Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باحضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بعدازظهر امروز نخستین مرکز مانیتورینگ(پایش هوشمند)  حفاظت محیط زیست در مازندران افتتاح شد. 

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست زیست مازندران در استفاده از فن آوری‌های و تکنولوژی‌های نوین پیشگام شده که باید الگوی خوبی برای بقیه نقاط کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای رصد شکارچیان در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه برای حراست محیط زیست تاکنون شهدای زیادی داده‌ایم، به‌منظور استفاده از فناوری‌های نوین در سامانه‌های کنترل، پایش و نظارت بر فعالیت‌های مختلف یک سازمان، علاوه بر تاثیر بالقوه در کاهش هزینه‌های جاری و ارتقای بهره‌وری و افزایش انعطاف‌پذیری، به عنوان یک مولفه کلیدی در موفقیت هر سازمان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ(پایش هوشمند)، اضافه کرد: این مرکز دارای تمامی سیستم‌های حفاظتی،نظارتی از جمله سیستم نظارت تصویری است که از سال ۱۳۹۸ به‌صورت آزمایشی (پایلوت) و برای نخستین‌بار فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسؤول یادآور شد: در حال حاضر به‌صورت یکپارچه، داده‌ها و اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مختلف از جمله سامانه پایش کیفی هوای محیطی، سامانه موقعیت یاب خودرویی، سامانه ردیاب انفرادی محیط‌بانان، سامانه‌های پایش برخط (آنلاین) و لحظه‌ای صنایع بزرگ استان (بالغ بر ۲۰ واحد صنعتی بزرگ استان) و تصاویر  دوربین‌های کنترلی ادارات  و واحدهای تابعه را از ابتدای ورود اطلاعات تا پایان مسیر مورد پایش، بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد که تاکنون نقش مهمی در افزایش سرعت و تسهیل نظارت در بخش‌های مختلف همچون یگان حفاظت، نظارت وپایش، حراست، بازرسی و مدیریت عملکرد و توسعه مدیریت ومنابع ایفا کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این مرکز امکان جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات و نیز نمایش آنها را در قالب‌های مورد نظر در یک کانون کنترلی فراهم آورده و شبکه‌ای برای مانیتورینگ و جمع‌اوری داده‌ها ایجاد کرده است، گفت: قطعا توسعه و تکمیل آن در آینده می‌تواند تحول شگرف را در اجرای وظایف و تکالیف سازمانی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد و تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از پایش واحدهای صنعتی و تولیدی، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، افزود: پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و انتظار است همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه پارسال ۳۱۷۰ واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی مورد پایش قرار گرفتند، ادامه داد: قانونگذار پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست، را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 6063358

دیگر خبرها

  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی