Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس سودان روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان حمله به دو مقر  پلیس،۳۲ نیروی امنیتی و ۳ تظاهرکننده زخمی شدند.

این بیانیه افزود: مقر پلیس در «ام درمان» و مقر الصافیه در بخش خارطوم بحری با کوکتل مولوتوف به شدت مورد حمله قرار گرفت.

 بیانیه فوق خاطرنشان کرد که در ام درمان ۱۸ نیروی پلیس و در خارطوم بحری نیز ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این حوادث ۳ تظاهرکننده نیز زخمی شدند.

بیانیه افزود: در این حمله پنج دستگاه خودرو خسارت دید و ۱۵ مهاجم برای اتخاذ اقدامات قانونی دستگیر شدند.

روز پنجشنبه تظاهرات گسترده ای در ام درمان، خارطوم بحری، شهرهای الابیض در ایالت کردفان شمالی، نیالا در ایالت دارفور جنوبی در اعتراض به توافق امضا شده میان بدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و عبدالله حمدوک نخست وزیر برگزار شد.

حمدوک و البرهان روز یکشنبه توافقنامه ای سیاسی شامل ۱۴ بند امضا کردند که مهمترین آنها بازگشت حمدوک به پست خود بعد از دو ماه برکناری و نیز تشکیل کابینه تکنو کرات بدون وابستگی های حزبی بود.

با وجود امضای توافقنامه سیاسی اخیر، نیروهای سیاسی و مدنی مخالف خود را با این توافقنامه اعلام و آن را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به کودتا دانستند و متعهد شدند که به اعتراض ها تا تحقق دولت غیر نظامی ادامه دهند.

به دنبال کودتای نظامی در سودان در سوم آبان، گروهی از نظامیان به اقامتگاه «حمدوک» نخست وزیر این کشور حمله کردند و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

برچسب‌ها سودان قاره آفریقا الجزیره خارطوم کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان قاره آفریقا الجزیره سودان قاره آفریقا الجزیره خارطوم کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و زخمی به علت تیراندازی در شیکاگو آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در تیراندازی در منطقه ساوث ساید، واقع در شهر شیکاگو، آمریکا دختربچه‌ای هشت ساله کشته شد و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. بنا بر اعلام پلیس، این تیراندازی مربوط به خشونت باند‌های تبهکار در منطقه است و حدود ساعت ۹ شنبه شب در محلی که دورهمی خانوادگی در حال برگزاری بود روی داد. در این حمله، دو پسربچه یک ساله و هشت ساله هدف شلیک چندین گلوله قرار گرفتند و حالشان وخیم اعلام شده است. کودکی ۹ ساله نیز برای درمان جراحت جزئی در بیمارستان بستری شده است.
تاکنون هیچ مظنونی دستگیر نشده است و پلیس خواستار کمک مردم برای شناسایی مهاجمان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا
  • ۱۱ کشته و زخمی به علت تیراندازی در شیکاگو آمریکا
  • زخمی شدن ۵ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جلزون
  • زخمی شدن یک سرباز زن صهیونیست در جنوب نابلس
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • حمله مسلحانه به یک اتوبوس در بلوچستان با ۱۱ کشته