Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دیدار با آیت الله لائینی در ساری گفت: فضا و فرهنگ مهارت‌آموزی باید گسترش و به معارف عمومی تبدیل شود.

به گزارش برنا مازندران ، غلامحسین حسینی‌نیا در با دیدار آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوری سازمانی است که در مباحث توسعه‌ای کشور می‌تواند اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای مهارت‌آموزی و فرهنگ مهارت‌آموزی باید گسترش و به معارف عمومی تبدیل شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرماید، علاوه بر علم به پنجه‌های کارآمد نیاز داریم و بررسی کشورهای مختلف نشان می‌دهد که پنجه‌های کارآمد هستند که باعث رشد آنها شده و آن‌هم بخاطر درک فرمایشات حضرت آقا بوده است.

حسینی‌نیا گفت: در یک برهه از زمان همه نگاه‌ها به سمت هدایت فرزندان به دانشگاه برای حضور در رشته‌های نظری بوده اما امروز در این برهه از زمان خانواده‌ها فهمیدند که فقط علم کافی نیست و جامعه به مهارت نیز نیاز دارد.

وی افزود: حدود ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال است که ۱۳ هزار نیرو در آن فعالیت دارند و بیش از نیمی از آن مربی هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سراسر کشور داریم، خاطرنشان کرد: برای اولین بار دبیرخانه شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی کشور به سازمان فنی و حرفه ای ‌کشور داده شد.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ دستگاه و نهاد در کشور مشغول مهارت آموزی هستند، گفت: بیش از ۴ میلیون از جمعیت کشور ما جوان دانشجوی در حال تحصیل هستند که یک ثروت بزرگ در کشور هستند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آنها را به نیروهای مولد برای توسعه کشور تبدیل کرد.

وی افزود: برنامه جدیدی برای مهارت‌آموزی دانشجویان در حال تحصیل طراحی شده تا پایان تحصیلات بتوانند یک مهارتی که دلخواه آنها است فرا بگیرند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی برای سربازان، فارغ‌التحصیلان دانشجویی، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و دیگر گروه‌های هدف تدوین و تعریف شده که با تامین اعتبار و اجرای آن از سال آینده گام مهمی در حوزه مهارت آموزی و توسعه کشور برداشته می‌شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه تحرکی در فضای اقتصادی و توسعه پایدار استان ایجاد شده است، اظهار کرد:  در فضای امروز توسعه کسب و کار با رویکرد حمایت از کسب و کارهای خرد مورد توجه است به این دلیل که در بحث توسعه کسب و کار خرد خیلی برای خدمت صادقانه به مردم فرصت نداریم.

وی با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی در این زمینه، افزود: از خواسته‌های اصلی مردم کمک‌های ضروری و کار است که لازم است در این زمینه همه دستگاه‌ها اهتمام کنند.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود : ضرورت توسعه کسب و کار خرد در استان و آمادگی مجلس برای حمایت از این طرح در کشور

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این فضا یکی از دستگاه‌هایی به مدد مردم بیاید آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که با اقدامات خوب انجام شده انتظار داریم در بحث کسب و کار شاهد وضعیت خوبی باشیم.

بابایی‌کارنامی اظهار کرد:  مازندران استان خاص است اینکه قبلا قطب کشاورزی بودیم ولی اکنون این آمار تغییر کرد و  ۵۵ درصد در بحث خدمات است که این پیام را به ما می‌دهد در بحث مشاغل خرد و فضای کسب و کار خرد به‌ویژه با رویکرد گردشگری باید مهارت‌افزایی کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر کشاورزی مهارت‌محور و با رویکرد افزایش بهره‌وری است، تصریح کرد: در این زمینه بروز کردن کشاورزان  مهم است تا بتوانیم به این مهم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رهبر انقلاب رشد جامعه کار و رفاه اجتماعی فنی و حرفه ای زنان نماینده مردم توسعه پایدار کسب و کار مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی کشاورزی گردشگری مازندران فنی حرفه ای ساری آیت الله لائینی آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • نگاهی به هنر لعاب کاری در رادیو صبا