Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان لیگ فوتبال  کشورمان درباره بحث تبلیغات محیطی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاههای فوتبال کشور

همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران  از سوی  مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شدند.

از طرف دیگر  بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران  مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان  از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت کنند.

همچنین برابر بند ۲ ، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸ ، کلیه باشگاه ها موظف هستند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض  با باشگاه های فوتبال  و بدلیل پرهیز از  بروز بی نظمی ، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد. بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی ، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور ، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد. متاسفانه مسئولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات  قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی  و تضامین  لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ کرده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبانماه مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک  (تشریفات  انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی ) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰،متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی ، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی،اعلام می شود:

 اولاً ) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در استادیوم ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه ، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ثانیاً ) از تمامی باشگاههای فوتبال  درخواست می شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ،نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی  از هم اکنون اقدام کنند. بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات ، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.
 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان لیگ تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال تبلیغات محیطی فوتبال ایران سازمان لیگ باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده

دنيای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد بی‌انضباطی‌ها و برخی حواشی فوتبال ایران برای هر که آب نداشته باشد، برای فدراسیون «نان» دارد! در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.
 
از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.
 
همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود. 
 
ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرپرست فدراسیون فوتبال: ایرادهای مدنظر فیفا برطرف شد بازیکنان معروف متخلف خدمت سربازی محروم نمی‌شوند!

دیگر خبرها

  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود