Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم شب خاطره مردان مروارید و رونمایی از کتاب مردان آب مردان آهن با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم برنامه شب خاطره مردان مروارید و رونمایی از کتاب مردان آب، مردان آهن بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آستانه روز نیروی دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر کارکنان نیروی دریایی ارتش در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز نیروی دریایی از اقدامات تلاش‌های این نیرو برای مقابله با رژیم بعث عراق پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی با هوشمندی جوانان که پیشکسوتان فعلی هستند یک دست دشمن بعثی را که همان نیروی دریایی عراق بود را قطع کردند.

وی با اشاره به رشادت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح بعث اظهار داشت: با وجود تمام پشتیبانی های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از صدام اما حتی یک شناور نیز نتوانست به دریای سرخ برسد و تا پایان جنگ تحمیلی نیز هیچ اقدامی نتوانستند انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز هم اقتدار در دریا را دنبال می کنیم؛ مثلث شوم تحریم، تهدید و توطئه را از نقشه های دشمن علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش در برابر هر نابخردی دشمن می ایستد و سیلی محکمی به صورت آنها خواهد زد.

امیر دریادار ایرانی در ادامه به ذکر خاطره ای از آموزشهای مقدماتی خود توسط تکاوران ارتش اشاره کرد و گفت: در اولین روز ورود صابون تکاوران به تنم خورد، ساعت دو بامداد بود که ما را بیدار کردند و ما هم با زیر پیراهنی روبروی یگان به صف شدیم. یکی از عزیزان بالحجه شمالی خود گفت دریایی از آب میترسه؟ که این جمله همان اسم رمز بود و باعث شد تا صبح سینه خیز برویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به ذکر خاطره دیگری از نحوه آموزش خود اشاره کرد و افزود: برای آموزش مسیریابی ما را از مسیری بردند که پس از رسیدن به مقصد خودمان بتوانیم به سمت یگان برگردیم. معمولاً از این قرار است که از همان مسیری که می رویم می بایست برگردیم اما دستور دادند که مسیر دیگری که برخلاف آن مسیر بود را طی کنیم در طول مسیر نیز بعضی از همرزمان استتار کرده بودند و هر از چندگاهی با چوب هایی که در دست داشتند بیرون آمده و ضربه ای به کلاه خود ما می‌زدند.

امیر دریادار ایرانی یادآور شد: باهر مشکلی بود خود را به نزدیکی های یگان رساندیم و چراغها را مشاهده کردیم اما تله‌هایی را در مسیر قرار داده بودند همین که به همرزمان خود گفتم که الحمدالله پیدا کردیم، دیدم داخل یکی از این حفره‌های روباهی فرو رفته و مچ دست او شکسته است. البته پس از رسیدن به یگان به دلیل اینکه به من آسیبی وارد نشده تنبیه مفصلی شدم.

در ادامه این مراسم امیر ناصر سرنوشت از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش به بیان خاطرات خود پرداخت و گفت: سال 1350 برای آموزش به انگلستان رفتیم در آنجا راهرو مین دریایی وجود داشت که اجازه نمی دادند ما از آن راه‌رو عبور کنیم چراکه آن مین ها بسیار پر قدرت و مخرب بودند همان زمان به خداوند گفتم یعنی می شود ما هم بتوانیم مین درست کنیم.پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مین های متعددی را توانستیم بسازیم به گونه‌ای که می‌توانیم هر جایی که شده مین ریزی کنیم.

در ادامه این مراسم سلیمان محبوبی نیز به بیان خاطرات پرداخت و از کتاب مردان آب، مردان آهن رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده نیروی دریایی ارتش کتاب مردان آب مردان آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت

ناوگروه رزمی، آموزشی ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت واقع در بندر کنارک پهلو گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوگروه ۹۵ نداجا متشکل از ناو بوشهر و ناو تنب پس از ۷۰ روز مأموریت و سپری کردن بیش از ۶ هزار کیلومتر در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت و مورد استقبال معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و فرمانده  قرارگاه مقدم نداجا و جمعی از مسئولین قرار گرفت.
امیر دریادار بلوچ، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در این مراسم، حضور مستمر نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ و خلیج عدن را ضامن تسلط اطلاعاتی و عملیاتی کشور دانست و افزود: ویژگی مهم ماموریت این ناوگروه، انتقال تجربیات و آموزش‌های دریانوردی به دانشجویان و دانش آموزان نیروی دریایی ارتش، برای آماده شدن جهت پذیرش مسئولیت های خطیر نداجا در آینده نزدیک بود.
وی در ادامه نقش خانواده کارکنان در تحمل دوری و اداره خانه و فرزندان در غیاب هم‌رزمان را بسیار مهم دانست و گفت: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در دیدار با خانواده کارکنان ناوگروه ۸۶ بر این مهم تاکید داشتند و پشتوانه موفقیت در مأموریت ها را صبر و استقامت خانواده‎ها دانستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان