Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه اصناف و گروه‌های مختلف مردم به دنبال توسعه فرهنگ و زنده‌نگه‌داشتن آن هستند، گفت: ما نیز از این گروه‌ها که به دنبال هدایت جامعه به سمت اخلاق اسلامی است،حمایت می‌کنیم.

سیدمجید امامی امروز در اولین نشست علمی و تخصصی حقوق و اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری که در سالن همایش هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شان نزول شوراهای فرهنگ عمومی در سطح کشور همکاری میان نخبگان و گروه‌های مختلف در توسعه مقوله فرهنگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گرچه اقدامات موثر بسیاری در دو دهه اخیر صورت پذیرفته، اما هنوز کافی نیست و جای کار در این خصوص بسیار است.

وی افزود: به عقیده بنده اگر می‌خواهیم اخلاق در شهرها پا بگیرد باید با قدرت تمام به سمت ترغیب و تشویق گروه‌های مختلف برای ایجاد جامعه‌ای ایمانی و بی‌نقص گام برداریم. شهرهای مشهد و تهران با سرعت نور در حال تبدیل شدن به شهر سرمایه‌سالار بوده و اساساً ثابت شده که فرهنگ این نوع شهرها را سرمایه‌سالاری تعیین می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: اصناف و گروه‌های مختلف مردم به دنبال توسعه فرهنگ و زنده‌نگه‌داشتن آن هستند. ما نیز از این گروه‌هایی که به دنبال هدایت و ترویج جامعه به سمت اخلاق اسلامی هستند،حمایت می‌کنیم.

در ادامه امیر حسین جوانبخت، مدیر اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: حقوق شهروندی به مجموعه‌ای از حقوق و تکالیف مدنی و اقتصادی شهروندان یک کشور اطلاق می‌شود. فرهنگ شهروندی دریافت نوین زندگی جمعی انسانی بوده که حاوی تعاملات پایدار انسانی است. فرهنگ شهروندی متاثر از مفاهیم فرهنگ و شهروندمداری در طول تاریخ بوده است. از این رو مطالعه در خصوص فرهنگ شهروندی ضروری است.

وی افزود: شالوده فرهنگ برگرفته از نگرش انسان به خود، محیط اطراف، جهان خاکی و برین است که مبتنی بر ارزش‌ها، گرایش‌ها و کردار است. حق فرهنگی بشر از منظر اسلام موضوع بسیار مهمی است که پس از بررسی چند مفهوم مشابه به‌ وسیله پژوهشگران مورد توجه قرار گرفت. بر این موضوع تاکید شده است که حق فرهنگی شهروندان از منظر اسلام مجموعه تکالیف و حقوقی است که اولاً با حقیقت انسان‌ها و جامعه تطابق دارد و ثانیاً این حقوق و تکالیف در ارتباط افراد با یکدیگر، جامعه و حکومت نقش می‌بندد.

جوانبخت تصریح کرد: معنا و مفهوم حقوق فرهنگی شهروندان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه باورها، گرایش‌ها و رفتارها است. مهمترین مسائل در مبحث حقوق فرهنگی آموزش، پژوهش و شبکه‌سازی سالم است. با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب جامعه باید  به سمت پاسخگویی حرکت کند و ما نیز با همکاری شهرداری مشهد به دنبال آن هستیم که با نیت صادقانه بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم و در عمل ثابت کنیم که همه ما خادم‌الرضا(ع) هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حقوق شهروندی دبیر شورای فرهنگ عمومی گروه های مختلف گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری