Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طبق اعلام شرکت نفت سومو(شرکت دولتی نفت عراق)، صادرات نفت عراق در این ماه به ۹۶ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۶۰ بشکه رسیده است.

چین یکی از خریداران عمده نفت عراق است اما گزارش ها نشان می دهد که چین در ماه های گذشته کمتر از روال معمول نفت عراق را خریداری کرده است.

کاهش صادرات نفت عراق به چین در ۱۰ ماه گذشته سال جاری

اداره گمرک چین اعلام کرد صادرات نفت عراق به این کشور در ۱۰ ماه گذشته سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره افزود که در این مدت، چین ۴۵.۶۲ میلیون تن معادل ۳۲۳.۹۲ میلیون بشکه نفت از عراق خریداری کرده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

عراق، سال گذشته در مدت مشابه ۵۱.۸۴ میلیون تن یعنی چیزی بالغ بر ۳۶۸ میلیون بشکه نفت به چین صادر کرده بود.

برچسب‌ها چین نفت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین نفت عراق چین نفت عراق نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون  براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده است و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد.

براساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از موسسه آماری ورتکسا، تهران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت فروخته است.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپولیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده آمریکا  گفته است که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

دیگر خبرها

  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته و بامداد امروز
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ