Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:19:41 GMT

مسؤولان میدان را برای بسیجیان باز کنند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۵۸۶

مسؤولان میدان را برای بسیجیان باز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در مراسم سالگرد شهید فخری زاده و گرامیداشت هفته بسیج که پنج‌شنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، فرهنگ بسیج را برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: بسیجی یعنی کسی که جان خود را فدای دین می کند و معتقد است تا وقتی جان در بدن دارد به دشمن اجازه ظلم و تجاوز نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مکتب را شهدای ما از امام حسین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها آموخته بودند و تا پای جان خود از مسیر حق دفاع کردند، گفت: بزرگترین تحولی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد تحول و دگرگونی در درون انسان‌ها بود تا به آنها حیات طیبه ببخشد و به معنی واقعی آن‌ها را زنده کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یکی از کارکردها و ثمرات دین احیا و زنده کردن انسان‌ها است، افزود: حیات نباتی و حیوانی به همه مخلوقات داده شده اما حیات انسانی فقط در پرتو دین حاصل می شود که در قرآن از آن تعبیر به حیات طیبه کرده است که از شروط رسیدن به این حیات برخورداری از ایمان و عمل صالح است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ویژگی های بسیجی را داشتن ایمان قلبی و عمل صالح عنوان کرده اند، گفت: همین ویژگی ها بود که جوانان را به حیات طیبه نزدیک کرد و امروز همین جوانان در مقابل استکبار جهانی می‌ایستند.

حاجی صادقی برنده اصلی این انقلاب را شهدا دانست و گفت: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت شهادت شهید فخری زاده فرمودند «شهادت مزد مجاهدت‌های بی نظیر است» و شهید سلیمانی هم تنها آرزویی که برای خودش داشت شهادت بود زیرا حیات طیبه الهی را درک کرده بود.

وی بسیجی بودن را بعد از مقام شهادت در رتبه دوم حرکت به سمت حیات طیبه دانست و گفت: بسیج یک نهاد و مجموعه خاص نیست بلکه یک فرهنگ است که توسط انقلاب احیا شد و انسان ها را از حیوانیت به سوی انسانیت و ارزش های اخلاقی از قبیل فداکاری، ایثار و گذشت سوق می دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بسیج اختصاص به گروه خاصی ندارد، افزود: علما و دانشمندان ما به بسیجی بودن افتخار می کنند و هرچه علم انسان بالاتر برود این روحیه در او بیشتر تقویت می شود.

وی حیات طیبه را اکتسابی دانست و گفت: خداوند حیات طیبه را به افرادی می‌دهد که ظرفیت داشته باشند ولی حیات حیوانی را به همه داده است و حتی به افرادی که اهل دینداری و رسیدن به حیات طیبه نیستند امکانات بیشتری برای حیات حیوانی داده است.

حاجی صادقی فرهنگ بسیج را برگرفته از مکتب عاشورا دانست و ادامه داد: فرهنگ بسیجی یک فرهنگ هیجانی و احساسی نیست بلکه مبتنی بر قوه تدین، خردورزی و انتخاب است و هرچه علم انسان بیشتر شود نیاز به این فرهنگ ایمانی را هم بیشتر درک می‌کند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ بسیجی خدا و مردم در مقابل هم نیستند، گفت: در این فرهنگ بهترین راه رسیدن به خدا خدمت به مردم است بنابراین اگر به دنبال پیشرفت و آبادانی و جلوگیری از فساد در کشور هستیم باید هرچه بیشتر فرهنگ بسیج را بر کشور حاکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه دولت کنونی را دارای فرهنگ بسیجی دانست و ابراز کرد: این دولت نیازمند نیروهایی است که بسیجی وار عمل کنند و اهل خدمت، اخلاص، ولایت مداری و مقدم کردن آسایش دیگران بر آسایش خود باشند.

وی با اشاره به موفقیت فرهنگ بسیجی در عرصه مقابله با کرونا گفت: مسئولان باید میدان را برای جوانان با فرهنگ بسیجی باز کنند و اگر مسئولانی با این فرهنگ و روحیه سر کار باشند آن وقت است که نصرت الهی هم می آید و در کارها موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ نماینده ولی فقیه شهید فرهنگ بسیجی دانست و گفت فرهنگ بسیج حیات طیبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمانی پور: سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نشست صمیمی اساتید و اندیشه‌ورزان میز‌های سیاست پژوهی، با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: اتفاقی که به واسطه این حرکت جمهوری اسلامی ایران انجام داده شده، اتفاق مبارکی است. گزارش‌های مفصلی از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اسلامی رسیده است که نشان می‌دهد همگی این اتفاق را ستایش می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: از آنجا که این عملیات، رویکردی دفاعی و برای برقراری صلح پایدار بوده است، امیدواریم که شرایط بازدارندگی بلندمدت را ایجاد کند. از این رو، سپاسگزار مقام معظم رهبری هستیم که شرایط برقراری چنین اتفاق مبارکی را رقم زدند.

ایمانی پور افزود: جبهه استکبار غرب، در این عملیات برای مقابله با توان نظامی جمهوری اسلامی با تمام توان خود به میدان آمد، اما نتیجه کار، ابهت پوشالی آنان را به هم ریخته و تهدیدی که دائما بیان می‌کرد همه گزینه‌ها روی میز است، رنگ باخته است.

در نشست صمیمی اساتید و اندیشه‌ورزان میز‌های سیاست پژوهی با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ۱۱ میز سیاست پژوهی حضور داشتند که عبارتند بودند از: میز چین، میز قفقاز، میز دیپلماسی عمومی، میز روسیه، میز آفریقای جنوبی، میز ترکیه، میز خانواده، میز خلیج فارس، میز ایرانیان خارج از کشور، میز ادبیات فارسی، میز فلسطین. خانه اندیشه‌ورزان ایران نیز در این نشست حضور داشت.

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • رجزخوانی بسیجیان در رژه روز ارتش کرمانشاه
  • تصویری جالب از تجمع بسیجی‌ها مقابل سفارت اردن در تهران
  • سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • ایمانی پور: سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود