Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، « مهدی صفری» پنجشنبه شب در نشست با مدیران تشکل ها و شرکت های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی افزود: پروژ های زیادی از جمله سد سازی،  راهشازی ، و ساخت کارخانه های فولاد در کشورهای همسایه وجود دارد که باید با صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه فعالیت شرکت های ایرانی را در منطقه افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برنامه دولت عراق در شمال این کشور ساخت سد و استادیوم و برخی از پروژه های عمرانی است که شرکت های ایرانی ساخت آن را بر عده گرفته اند . مشکلات صدور ضمانت نامه های بانکی این شرکت ها از طرف وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال برطرف شدن است.

معاون دیپلماسی اقتصادی ویر امورخارجه توضیح داد که  خوشبختانه صادرات و واردات به کشورهای همسایه به خصوص همسایه های غربی و شرقی رشد خوبی داشته به طوری که تاکنون در سال جاری شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به رشد ۷۰ درصدی برسیم.

صفری به مزیت های توسعه ترانزیت در منطقه  اشاره کرد و ادامه داد که در ۲ ماهه امسال در نشست وزیران حمل ونقل ایران، قزاقستان، ترکمستان، ازبکستان ، قیرقزستان و تاجیکستان برای فعال شدن ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب توافق حاصل شده و قرار است این کشورها بتوانند صادرات و واردات خود را از بنادر جنوب ایران انجام دهند.

صفری با یادآوری اینکه وزارت امور خارجه در زمینه معرفی محصولات شرکت های ایرانی درسایر کشورها، توجه به تهاتر محصولات ایرانی در فرآیند صادرات و ایجاد زمینه های قانونی فعالیت شرکت های ایرانی در سایر کشورها اقدامات لازم را انجام داده است، بر آمادگی وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای کمک به رفع مشکلات و توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ،‌ در نشستی با حضور پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت نمایندگان سازمان غذا و دارو ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران ۲۶ تشکل و شرکت بزرگ تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی موانع موجود برای صادرات تولیدات این شرکت ها و راهکارهای تسهیل این روند، بالاخص راههای مساعدت وزارت امور خارجه و معاونت دیپلماسی اقتصادی برای کاستن از این موانع و همکاری برای توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست روسای سندیکاها و مدیران عامل شرکت ها و صاحبان صنایع داروهای انسانی، داروهای نانوتک، تولیدکنندگان داروهای مکمل، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی و شیمیایی مهمترین موانع و چالش های پیش روی صادرکنندگان این حوزه را مطرح کردند.

«پیمان پاک » رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این جلسه ، ضمن اعلام آمادگی این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت جهت رفع موانع صادرات این نوع محصولات پیشنهاداتی را ارائه داد.

برچسب‌ها ترانزیت عراق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترانزیت عراق ایران ترانزیت عراق ایران تجهیزات پزشکی شرکت های ایرانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان، افزود: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

گلشنی منفرد اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری، ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

کد خبر 6085662

دیگر خبرها

  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد