Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، افشین آور روز پنجشنبه در نحوه اعطای وام مسکن روستاییان بانه اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون در استان کردستان ۴۹ هزار و ۹۷ واحد را به بانک های عامل معرفی کردیم و ۲ هزار و ۳۲۰ واحد نیز در بحث سیل و زلزله احداث شده تاکنون ۵۰ هزار و ۳۹۷ واحد روستایی در کردستان مقاوم سازی شد.

وی اضافه کرد: به لحاظ زلزله خیزی هر پنج تا هفت سال یکبار شاهد وقوع زلزله ای با بزرگی ۶ تا هفت ریشتری در کشور هستیم و به لحاظ زمین شناختی حدود ۹۷ درصد روستاها و شهرهای کشور در منطقه زلزله خیز قرار دارند با توجه به این موضوع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آور ادامه داد: از ابتدای شروع اجرای برنامه بهسازی مسکن روستایی تا سال ۸۴ در استان کردستان پنج هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد و از سال ۸۴ یک برنامه مدون تدوین شدکه به صورت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شد.

وی افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی در بانه نسبت به متوسط استانی عقب است که باید مردم را برای نسبت به بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی تشویق کنیم.

این مقام مسوول اظهار داشت: گسل سیرجان- مریوان که از سیرجان شروع و شهرهای کامیاران، سنندج، مریوان، بانه و سروآباد و بخشی از خاک عراق می گذرد که بخش عمده زلزله ها مربوط به این گسل است.

وی ادامه داد: تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستای ۲ میلیارد ریال با پنج درصد کارمزد و ۱۵۰ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت می شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

۳۴ درصد واحدهای روستایی در شهرستان بانه بازسازی شد

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه نیز گفت: براساس آمار ۱۰ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان بانه وجود دارد که تاکنون سه هزار و ۶۰۹ واحد مسکونی معادل ۳۴ درصد واحدهای روستایی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

بختیار خدری با بیان اینکه به لحاظ مقاوم سازی واحدهای روستای بانه در رده ۶ استانی قرار دارد افزود: ۴۲ درصد واحدهای مسکونی روستای در کردستان تاکنون مقاوم سازی و بازسازی شده که مقاوم سازی خانه های روستای شهرستان بانه نسبت به میانگین استانی کمتر است.

وی اظهار داشت: در بخش مرکزی ۶۱ درصد واحدهای روستای نوسازی شده، در بخش نمیشیر۱۴ درصد، در بخش ننور ۲۳ درصد و در بخش آرمرده ۲۷ درصد نوسازی شده که انتظار داریم مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاهای کمتر برخوردار زودتر انجام شود که در زمان وقوع بلایای طبیعی با فاجعه انسانی مواجه نشویم.

خدری با بیان اینکه در روستاهای محروم شهرستان مقاوم سازی منازل مسکونی کمتر انجام شده اضافه کرد: منازل تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و فاقد مسکن هستند که باید در این زمینه اقدام شود و از تسهیلات بنیاد مسکن بهره مند شوند.

وی گفت: تعداد کمی از مردم شهرستان بانه برای دریافت تسهیلات بنیاد مسکن اقدام می کند که بخشی از این مشکل مربوط به مسائل فرهنگی و بخشی هم مربو به مسائل شرعی و مذهبی است که براساس اعتقاد برخی از ماموستایان دینی وام های که سود دارند حرام است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی و دست مزد کارگران در بانه نسبت به شهرداری‌های دیگر استان حدود ۵۰ درصد گران تر است افزود: افراد توان بازپرداخت وام های مقاوم سازی را ندارد و با توجه به اینکه بافت منطقه جنگلی است با کمبود زمین مسکونی مواجه هستیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها روستائیان تسهیلات مسکن بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان تسهیلات مسکن بانه روستائیان تسهیلات مسکن بانه مقاوم سازی واحدهای واحدهای روستای مقاوم سازی شد مسکن روستایی شهرستان بانه درصد واحدهای مقاوم سازی واحد مسکونی بنیاد مسکن سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان