Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: دانشکده علوم و معارف قرآن کریم شیراز با توجه به زیرساخت ها و توانمندی هایی که دارد، به خوبی می تواند به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده و پذیرش دانشجو داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین، ابراهیم کلانتری در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشکده علوم قرآنی شیراز، گفت: متاسفانه در برخی کشورهای اسلامی، برای تحصیل معارف اسلامی، محبین اهل بیت علیهم السلام و خصوصا بانوان مشکلات و محدودیت هایی دارند که اِن شاءلله با سیاست هایی همچون اعطای بورس، زمینه جذب دانشجو از این کشورها و همچنین سایر نقاط جهان فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: در رشته های علوم قرآنی کسانی حضور پیدا می کنند که انتخاب اصلی و علاقه ی آن ها به معارف قرآن کریم است و هدفمند در رشته های قرآنی، تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانش آموخته های علوم قرآنی در کشور گفت: فارغ التحصیلان رشته های علوم قرآنی چه در ادارات و نهادهای دینی محل کار و چه در کانون خانواده و در امر تربیت فرزندان، افراد مفیدی هستند. به همین خاطر هر کسی در هر گوشه از کشور وارد رشته قرآنی بشود، در کار و زندگی، فردی موثر و مفید خواهد بود.

کلانتری گفت: دانشکده علوم قرآنی باید با برنامه ریزی های مدون برای تربیـت نیروهای متعهد، مؤمـن و تـوانمند در حوزه های قرآنی، گام بردارد و در ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در زمینه معارف قرآن کریم کوشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلان شهر شیراز با ورودی گردشگران غیرایرانی فراوان، ظرفیت بالایی برای اشاعه اسلام دارد. شیراز همیشه شهر اولیاءالله و شهری مذهبی بوده است و حرم ها و مدارس بزرگ دینی داشته است. مردم این خطه از کشور، همواره متدین و پذیرای اهل بیت علیهم السلام بودند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین بر لزوم گسترش همکاری های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به عنوان قطب فرهنگی - مذهبی جنوب کشور با دانشگاه علوم و معارف قرانی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آستان مقدس شاهچراغ ع دانشکده علوم قرآنی علوم قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود