Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علی باذوق، باستان شناش فاروجی در رابطه با کشف یک سایت تاریخی جدید در فاروج، اظهار کرد: این سایت احتمالا اولین جایی بوده که اشک اول، اولین پادشاه اشکانیان در آن محل تاج گذاری کرده است.

به گزارش فارس، وی گفت: درصورت اثبات این مطلب در ادامه حفاری، مهمترین سایت باستان شناسی در شرق کشور بنام «ویران شهر فاروج» ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این باستان شناس افزود: محوطه تاریخی ویران شهر در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شهر فاروج و در شرق استان خراسان شمالی واقع شده است.

وی تصریح کرد: این منطقه که سرچشمه‌های رود اترک را در خود جای داده است از دیرباز موردتوجه جوامع انسانی قرار داشته و عبور یکی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی شرق به غرب بر اهمیت زیستی آن منطقه افزوده است.

باذوق در ادامه گفت: مطالعات باستان‌شناسی در این محوطه تاریخی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس تفاهم‌نامه پنج‌ساله پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور انجام می‌شود.

تیم حفاری باستان شناسی با سرپرستی میثم لباف و هم یاری باستان شناسان فاروجی علی باذوق و ابراهیم عظیمیان در این شهرستان مستقر شده اند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کشف محوطه تاریخی دوران اشکانیان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

سایت شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه