Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا فاطمی امین گفت: سامانه جامع تجارت ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

خبرگزاری میزان- در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص تکمیل سامانه تجارت و اتصال گمرک به آن گفت: این سامانه یکی از بزرگترین ودمهمترین طرح‌های دولت الکترونیک است و رئیس جمهور از همان روز‌های اول تشکیل دولت سیزدهم بر اجرای با دقت و با کیفیت این طرح تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت دارد افزود: برای تکمیل این طرح باید ۷۰ اقدام انجام گیرد و ان شاءالله تا پایان سال این سامانه تکمیل خواهد شد.

وزیر صمت گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در این سامانه تکمیل شود گمرک است و ۱۴ اقدام از این ۷۰ اقدام، مربوط به آن می‌شود.

فاطمی امین اظهار داشت: اکنون ۳۰ نستگاه به سامانه جامع تجارت متصل شده اند و تمام بانک‌ها هم در حال اتصال هستند؛ نمی‌توان گفت دستگاهی به این سامانه متصل نیست، اما اقدامات تکمیلی
لازم است.

وی ادامه داد: روزانه ۵ میلیون درخواست از سوی تولید کنندگان، تجار و بازرگانان به این سامانه وارد می‌شوند، روزانه ۶۰۰ هزار استعلام از بیرون وزارت صمت و ۸۰۰ هزار استعلام هم از داخل وزارت صمت در قالب این سامانه صورت می‌پذیرد.

فاطمی امین بیان کرد: این پروژه نمونه بارز و پیشرفته حکمرانی خواهد بود و تحول گسترده‌ای را در بهبود محیط کسب و کار، شفافیت، ارایه خدمات به فعالان اقتصادی و اعمال حاکمیت ایجاد می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «سامانه همتا» برای موبایل از جمله کارکرد‌های سامانه جامع تجارت است، اضافه کرد: قبلا حدود ۹۰ درصد موبایل، قاچاق بود، اما اکنون اینگونه نیست و در طول سه سال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی برای دولت ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌های کارت بازرگانی در قالب این سامانه رفع می‌شود و دخالت انسانی کاهش می‌یابد که نویدبخش اقتصاد پویا در اوایل سال آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تسهیل کسب‌وکار‌های مجازی با «اینماد بدون ستاره»‌ ای نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت سامانه جامع تجارت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت صمت سامانه جامع تجارت سامانه جامع تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و پس از اتمام بررسی لایحه تجارت،گفت: لایحه جامع تجارت پس از ۲۰ سال و ۵ دوره در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 28 فروردین) قوه مقننه با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم، اظهار کرد: لایحه مذکور در 5 دوره مجلس و حدود 20 سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن لایحه متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی بر روی آن کار کرده‌اند و قانون جامع و پخته‌ای به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می‌کنم.

نایب رئیس مجلس درباره این لایحه، اظهار کرد: لایحه مذکور می‌تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می‌کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان طی 3 جلسه گذشته تمام مفاد لایحه جامع تجارت را بررسی و به تصویب رساندند و گزارش مجلس درباره لایحه به شورای نگهبان ارسال شد تا آن را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم