انتهای مدار فعلی ماه رخ می‌دهد. روز دوشنبه بیستم فروردین، ماه جدید که در این ماه به عنوان ماه صورتی نیز شناخته می‌شود کاملاً با خورشید و زمین همسو خواهد شد و باعث خورشید گرفتگی مرکزی می‌شود. بر اساس تحقیقات جدید ناسا، به طور متوسط هر 366 سال دو بار در یک مکان اتفاق می‌افتد.

منبع: livescience

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: در سال ۱۴۰۳ رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند