Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برخی رسانه های عراقی نزدیک به گروه های مقاومت خبر دادند دو ژنرال عراقی شامل «ایاد العیساوی» مدیر کل مستندات جنایی و «صباح حسن الشبلی» مدیرکل بخش چک و خنثی سازی در ارتباط با گزارشی مربوط به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق بازداشت شده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه العهد نیوز عراق اعلام کرد این دو افسر بلندپایه عراقی پیش تر گزارشی در رد سوءقصد به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق داده اند و اکنون در بازداشتگاهی ویژه به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پیش تر، برخی رسانه های عراقی از بازداشت مدیر بخش تخریب و خنثی سازی بمب در وزارت کشور عراق در ارتباط با سوءقصد به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبر دادند.

در حالی که برخی رسانه های عراقی از فراخواندن ژنرال صباح حسن الشبلی به کمیته تحقیق سوءقصد به منزل الکاظمی برای ادای پاره ای از توضیحات خبر دادند چند رسانه دیگر عراقی اعلام کردند این ژنرال مدیر در مرکز «مبارزه با انفجار» (چک و خنثی سازی) از سوی «نیروی امنیت ویژه» مرتبط با کمیته تحقیق سوءقصد به منزل الکاظمی بازداشت شده است.

این رسانه ها گزارش دادند که اتهام ژنرال متخصص چک و خنثی سازی بمب این است که یکی از راکت های یافته شده در پشت بام منزل نخست وزیر عراق را منفجر کرده و کمیته تحقیق را گمراه کرده است. گفته شد که این راکت ها بر پهپادهای حمله کننده به منزل نخست وزیر عراق سوار و از آن شلیک شده اما عمل نکرده بود.

در نیمه آبان ماه گذشته، سوء قصد پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش ها و گمانه های متعددی در داخل و خارج عراق روبرو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراضات انتخاباتی عراق دانستند.

هنوز هم ابعاد این پرونده مبهم مانده و حاشیه های مهم این رخداد، همچنان سوال برانگیز است.

«کاظم الحاج» کارشناس امور امنیتی و راهبردی عراقی می‌گوید پهپادهای مهاجم به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، ساخت فرانسه است.

الحاج در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «دجله» با ذکر مختصات پهپادهای مهاجم با استناد به تصاویر منتشر شده از آن و نیز مهمات نصب شده روی این پرنده‌ها، تصریح کرد که این پهپادها فرانسوی است.

در همین حال «حیدر البرزنجی» پژوهشگر و ناظر مسائل سیاسی عراق در گفت وگو با شبکه «العهد» عراق از پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه سبز بغداد (محل اقامت نخست وزیر عراق)، لحظاتی پیش از سوءقصد پهپادی به منزل الکاظمی خبر داد.

گزارش شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز به سوالات و ابهامات مطرح شده اما بی پاسخ مانده درباره این موضوع می پردازد که «چرا دستگاه های اطلاعاتی آمریکا یا همپیمانان آن، حمله به منزل الکاظمی نخست وزیر عراق را پیش از انجام یا در حین اجرای آن، کشف نکردند؟» البته ان بی سی نیوز ترجیح داد موضوع ناکارآمدی سامانه های هشدار آمریکا در بغداد از جمله سامانه آژیر خطر و نیز سیستم ضدهوایی پیشرفته «سیرام» را نبیند.

این اظهارات و اذعان ها در حالی است که سامانه ضدهوایی پیشرفته سیرام، مستقر در سفارت آمریکا که از کیلومترها دورتر، کوچکترین اهداف پروازی و تهدیدهای هوایی را رصد و رهگیری می کند به شکل بی سابقه و عجیبی در شب حادثه حمله پهپادی به منزل نخست وزیر عراق خاموش بود؛ موضوعی که همچنان برای افکار عمومی محل ابهام و سوال است؛ هر چند برخی ناطران با استناد به نشانه‌های متعدد چنین نتیجه گرفتند که آمریکا در سوءقصد به منزل نخست وزیر عراق در بامداد یکشنبه گذشته، دست دارد.

سوءقصد اخیر به نخست وزیر عراق با هدف قرار دادن منزل او پرسش‌های متعددی را درباره طرف سوم ایجاد فتنه در عراق و اهداف آن مطرح کرده است.

تحسین الخفاجی فرمانده عملیات مشترک عراق گفت: به این پرسش (فلج شدن یکباره سامانه سیرام) باید کارشناسان پاسخ دهند و ما با آمریکایی‌ها در حال تبادل نظر درباره این تعلل سامانه دفاع هوایی هستیم.

با این حال، صرف نظر از خاموشی عجیب سامانه ضد هوایی سیرام و اهمال آن، پرسش دیگر ناظران این است که چرا آژیر خطر سفارت آمریکا در بغداد که حتی در شرایط عادی هم برای اقدام‌های تمرینی و رزمایش و آمادگی نیروهای اشغالگر فعال می شود در شرایط عملیاتی اینچنینی سکوت اختیار کرد و بعد از اصابت پهپاد به منزل نخست وزیر عراق، فعال شد؟

 

منبع:منیبان

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عراق فتنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد

وزیر کشور لبنان تأکید کرد براساس اطلاعات اولیه به دست آمده، دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) عامل ترور «محمد سرور» صراف لبنانی است.

به گزارش مشرق، بسام مولوی گفت: چند سلاح کمری مجهز به صدا خفه کن و همچنین دستکش و مقداری مواد شیمیایی در صحنه حادثه کشف شده است و به نظر می رسد هدف از آن از بین بردن اثر انگشت و سایر سرنخ ها بوده است. همچنین هزاران دلار در اطراف جسد یافت شده است که به نظر می رسد هدف از آن، از بین بردن هرگونه گمانه زنی درباره انجام قتل با انگیزه سرقت بوده است.

وزیر کشور لبنان افزود: گمان دستگاههای امنیتی، بر آن است که عامل این ترور، موساد بوده است و روش انجام این جنایت، منجر به این نتیجه گیری شده است.

بسام مولوی خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و به محض پایان تحقیقات، نتایج آن اعلام و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود.

وزیر کشور لبنان همچنین گفت: فعالیت های محمد سرور در زمینه صرافی و نقل و انتقال پول و ارز، برای همگان مشخص بود.

محمد ابراهیم سرور (۵۷ ساله) صراف لبنانی چهارم آوریل (۱۶ فروردین) در ویلایی در منطقه بیت مری لبنان ترور شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است