Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:30:10 GMT

انس حقانی: اختلافی با طالبان نداریم

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۵۳۶

انس حقانی: اختلافی با طالبان نداریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «انس حقانی» یکی از رهبران طالبان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه «بی‌بی‌سی» اختلافات میان شبکه حقانی و طالبان را تکذیب کرد.

به گفته انس حقانی، تلاش‌ها برای جدا کردن آنها از طالبان بخشی از برنامه سازمان سیا آمریکا بوده و این نقشه شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه طالبان عامل اصلی جنگ در افغانستان نبود، آمریکا را مسئول دو دهه جنگ و خونریزی در این کشور دانست و از طرف‌های داخلی جنگ خواست تا یکدیگر را ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انس حقانی درباره گزارش‌های مبنی بر پیوستن برخی اعضای طالبان به داعش به بی‌بی‌سی گفت: هیچکس از ما به داعش نپیوسته، به جز چند نفر که در رژیم قدیم حقوق دولتی می‌گرفتند.

وی همچنین تصریح کرد که نگرانی از پیوستن اعضای طالبان به داعش خراسان وجود ندارد.

اخیراً گزارش هایی مبنی بر افزایش اختلافات میان شورای کویته طالبان و شبکه حقانی منتشر شده است.

هر دو گروه طالبان و شبکه حقانی همواره این اتهامات را رد کرده و می‌گویند که از هم جدا نیستند و هیچ مشکلی بین آنها وجود ندارد.

میرویس افغان، روزنامه نگار افغان مدعی است که اسنادی در مورد وجود و شدت اختلاف در اختیار دارد.

وی در مصاحبه‌ای گفت که شبکه حقانی بخش‌های کلیدی حکومت طالبان را در انحصار خود درآورده و ممکن است برخی از اعضای کابینه طالبان در واکنش به آن استعفا دهند.

به گفته افغان، افرادی در سطح اعضای کابینه طالبان در این زمینه با وی صحبت کرده و از اختلافات شبکه حقانی و شورای کویته شکایت کرده اند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: انس حقانی طالبان شبکه حقانی شبکه حقانی انس حقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

تعداد بازدید : 12 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 66 یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر کرده است و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیوها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • فیلم/ آتش‌سوزی هولناک بازار قدیم بندرعباس
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند