Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:00:29 GMT

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۲۸۳

تامین زمین برای طرح جهش مسکن در فردوس و اسلامیه

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس افزود: از ابتدای طرح مسکن ملی تا کنون دو هزار واحد مسکونی در شهرستان فردوس ساخته و به واجدین شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از ۴ میلیون واحد مسکن طرح جهش ملی، ۲۶ هزار واحد سهم خراسان جنوبی است، افزود: سهم شهرستانها پس از پالایش ثبت نام شدگان این طرح مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلاج مقدم با تاکید بر اینکه در شهرستان فردوس این طرح بصورت ویلایی و دو طبقه اجرا خواهد شد گفت: این ظرفیت وجود دارد تا افرادی که در محدوده شهری دارای زمین هستند بدون اینکه فرم جیم آنها قرمز شود از تسهیلات طرح مذکور استفاده کنند.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه اولویت در طرح جهش ملی مسکن در فردوس با زمین های خالی داخل محدوده خدماتی شهر است گفت: تمام تلاش مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن باید در این راستا باشد تا ازهزینه های اضافی خدمات زیرساختی در خارج از محدوده جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان باید از اکنون پیش بینی های لازم برای تامین اعتبار طرحهای توسعه ای مسکن را داشته باشند تا درصورتی که نیاز به واگذاری زمین در خارج محدوده باشد با مشکل نبود اعتبار مواجه نشوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس نیزگفت: در طرح جهش ملی مسکن علاوه بر وجود زمین در ۴ نقطه شهر فردوس، پیش بینی سایت ۱۷.۵ هکتاری در انتهای بلوار پروفسور صنعتی انجام شده که در مجموع توانایی ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی را خواهیم داشت.

مهدی عربی با اشاره به اینکه تا کنون هزار و ۹۵۰ نفر در طرح جهش ملی مسکن در شهرستان فردوس ثبت نام کرده اند گفت: البته افراد واجد شرایط نهایی پس از پالایش مشخص خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن فردوس نیز با اشاره به اینکه افرادی از گذشته در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و عملیات ساخت واحدهای مسکونی آنها شروع شده افزود: متاسفانه برخی از این افراد حاضر به پرداخت سهم مشارکت خویش نیستند که این امرموجب تاخیر درساخت بقیه واحدها نیز شده است.

کاظم مهمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز کار پالایش ثبت نام شدگان طرح جهش ملی مسکن انجام نشده و عضو درسامانه نداریم امکان جایگزینی این افراد وجود ندارد و با توجه به افزایش هزینه مصالح ساختمانی و دستمزدها به مشکلی برای سایر افراد تبدیل شده است.

کد خبر 5360887

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا گرگان بارش باران آلودگی هوا زلزله کتاب و کتابخوانی طرح جهش ملی مسکن شهرستان فردوس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟