Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی امروز ۴ آذر در حاشیه بازدید از کمربندی پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص ثبت‌نام نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون متقاضیان قابل قبولی در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند و هنوز نیز برای ثبت‌نام فرصت باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استان تهران و مشخصا شهر تهران به این دلیل که چندان جای توسعه ندارد، بیشتر روی شهرهای جدید و شهرک‌های اطراف برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است. در خصوص پاکدشت هر میزان که متقاضی وجود داشته باشد وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا منابع تسهیلاتی و اراضی موردنیاز را برای ساخت مسکن تخصیص دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند، گفت: در یک ماه گذشته دو اتفاق در خصوص شرایط ثبت‌نام سامانه نهضت ملی مسکن رخ داد. اول آنکه مجردان امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند که این افراد باید در هنگام تحویل واحد مسکونی مستندات ازدواج خود را ارایه بدهند. همچنین در فرم ج سابق زمان طولانی برای افرادی که باید صاحب ملک نباشند پیش‌بینی شده بود که مصوبه جدید شورای عالی مسکن این زمان را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: به وزارت راه و شهرسازی اختیار داده شده تا افرادی که صاحب مسکن نیستند بتوانند صاحب خانه شوند. چنانچه تعاونی‌هایی وجود داشته باشند که اراضی داشته باشند و یا واحدهای آنها به اتمام نرسیده باشد در طرح جهش تولید مسکن به آنها تسهیلات می دهیم و با آنها برای همکاری در ساخت مسکن و تحویل به متقاضیان همکاری خواهیم کرد.

قاسمی درخصوص مالیات برخانه‌های خالی اعلام کرد: بخشی از خانه‌های خالی با خوداظهاری شناسایی می‌شود. وزارت راه و شهرسازی آمار خانه‌های خالی را که بر اساس خوداظهاری تکمیل شده، شناسایی کرده است. همچنین، بخش عمده خانه‌های خالی مربوط به اشخاص حقوقی است که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: راه و شهرسازی خانه های خالی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش

وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری دانشجو در رابطه با نهضت ملی مسکن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش «آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!» توضیحاتی ارائه داده که ضمن تایید و خدشه وارد نکردن به آمار‌های ارائه شده توسط خبرگزاری دانشجو بیان کرده به مرور زمان تعداد واحد‌های در حال ساخت که مشخص نیست دقیقا در کجا قرار دارند و در چه مرحله‌ای از ساخت هستند افزایش یافته است.

متن توضیحات:
«به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می‌شود که در تمامی رسانه‌های رسمی و غیررسمی نیز این محتوا‌ها قابل دریافت است. فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می‌رسد که آخرین وضعیت پروژه‌‎های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران، در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲ توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است. به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن است را ببیند. با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می‌شود.
در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح‌های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.
همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیرو‌های مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.
بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است. همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.»

بر این اساس، خبرگزاری دانشجو آمادگی دارد در یک برنامه زنده میزبان مسؤولان وزرات راه و شهرسازی باشد تا افکار عمومی دقیق‌تر در جریان اقدامات این وزارتخانه قرار گیرد. مسلما گفت‌وگو‌های سفارشی با وبلاگ روابط عمومی وزارت‌خانه یا خبرنگاران رسانه‌های دولتی نمی‌تواند تصویر شفافی از عملکرد ۳ ساله وزارت مورد اشاره ارائه کند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است