Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید آماده باشد تا در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین و اطراف مرز‌های بلاروس و لهستان، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند.

صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با ماتئوس موراویسکی، نخست وزیر لهستان در برلین اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید در مورد مسائل مربوط به مسلح کردن مهاجران بلاروس علیه لهستان و استقرار نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز خود با اوکراین متحد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هرگونه تجاوز بیشتر به حاکمیت اوکراین هزینه بالایی دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم امروز به آلمان و فرانسه درباره گمانه زنی های سیاسی و پوچ آنها در مورد احتمال درگیری بین کی‌یف و مسکو هشدار  داد و گفت: کشورهای اروپایی به جای این گمانه زنی‌ها بهتر است به طور جدی به اوکراین اعلام کنند که به تعهداتش پایبند باشد.

وزارت خارجه روسیه تعدادی از مکاتبات دیپلماتیک خود با آلمان و فرانسه در مورد اوکراین را منتشر کرد تا با این اقدام موضع خود در مورد اوکراین را برخلاف ادعای کشور‌های غربی به اثبات برساند.

پس از این اقدام «آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما این رویکرد مسکو را مغایر با قوانین و آداب دیپلماتیک می‌دانیم.

فرانسه و آلمان پیشتر گفته بودند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از حضور در نشستی با همتایان فرانسوی، آلمانی و اوکراینی خود امتناع کرده، ولی مقامات روسیه می‌گویند لاوروف فقط برای آن جلسه خاص معذوریت حضور داشته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این اقدام روسیه گفت: این اقدام این واقعیت که مسکو در این نشست حاضر نشده است را نفی نمی‌کند. این موضوع موجب تاسف عمیق آلمان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنگلا مرکل روسیه و اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: می‌توانستیم حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهیم

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از ۳۴ هزار نفر و آمار مجروحان به مرز ۷۷ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228128 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند