Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: پیشتر به عنوان مسئول قرارگاه خاتم به گلستان سفر داشتم و بخشی از فعالیت های خاتم الانبیا در استان به پایان رسیده و بخشی از آن متوقف شده است اما اکنون در بخش مناطق آزاد به گلستان سفر کرده ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ۶ منطقه آزاد فعال در کشور داشتیم، افزود: هفت منطقه جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و ابلاغ شده که راه اندازی آنها در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اخیراً رهبر معظم انقلاب تحول در مناطق آزاد و توجه به بحث فرهنگی و اجتماعی را تاکید کرده اند.

محمد با بیان اینکه متاسفانه بومیان مناطق آزاد از نظر فرهنگی دچار آسیب شدند، ادامه داد: اکنون ما دنبال پیوست های فرهنگی برای مناطق آزاد هستیم؛ توسعه مناطق آزاد باید با لحاظ پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد و شاخص های اقتصادی نباید به جامعه آسیب بزند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه فقط دو درصد صادرات کشور از مناطق آزاد انجام می شود، گفت: در این مناطق تنها هفت درصد سرمایه گذاری شده و یک درصد فعالیت تولیدی انجام می شود.

طرح تحول در مناطق آزاد طراحی می شود

محمد از برنامه ریزی برای طرح تحول در مناطق آزاد خبرداد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق جدید مصوب شده همه در مرز کشور حضور دارند همکاری با کشورهای منطقه را هم در دستور کار قراردادیم و تلاش داریم با مشوقات این مناطق مثل معافیت گمرک، معافیت مالیاتی و تردد بدون ویزا باعث تردد و رونق این مناطق شویم.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای این خصوصیت را درک نکردند و با چهارچوب های خاص فعالیت های تولیدی را نگران کرده اند که نکند ابلاغیه ای صادرنشود که به تعهدات آنان صدمه بزند؛ به طور مثال ارزش افزوده جدیدی که مصوب شده به فعالان این مناطق صدمه می زند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه آیت الله رئیسی هم تاکید بر اجرای قانون ماده ۶۵ در مناطق آزاد کردند، توضیح داد: براساس این قانون تمام امور به دست مدیران مناطق اجرا می شود مگر موارد امنیتی ولی الان دستگاه های اجرایی درآمدهای خود را بر می دارند ولی تعهدات خود را قبول نمی کنند.

وی از فشار مضاعف برخی دستگاه ها روی مناطق و فعالان اقتصادی خبرداد و گفت: این فشار باعث شده مدیران برای جبران هزینه ها به سمت زمین فروشی در مناطق آزاد بروند و حتی حقوق پرسنل از فروش زمین تامین می کند.

محمد تاکید کرد: باید مدیران قوی بگذاریم تا نگرانی هایی که به دلیل فساد، رانت و لابی ایجاد شده برطرف شود و در فضای شفاف اقتصادی سرمایه گذاران بتوانند ورود کنند.

اینچه برون کریدور اقتصادی شمال به جنوب است

وی با بیان اینکه امروز هم برای شروع کار اینچه برون به گلستان آمدیم، تصریح کرد: گلستان ظرفیت بالای دیپلماسی اقتصادی دارد و با توجه به اینکه از کریدور شمال جنوب در حال حذف بودیم می تواند محل صادرات محصولات کشاورزی شود.

محمد اضافه کرد: این منطقه می تواند معیشت مردم گلستان را ارتقاء دهد ولی باید حرکت های اقتصادی را بهبود داد.

وی از انتخاب مشاور برای طراحی طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون خبرداد و گفت: در این طرح نیازمندی های مردم، ظرفیت ها و بازارهای منطقه شناسایی و براساس آن جانمایی صنایع در منطقه انجام شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از انتخاب منطقه آزاد انزلی به عنوان معین گلستان خبرداد و گفت: گلستان تا زمان شکل گیری و توسعه از طریق منابع مالی انزلی آنجا حمایت می شود.

محمد تاکید کرد: راه آهن گلستان باید به شاهرود متصل شود تا مزیت اقتصادی داشته باشد و این کریدور ترانزیتی رونق بگیرد.

به گفته وی، حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور شکل گرفته است.

کد خبر 5360743

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید محمد دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد منطقه آزاد اینچه برون گرگان هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا زلزله بارش باران کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا دبیر شورای عالی مناطق آزاد مناطق آزاد مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان