Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:51:46 GMT

اعدام زن و شوهر قاتل در یاسوج

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۳۸۰

حکم قصاص زوج جوانی که به فاصله پنج روز دو مرد جوان را به قتل رسانده بودند سحرگاه سه‌شنبه در زندان مرکزی یاسوج اجرا شد.

به ‌گزارش روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح ابعاد پرونده گفت: ۲۷ آذر سال ١٣٩٧، مرد جوانی که از ناحیه گلو مجروح شده بود به مأموران نیروی انتظامی مراجعه کرده و مرد جوانی را که در حال فرار بود به‌عنوان ضارب خودش معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راهنمایی فرد مجروح، مأموران به تعقیب ضارب پرداخته و به فاصله کمی موفق به دستگیری مرد جوان شدند و در ادامه مشخص شد همسر وی نیز همدستش بوده است که زن جوان نیز دستگیر شد.

در انجام تحقیقات اولیه توسط بازپرس و پلیس آگاهی، این زوج جوان به ارتکاب ۲ فقره قتل اعتراف کردند و با توجه به شکایت اولیای دم دو مقتول، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک ارسال و پس از برگزاری جلسات رسیدگی، قضات دادگاه حکم مبنی بر محکومیت هر دو متهم به اتهام شرکت در قتل عمدی هر دو زن و شوهر را صادر کردند.

در ادامه با اعلام فرجام خواهی متهمان و تأیید این حکم در دیوان عالی کشور در نهایت با تقاضای اولیای دم این زوج در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچند یکی از متهمان در دادگاه مدعی شد ارتباط نامتعارفی بین همسرش و دو مقتول وجود داشته و حتی مدعی بود انگیزه وی از ارتکاب ۲ قتل و یک شروع به قتل فقط برای احراز همین رابطه بوده، اما در جریان رسیدگی به این ادعا، هیچ دلیلی مبنی بر صحت این ادعا در تحقیقات قضایی کشف و این ادعا اثبات نشد.

ملک حسینی با آسیب شناسی چنین جرایمی اظهار داشت: در این پرونده مشاهده شد که این زن و شوهر به فاصله ۵ روز ۲ فقره قتل انجام داده بودند و حین ارتکاب جرم سوم یا قتل سوم، مضروب از دست آنها فرار کرده که با تحقیقات قضایی مشخص شد این زوج با برنامه‌ریزی منظم، مقتولان خود را با ضربات چاقو و سنگ به قتل رسانده که در ادامه نیز با بازجویی فنی از آنان اجساد دو مقتول کشف شد.

در بررسی و تحلیل این پرونده می‌بینیم که مشکلاتی چون فقر مادی و فرهنگی و عدم تقید به امورات مذهبی و ایجاد برخی روندهای اشتباه در سوق دادن این زوج به این مسیر تباهی نقش داشته‌اند.ملک حسینی در پایان بیان داشت: سازمان‌های متولی و نهادهای پژوهشی می‌بایست با واکاوی این پرونده در خصوص علل حقیقی وقوع چنین پدیده شوم مجرمانه‌ای فعالیت تحقیقی و راهکار پیشگیری ارائه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه اعدام زن شوهر قاتل زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه مرد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی مرد و زن برای قتل شوهر

همشهری آنلاین - حوادث : به نقل از رسانه‌های هند، ۷ آوریل ۲۰۲۴ حدود ساعت ۰۳:۰۰ بامداد پلیس ایالت جامو، در جریان تصادف جاده‌ای قرار گرفت. در این حادثه فردی به نام نارش چاندر جان خود را از دست داده است. در جریان این گزارش، پلیس متوجه شد که بعد از تصادف مصدوم را به بیمارستان گاندی منتقل کردند، اما او قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. بنابراین یک افسر تحقیق عازم بیمارستان شد تا از همسر نارش و سایر شاهدان درباره این حادثه تحقیقاتی به عمل آورد. جسد وی نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.

در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد که اظهارات، شالو دیوی، همسر نارش به طرز مشکوکی گمراه‌کننده و ضد و نقیض است، به همین دلیل پلیس به این حادثه مشکوک و تحقیقات را از سر گرفت. در روند تحقیقات پلیس متوجه شد که فردی به نام بهانو پارتاپ که در محل جنایت نیز حضور داشته است.

پلیس بار دیگر از زن جوان بازجویی کرد. شالو در بازجویی‌ها اعترف کرد که مدتی بود با فردی به نام بهانو پارتاپ وارد رابطه پنهانی شده بود. بعد از مدتی که از این رابطه گذشت، تصمیم گرفتیم با برنامه‌ریزی و صحنه‌سازی نارش را به قتل برسانیم. بنابراین در عصر یکشنبه ۶ آوریل ۲۰۲۴ ، نارش را به مکان متروکه‌ای در منطقه سئورا کشاندم و بهانو با یک خودرو با سرعت خیلی زیاد با او تصادف کرد. وقتی مطمئن شدیم که او دیگر نفس نمی‌کشد او را به بیمارستان بردیم و وانمود کردیم که با یک خودرو تصادف کرده است.

از آنجایی که بهانو به عنوان کارآموز در بیمارستان گاندی ناگار کار می کرد، توانستیم پرونده‌سازی کنیم و مرگ را به عنوان یک تصادف جاده ای به تصویر بکشیم. با این اعترافات شالو و بهانو دستگیر شدند.
تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و این دو به زودی محاکمه خواهند شد.

کد خبر 846410 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها هند حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • قتل آتشین پدر در خواب با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دخترش
  • این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 
  • همدستی مرد و زن برای قتل شوهر