Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: توافق طالبان با شرکت آلمانی برای فرآوری حشیش، برداشته شدن تومور پیش‌سرطانی بایدن، درخواست وزیر جنگ تل‌آویو برای اقدام جهانی علیه ایران، جنگ لفظی انگلیس و فرانسه بر سر فاجعه کانال مانش و روایت سفیر روسیه از نشست شورای حکام درباره ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق طالبان با شرکت آلمانی برای فرآوری حشیش 

پس از آن‌که شرکت استرالیایی، خبر توافق با طالبان برای ایجاد کارخانه فرآوری حشیش برای مقاصد دارویی را تکذیب کرد، سخنگوی وزارت کشور طالبان این‌بار گفته‌ است که در این مورد با یک شرکت آلمانی موافقت شده نه استرالیایی.

به گزارش افق نیوز، سعید خوستی، سخنگوی وزارت کشور طالبان در توییتی نوشته‌ است که اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور برای ایجاد کارخانه‌ فرآوری حشیش با شرکت سی‌فارم آلمان موافقت کرده‌ است.

او گفته‌است که براساس این توافق، طالبان صرفا «بوته‌های بنگ» را در اختیار این شرکت قرار می‌دهند و نه خود حشیش را.

خوستی روز گذشته در رشته‌توییتی گفت که با شرکتی موسوم به "سی‌فارم" که می‌خواهد یک کارخانه فرآوری حشیش برای مقاصد دارویی در افغانستان راه اندازی کند، به توافق رسیده‌اند. این شرکت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در این زمینه در افغانستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هرچند پیش از این بخش عمده‌ای از منابع درآمد طالبان از مواد مخدر تامین می‌شد، اما توافق دولت طالبان برای کشت گیاه شاهدانه و فرآوری مشتقات آن برای مصارف دارویی با یک شرکت داروسازی و اعلام رسمی آن بی‌سابقه است.

خوستی با انتشار تصاویری نوشته بود که معاون مبارزه با مواد مخدر این وزارتخانه، روز گذشته در دیدار با نماینده شرکت "سی‌فارم" ( CPharm) که برخی رسانه‌ها گفته‌اند یک شرکت استرالیایی است، در این زمینه گفتگو کرده و به توافق رسیده است.

به گفته آقای خوستی، این شرکت از حشیش افغانستان "دارو و نوعی کرم درست می‌کنند".

شرکت استرالیایی سی‌فارم اما در بیانیه‌ای هرگونه توافق و قرارداد با طالبان را تکذیب کرد و گفت که سی‌فارم یک شرکت تولیدی نیست؛ بلکه صرفا مشاوره ارائه می‌کند.

در افغانستان، حشیش مصرف صنعتی ندارد؛ اما به عنوان یک ماده مخدر، مورد استفاده صدها هزار معتاد است.

برداشته شدن تومور پیش‌سرطانی بایدن 

پزشک کاخ سفید گفت: زائده‌ای که هفته گذشته در طول کولونوسکوپی جو بایدن برداشته شد، یک غده خوش‌خیم با رشد آرام بود.

به گزارش رویترز، کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید با انتشار گزارشی از روند درمانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا منتشر شد، گفت زائده‌ای که هفته گذشته در طول کولونوسکوپی بایدن برداشته شد، یک غده خوش خیم با رشد آرام بود، اما اعتقاد بر این است که یک ضایعه پیش سرطانی است که در حال حاضر هیچ اقدام دیگری برای آن لازم نیست.

در بیانیه کاخ سفید که با اجازه خود رئیس جمهور منتشر شده، آمده است: پولیپ خوش‌خیم ۳ میلی‌متری از روده بایدن برداشته شد. نمونه‌ای که برای بررسی بافت‌شناسی برداشته شده، به‌عنوان آدنوم لوله‌ای شکل، مشابه پولیپی که در سال ۲۰۰۸ از او برداشته شد، شناسایی شده است .

اوکانر اضافه کرد که آدنوم توبولار، تومور خوش خیم و به آرامی در حال رشد است که به عنوان یک "ضایعه بالقوه پیش سرطانی" در نظر گرفته می شود. اکنون رئیس جمهور نیازی به مداخله بیشتر ندارد، در این مورد توصیه می شود "معاینات معمول" را انجام دهد.

در ۱۹ نوامبر، بایدن تحت کولونوسکوپی - معاینه روده بزرگ - قرار گرفت و سپس به اجرای وظایف خود بازگشت. او در حین بیهوشی اختیارات خود را به کامالا هریس معاون رئیس جمهور سپرد که اولین زنی در تاریخ ایالات متحده بوده که وظایف ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. ۲۰ نوامبر، پولیپ بایدن برداشته شد و عمل جراحی مربوطه بدون مشکل انجام گردید.

بایدن ۷۹ ساله مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا با سوالات زیادی درباره وضع سلامتی‌اش روبرو است.

درخواست وزیر جنگ تل‌آویو برای اقدام جهانی علیه ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال سفر دو روزه اخیر خود به رباط پایتخت مغرب یادداشتی برای یک رسانه‌ این کشور آفریقایی منتشر و علیه ایران لفاظی کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم در مجله «آبزرور مغرب» یادداشتی درباره روابط تل‌آویو با رباط نوشت.

به گزارش وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، او در ابتدای این یادداشت به روابط رژیم صهیونیستی با مغرب و سفر دو روزه اخیرش به رباط اشاره کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: «روزی در آینده‌ای نه چندان دور با نوه‌هایم در اتاق نشیمن خود می‌نشینم و داستان سفرم به مغرب و روزی را که با برقراری روابط دفاعی بین خودمان تاریخ ساز شدیم برایشان تعریف خواهم کرد».

مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس در ادامه به توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با تعدادی از کشورهای عربی اشاره کرد.

گانتز نوشت: «با توجه به تحولات مثبت اخیر، من مطمئن هستم که با دوستان مغربی خود و با رهبری متحد بزرگمان ایالات متحده، برای تقویت روابط اسرائیل با اردن، مصر، اعضای توافق ابراهیم، شرکای جدید در این کشور، منطقه و همچنین با همسایگان فلسطینی‌مان همکاری خواهیم کرد».

پیش از سفر بنی گانتز، اواخر مرداد ماه جاری بود که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به رباط سفر و با «ناصر بوریطه» همتای مغربی خود دیدار کرد.

سفر لاپید اولین سفر یک مقام عالیرتبه صهیونیستی پس از توافق عادی‌سازی میان دو طرف در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) است. در سفر لاپید، چندین توافقنامه بین دو طرف امضا شد.

مغرب، امارات، بحرین و سودان چهار کشور عربی هستند که سال گذشته میلادی و در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.

وزیر جنگ تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در ادامه یادداشت خود برای مجله «آبزرور مغرب» ادعاهای بی اساس و تکراری رژیم صهیونیستی علیه ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور را بازگو کرد.

در یادداشت او ادعا شده است: «دولت اسرائیل به ویژه از تجاوزگری منطقه‌ای ایران و جاه‌طلبی‌های اتمی آن نگران است. من از این فرصت استفاده می‌کنم و بر اهمیت اقدام جهانی علیه ایران تأکید می‌کنم چرا که این فقط یک چالش برای اسرائیل نیست و در درجه اول یک چالش جهانی و منطقه‌ای است».

اظهارنظر بنی گانتز در شرایطی مطرح شده که پیش از این مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی بارها ادعاهای بی اساس درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مطرح کرده‌اند.

پیش از این، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در فلسطین اشغالی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام هشدار داد.

بنت مدعی شد: «حتی اگر توافقی بین ایران و ابرقدرت‌ها وجود داشته باشد، اسرائیل جزوی از آن (توافق) نیست و به آن متعهد نیست. ممکن است یک دوره پیچیده شامل عدم توافق با متحدانمان وجود داشته باشد ما به حفظ آزادی عمل اسرائیل ادامه خواهیم داد. این اولین بار نخواهد بود. حتی اگر بازگشتی به توافق (برجام) وجود داشته باشد».

اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران با نزدیک شدن به موعد برگزاری مذاکرات در وین میان نمایندگان تهران، لندن، پاریس، پکن، مسکو، برلین و با حضور غیر مستقیم نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران تشدید شده است.

جنگ لفظی انگلیس و فرانسه بر سر فاجعه کانال مانش

بدنبال جان باختن ۳۴ پناهجو در آب های کانال مانش در مسیر عزیمت به خاک انگلیس، پاریس و لندن وارد جنگ لفظی شدند و یکدیگر را متهم کردند.

به گزارش روزنامه گاردین، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، بر مسئولیت مشترک دو کشور در ارتباط با این بحران تاکید کرد و گفت که نباید از اوضاع برای اهداف سیاسی بهره برداری شود.

نخست وزیر انگلیس نیز بر درخواست این کشور از فرانسه برای موافقت با ایجاد گشت های پلیسی مشترک در سواحل کانال مانش تاکید کرد و گفت که این حادثه نشان داد که تلاش های مقام های فرانسوی برای گشت زنی در سواحل این کشور تا چه حد ناکافی بوده است.

وی یادآور شد که انگلیس با مشکلاتی برای متقاعد کردن برخی شرکای خود به ویژه فرانسه مواجه است تا کارها به گونه ای انجام شود که شرایط ایجاب می کند.

وی افزود: من دشواری هایی را که همه کشورها با آن روبه رو هستند، درک می کنم، اما آنچه اکنون می خواهیم، انجام کارهای بیشتری با هم است و این پیشنهاد طرح شده از سوی ماست.

فرانسه با درخواست انگلیس برای اعزام نیروهای مرزی و پلیس برای تشکیل گشت های مشترک مخالفت کرده و دلیل آن را نگرانی از تبعات حاکمیت ملی خود دانسته است.

مکرون نیز خواستار نشست فوق العاده وزرای دولت های اروپایی و تخصیص فوری بودجه برای آژانس محافظت از مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) شد. دولت فرانسه صبح روز پنجشنبه برای بررسی گام های بعدی در ارتباط با این مساله، جلسه فوری تشکیل داد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در این مورد نوشت: دو کشور انگلیس و فرانسه تمهیدات جدیدی را برای محدود کردن تردد مهاجران از کانال مانش و از بین بردن شبکه های قاچاق انسان مورد توجه قرار داده اند.

این فاجعه، مرگبارترین حادثه از سال ۲۰۱۸ محسوب می شود. کانال مانش از سال ۲۰۱۸ به گذرگاهی برای پناهجویان از آفریقا، خاورمیانه و آسیا برای رساندن خود به انگلیس از فرانسه تبدیل شده است.

مکرون وعده داد که کشورش اجازه نمی دهد این کانال تبدیل به گورستان شود. وی همچنین با بورس جانسون نخست وزیر انگلیس برای توافق درمورد افزایش اقدامات برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان انسان گفت و گو کرد.

مکرون گفت: انسانگرایی و احترام به کرامت انسانی، عمیق ترین ارزش های اروپایی است که رو به اتمام است.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه نیز قرار است امروز (پنجشنبه) با وزرای کابینه فرانسه برای بررسی تمهیدات جدید در ارتباط با این بحران تشکیل جلسه دهد.

این فاجعه همچنین چالش های جدیدی را در مسیر همکاری بین فرانسه و انگلیس پس از برگزیت ایجاد کرده است.

تنش بین دو کشور قبلا بر سر شمار بالای پناهجویانی که از کانال مانش عبور می کنند، بالا گرفته و به انبوهی از مشکلات که شامل حقوق ماهیگیری می شود، افزوده است.

ژرار دارمنن وزیر کشور فرانسه از بازداشت پنج قاچاقچی متهم به ارتباط مستقیم با این حادثه که یکی از آنها مظنون به خرید قایق های بادی برای عبور از کانال است، خبر داد.

وی گفت که تنها دو نفر که یک عراقی و یک سومالیایی هستند، از حادثه جان سالم به در برده اند که پس از بهبودی، بازجویی می شوند.

مقام های فرانسوی پیشتر گفتند که سه بالگرد و سه قایق منطقه را پس از اعلام خطر ماهیگیران، مورد تجسس قرار دادند تا اجساد و افراد بیهوش شده در آب را پیدا کنند.

بوریس جانسون پس از جلسه بحران با مقام های ارشد انگلیس گفت به خاطر این فاجعه، شوکه، وحشت زده و عمیقا ناراحت است.

وزیر کشور فرانسه نیز خواستار یک پاسخ بین المللی کاملا هماهنگ شد و گفت که این پاسخ باید همچنین از سوی انگلیس نیز به وضوح داده شود.

جانسون و مکرون در مذاکرات تلفنی توافق کردند خیلی فوری تلاش های مشترک برای جلوگیری از این حوادث مرگبار انجام شود. این دو همچنین باز نگه داشتن همه گزینه ها برای از بین بردن مدل تجاری گروه های قاچاقچی را حیاتی دانستند.

رسانه های انگلیسی گزارش دادند که دولت لندن خواستار احیای ایده راه اندازی گشت های مشترک انگلیس – فرانسه در ساحل شمالی فرانسه است، مساله ای که در گذشته از سوی پاریس رد شده است.

پناهجویانی که از شمال فرانسه و از طریق کانال مانش سعی دارند خود را به بریتانیا برسانند، هر از گاهی دچار حوادث مشابه می‌شوند.

کانال مانش و حوادثی که در پی تلاش مهاجران برای سفر به سواحل بریتانیا در این گذرگاه روی می‌دهد همواره از محورهای تنش و اختلاف میان پاریس و لندن بوده است.

مقامات انگلیس تلاش‌های انجام شده از جانب فرانسه برای کنترل و مهار این بحران را به رغم پرداخت کمک‌های مالی انجام شده ناکافی می‌دانند.

به موجب آمار تایید شده از سوی خبرگزاری‌های رسمی انگلیس، نزدیک به ۲۶ هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی با استفاده از قایق‌های کوچک خود را از طریق کانال مانش به سواحل این کشور رسانده‌اند؛ آماری که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته با افزایش سه برابری همراه بوده است.

روایت سفیر روسیه از نشست شورای حکام درباره ایران

دیپلمات ارشد روسیه گفت نشست شورای حکام درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درحالی به پایان رسید که اعضا بر ضرورت احیای مفاد برجام تاکید کردند.

 میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی راستی‌آزمایی و نظارت در ایران را در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به پایان رساند. عملاً همه سخنرانان بر ضرورت احیای برجام تاکید و برای مذاکرات وین که دوشنبه آینده از سر گرفته می‌شود، آرزوی موفقیت کردند.

مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران قرار است هشتم آذر در وین برگزار شود. تا کنون ۶ دور مذاکره در وین میان ایران و گروه چهار به علاوه یک انجام شده و طرف‌ها قرار است دوشنبه اینده پس از پنج ماه وقفه در وین گردهم آیند.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در مذاکرات وین را برعهده دارد، می‌گوید: باید روی جدی بودن مذاکرات وین تمرکز کرد. تمرکز ما بر رفع تحریم های ظالمانه است و آمریکا هم هیچ گزینه ای جز قبول واقعیت جدید درباره توافق نامه هسته ای ندارد.

وی تاکید کرد: اگر توافق هسته ای برخورداری ایران از آن را تضمین نکند، پنجره توافق هسته ای تا ابد باز باقی نخواهد ماند.

ایران تا یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند.

اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام اعلام کردند که با حسن نیت به گفت‌وگوهای وین باز می‌گردند. نماینده آمریکا هم بدون اشاره به نقش کشورش در مشکلات کنونی برجام ادعا کرد که ایالات متحده در صورتی که ایران پایبندی خود را به تمامی تعهدات خود ذیل برجام از سر بگیرد، آماده است تا تمامی تحریم های ناسازگار با این توافق را لغو کند.

محمد رضا غائبی سرپرست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام تصریح کرد که دور بعدی مذاکرات وین فرصت منحصر به فردی را برای سایر شرکت‌کنندگان برجام و آمریکا فراهم می‌کند تا نیت واقعی خود برای بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان از طریق حذف تمامی تحریم های غیر انسانی، به شیوه ای موثر ثابت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه ایران زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش و فرآوری شیر و گوشت هزاران بوفالو در کارخانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه کشاورزان آمریکایی میلیون‌ها قرقاول را پرورش می‌دهند (فیلم) فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم) فرآیند جوجه کشی، پرورش و بسته بندی گوشت هزاران اردک (فیلم)

دیگر خبرها

  • نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند
  • نمایی از صید و فرآوری هزاران تن ماهی مرکب در یک کشتی غول پیکر (فیلم)
  • نحوه فرآوری گوشت کانگور در کارخانه (فیلم)
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر و گوشت هزاران بوفالو در کارخانه (فیلم)
  • فرایند تولید و فرآوری کدو تنبل در مزارع آمریکایی (فیلم)
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • فرآیند پرورش هزاران شترمرغ؛ مراحل پردازش و فرآوری گوشت، پوست و پر شترمرغ (فیلم)
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است