Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناگفته ها و آخرین دست نوشته آرمان قبل از اجرای حکم فاش شد.

آرمان عبدالعالی نام یک متهم به قتل است.آرمان عبدالعالی از سال 92 به اتهام قتل دختر مورد علاقه خود راهی زندان شد.آرمان عبدالعالی با رای دادگاه به قصاص محکوم شد.آرمان عبدالعالی  چند بار تا پای چوبه دار رفت. سرنوشت نهایی پرونده آرمان عبدالعالی صبح امروز با عدم رضایت خانواده غزاله و به دار آویخته شدن در زندان شهید رجایی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان روبرویم می نشیند.از امید و آرزو می گوید.از شور زندگی به آینده و تمام آنچه برای خود در سر می چیند.بعد یکباره انگار در نوسان این گفتگو که مقابل ماموران زندان انجام می شود،نقطه عطف زندگی اش که پرونده غزاله است مثل یک واقعیت زمخت به صورتش می کوبد.آرمان پر می شود از پشیمانی و عجز و التماس.ساعتی با آرمان حرف می زنم اما مصاحبه منتشر نمی شود که سبب تکدر خانواده غزاله نشود.

آرمان را چند بار دیگر هم در همین اتاق می بینم.می گوید در زندان روزهایش را چطور سپری می کند و من از او می خواهم صادقانه خانواده غزاله را درک کند و خاضعانه عذرخواهی کند.

حکم قصاص آرمان ناباورانه و در سکوت خبری اجرا می شود و اولین چیزی که سراغش می روم دست نوشته آرمان است در روز مصاحبه حضوری من با او در زندان رجایی شهر کرج.

آخرین گفتگو با آرمان در زندان

محتوای این گفتگو نزد روابط عمومی زندان رجایی شهر کرج صورت جلسه شده است.

روزهایت در زندان چطور می گذرانی؟

اوایل که به رجایی منتقل شدم،فقط در اتاق می نشستم.فرصت پیش آمد که بروم به واحد فرهنگی.آنجا مشغول شدم.در کتابخانه وقتم را می گذراندم و درس می خواندم.بعد از ظهرها هم با بچه ها والیبال بازی می کردیم.

آرمان قبل از ورود به زندان چطور نوجوانی بود؟

خلف بلد نبود،جرئتش را هم نداشت.یکدفعه مرتکب خطا و اشتباه هولناکی شد.

چرا یکدفعه مرتکب چنین خطایی شدی؟

اسمش را بگذارید حماقت یا بی تجربگی؛ یا همان حماقت؛ بله حماقت ،حماقت ، حماقت !

چه چیزی باعث می شود اینطور در مورد آن خطا حرف بزنی؟

آن روز نباید غزاله را با چمدان بیرون از خانه می بردم.کاش به کسی اطلاع می دادم.اما فقط به این فکر می کردم که زودتر او را بیرون از خانه ببرم.هر تصمیمی گرفتم از روی نادانی بود.

چه شد به فکر چمدان افتادی؟

من رانندگی بلد نبودم و گواهینامه هم نداشتم.تنها چیزی که آن لحظه به فکرم رسید چمدان بود.

غزاله چه سهمی در زندگی ات داشت؟

دوستش داشتم.خیلی زیاد دوستش داشتم.اینقدر که شب و روز به او فکر می کردم.غزاله دختر خوب و سرزنده ای بود.

در این سال ها بیشتر از هر چیز به چه چیز فکر می کنی؟

به روز حادثه فکر می کنم.

یک بار هم تا پای چوبه دار رفتی.از حال و هوای آن روز بگو.

از آن روز چیز زیادی یادم نیست.من که در بدترین حال هم سعی می کردم قرص و دارو مصرف نمی کردم آن شب آرام بخش های زیادی مصرف کرده بودم.این قدر گیج بودم که نمی فهمیدم دارم چه می گویم.به بالای طناب دار نگاه می کردم و خودم را آن بالا می دیدم.بعد هم تا یک هفته نمی توانستم صاف بایستم.

در آن لحظه دلت می خواست چه اتفاقی بیفتد؟

دلم می خواست خانواده غزاله باور کنند که من جای جسد را نمی دانم. و دلم می خواست از پدر و مادرم عذرخواهی کنم که کار به اینجا کشیده شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آرمان عبدالعالی آرمان عبدالعالی اعدام آرمان عبدالعالی خانواده غزاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک منبع آگاه به شبکه خبری العالم گفت: با اجرای عملیات تنبیهی وعده صادق علیه پایگاه‌های نظامی دشمن صهیونیستی، باور به عدم پاسخ ایران به اقدامات این رژیم متلاشی شد؛ چرا که رژیم صهیونیستی به کرات اقداماتی انجام می‌داد و پاسخی مناسب دریافت نمی‌کرد. لذا دشمن گمان نمی‌کرد که پاسخی دریافت کند. ولی این عملیات، تمام محاسبات و باورهای دشمن را بر هم زد.
میانجیگری مصر در روز عملیات وعده صادق
بنابر این گزارش، به دنبال اعلام جمهوری اسلامی ایران درخصوص قطعی بودن پاسخ تنبیهی به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، تلاش‌هایی برای منصرف کردن تهران برای عدم پاسخ یا اکتفا کردن به پاسخ حداقلی به رژیم صهیونیستی در جریان بود.
از سوی دیگر، تلاش می‌شد با برخی امتیازدهی به ایران، این کشور را به کوتاه آمدن از پاسخ انتقامی متقاعد کرد به طوری که ساعاتی پیش از انجام عملیات وعده صادق، از طریق مصر پیشنهادی مطرح شد و پاسخ ایران این بود که تصمیم به انجام عملیات گرفته شده است.
پاسخ صرفا تنبیهی بود
بنابر اعلام این منبع مطلع،‌ سقف عملیات محدود بود چون صرفا برای تنبیه در نظر گرفته شده بود. لذا محدودیت در میزان و انتخاب هدف وجود داشت به همین دلیل نمی‌شد هر هدفی انتخاب شود و صرفا اهدافی انتخاب شد که در حمله به کنسولگری مشارکت داشتند.
تمرکز این عملیات‌، مقابله با دشمن با حملات نقطه‌ای بود و این مساله یعنی تقابل با نیروی هوایی و پدافندی دشمن. علی‌رغم این اجبار و محدودیت ماموریتی، عملیات با همان سقف مورد نظر انتخاب شد.
به گفته این منبع مطلع،‌ کشورهای متعددی در این عملیات از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و میدانی کردند. به رغم این مساله، تعداد زیادی از جنگنده‌های دشمن ساعت‌ها برای مقابله با حملات ایران در حال انجام ماموریت بودند. بخشی از تسلیحات به کارگرفته شده در این عملیات، برای مشغول و سردرگم کردن هواپیماها و پدافند دشمن بود تا مانع از آن شوند که موشک‌های تعیین‌شده به اهداف اصابت کنند.
وجه تشابه وعده صادق و طوفان الاقصی
از آنجا که، مهمترین ویژگی عملیات تنبیهی وعده صادق، حمله به مواضع راهبردی دشمن صهیونیستی بود لذا این پیروزی را می‌توان یک پیروزی راهبردی تلقی کرد همانند عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر( طوفان الاقصی) که، پیروزی راهبردی مقاومت علیه دشمن را ثبت، و ضربه‌ای غیر قابل جبران بر آن تحمیل کرد.
این منبع مطلع در ادامه افزود، در این عملیات تنها پایگاه‌های برخی از استان‌ها از جمله استان‌های غربی کشور فعال شد. در حالی که این امکان وجود داشت از همه پایگاه‌های کشور استفاده شود. اما صرفا از استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی اقدام شد، زیرا تأکید بر این بود که مشارکت در این عملیات، به صورت نمادین باشد.
تلفات انسانی و خسارات تجهیزاتی دشمن
بنابر اطلاع منابع موثق، دشمن در این عملیات علاوه تحمل تلفات انسانی، تعدادی از هواپیماهای نظامی خود را نیز از دست داد. دشمن در تلاش برای سانسور کردن حجم تلفاتش، اینترنت را قطع کرد و از حضور خبرنگاران در محل‌های مورد هدف موشک‌ها و پهپادهای ایرانی ممانعت کرد و روزهای پس از عملیات، تجهیزات آسیب‌دیده را جابجا کرد.
جمهوری اسلامی ایران در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق، به "پایگاه نواتیم"، که بزرگ‌ترین پایگاه هوایی دشمن ومجهز به قوی‌ترین سامانه‌های دفاع ضدهوایی و موشکی است، ضربه زد.
ایران در این عملیات ترکیبی، پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک را به خدمت گرفت که ماموریت این پهپادها صرفا سردرگم و مشغول کردن دشمن بود.
این منبع مطلع با بیان این که توان حمله به ایران را در دشمن نمی‌بینیم، در عین حال تاکید کرد که در هر حال آماده‌ایم که در صورت اقدام دشمن پاسخ کوبنده‌تر از قبل بدهیم.
دیوار دفاعی دشمن بسیار شکننده است
بنابر اظهارات این منبع، در عملیات وعده صادق به دلیل محدودیتی که در انتخاب هدف و پاسخ وجود داشت، تنها بخشی از توان آنیِ نیروها به‌کار گرفته شد، و ولی اگر لازم باشد می‌توان بیش از 5 برابر بیشتر از تجهیزات و سلاح‌ها در این عملیات را مورد استفاده قرار داد.
او در ادامه تصریح کرد که دیوار دفاع ضد هوایی و موشکی دشمن، حتی با کمتر از میزان تسلیحاتی به‌کارگرفته شده در عملیات وعده صادق فرو می‌ریزد، و چنانچه این عملیات تداوم می‌یافت موشک‌های بعدی بدون برخورد با مانعی، به هدف برخورد می‌کردند.
این منبع مطلع همچنین گفت که برخی کشورهای عربی بیشترین کمک را به دشمن صهیونیستی ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی
  • گاسپرینی: بازنده دانستن من به خاطر نبردن جام حماقت است!
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین