Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سجاد مرادی مدیر روابط عمومی اتاق اصناف استان ایلام گفت: برابر قانون نظام صنفی اصناف تحت پوشش وزارت صمت و با سیاست گذاری که توسط هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی انجام شده وظیفه نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی فاقد مجوز پروانه کسب بر عهده اتاق صنف است.

او افزود: در درون اتاق اصناف واحدی به نام بازرسی وجود دارد که نظارت بر واحد‌های گران‌فروشی، مبارزه با قاچاق کالا، احتکار و سازماندهی واحد‌های فاقد مجوز را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی اتاق اصناف استان ایلام بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه بازار به علت گستردگی این مجموعه و کمبود نیروی انسانی وجود دارد این ظرفیت و توان در اصناف نیست که تمام بازار را تحت پوشش نظارتی قرار دهند مگر اینکه گزارشات مردمی یا شکایت مردمی باشد که ما بر اساس آن به مقوله گران‌فروشی، ارزان‌فروشی و احتکار ورود پیدا کنیم.

او ادامه داد: مهمترین موضوعی که وجود دارد این است که بازار نقشی در تعیین یا تثبیت قیمت ندارد؛ واحد‌های صنفی که در استان فعالیت دارند در مراکز عمده فروشی بنکداری یا کارخانه‌ها و تولیدکنندگان اقلام را تهیه و برابر دستورالعمل که صادر شده مجاز به ۱۵ درصد به قیمت کالای فاکتور شده اضافه و به مردم عرضه کنند و اگر بیش از ۱۵ درصد باشد به عنوان تخلف محسوب می‌شود.

مرادی اضافه کرد: اما ممکن است این کالای خریداری شده به قیمت چند برابر ماه قبل باشد واحد صنفی نقشی در این کار ندارد، چون مرجع تامین کالا اجناس را گران به بازار عرضه کرده به همین علت گرانی که در بازار وجود دارد اصناف در آن نقشی ندارد و در مبادی تهیه کالا نرخ گران اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق اصناف نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شد.   محسن صیادی عصر چهارشنبه افزود: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف ها بود.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاههای ذیصلاح قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم