Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان گفت: شهرستان‌های شاهرود و مهدیشهر موفق به حذف کامل کاغذ از فرآیند بررسی و پایش مصوبات شورا‌های اسلامی شدند.

او با اشاره به اینکه فعالیت جدید شورا‌های اسلامی از ۱۴ مردادماه آغاز شد، ابراز داشت: تعداد اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های تابعه استان سمنان ۱۱۱ نفر است که سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان دارای هفت عضو و ۱۸ شهر دیگر دارای پنج عضو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهاب با بیان اینکه ۶۱ درصد از منتخبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی برای نخستین بار به عضویت این شورا در آمدند، اظهار داشت: برای اعضای جدید به رغم اینکه اطلاعات کافی با قوانین و مقررات شورا‌ها داشتند، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «باید‌ها و نباید‌ها شوراها» برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی استان به لحاظ اشتغال، ۳۴ درصد کارمند، ۳۵ درصد شغل آزاد، ۲۷ درصد بازنشسته و چهار درصد بدون شغل هستند.

او در خصوص میزان تحصیلات اعضای ششمین دوره شورا‌های اسلامی استان سمنان، گفت: از این اعضا ۲ درصد مدرک تحصیلی زیر دیپلم، پنج درصد دیپلم، ۱۲ درصد فوق دیپلم، ۵۲ درصد مدرک کارشناسی، ۲۰ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد دکتری و سه درصد مدرک حوزوی دارند.

پارسال ۳۴۲ نشست هیات تطبیق در استان سمنان برگزار شد

شهاب با بیان اینکه ۸۹ درصد از اعضای شورای اسلامی شهر‌ها را مردان و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: در سال گذشته هیات تطبیق استان ۳۴۲ نشست با سه هزار و ۲ مصوبه برگزار کرد که ۱۰ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال هم ۱۳۸ نشست هیات تطبیق با یکهزار و ۴۸۰ مصوبه برگزار شد که ۹ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

او بیشترین فراوانی اعتراضات را مربوط به تذکر در ارسال مستندات قانونی و مدارک مرتبط با مصوبات دانست و گفت: رعایت مفاد دستورالعمل‌ها در هزینه کرد اعتبارات ماده‌های ۱۶ و ۱۷ و رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی از دیگر موارد اعتراضات بود.

شهاب با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۶ نشست هیات حل اختلاف به ریاست استاندار سمنان تشکیل شد، افزود: در این نشست‌ها ۳۵ پرونده مورد بررسی و برای آن رای صادر شد که در نتیجه سه عضو شورا خلع ید شدند.

شورای شهرستان شاهرود ۳۲ عضو دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: شهرستان شاهرود دارای ۶ شهر است که ۳۲ عضو شورا‌های اسلامی در این شهرستان فعالیت دارند.

کیارش پورنیا با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ۳۰ نشست به منظور بررسی مصوبات شورا‌های اسلامی در فرمانداری برگزار شد، افزود: در این نشست‌ها ۴۵۴ مصوبه شورا‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

نشست بازآموزی مقررات شورا‌های اسلامی برای اعضای شورا‌های شهر شاهرود، میامی و دامغان با حضور سید حسین حسینی معاون اداره کل شورا‌های وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه اموزشی پایش الکترونیکی شورا های اسلامی استان سمنان هیات تطبیق اعضای شورا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و شاهرود
  • شاهرود، میزبان مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته دو هندبال
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد