Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی خبر داد.

محمود ترفع در گفت وگو با ایسنا، با اعلام خبر ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی روز به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حمل ونقل عمومی سود ده نیست به همین دلیل شاهد استقبال کم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش بودیم چراکه نرخ کرایه را شورا و فرمانداری به نفع مردم تعیین می کند و باید تدابیری اندیشیده می شد تا این اختلاف میان هزینه و درآمد سرمایه گذار منطقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد تعیین حدود مشارکت عمومی_خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل گفت: این مصوبه به ما کمک می کند که به یاری بخش خصوصی رفته و با حمایت هایمان سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی کنیم.

ترفع با بیان اینکه در این مدل قرارداد مشارکت عمومی_ خصوصی ، شیوه جدید واگذاری تعیین شده است و سرمایه گذار با تزریق سرمایه خود، از سوی شهرداری و دولت به روش های مختلف حمایت می شود، ادامه داد: ما از طریق ردیف و تبصره هایی که در بودجه دولت وجود دارد یا ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر شرایط را برای سرمایه گذار بخش خصوصی، اقتصادی تر می کنیم همچنین کمک هایی از سوی شهرداری تهران همچون ارائه تبلیغات بدنه و ایستگاه های طول مسیر برای اتوبوس را به سرمایه گذاران می دهیم تا با این کمک شرایط سرمایه گذاری به صرفه تر باشد.

ترفع با بیان اینکه با این شیوه جدید سرمایه گذاری اولین شرکت بخش خصوصی برای ورود اتوبوس های برقی با تکنولوژی روز اقدام کرده است افزود: با این شرکت قرار داد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نهایی شد که این اتوبوس های برقی که با باطری تردد می کنند در خط جمهوری – بهارستان به کارگرفته می شوند.

وی با بیان اینکه قطعات اتوبوس های برقی بعد از ورود به کشور، در داخل کشور مونتاژ می شود گفت: تا یکسال آینده شاهد تردد اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی مدرن در پایتخت خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتوبوس اتوبوس برقی اتوبوس های برقی سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می کند

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد حمزه کارشناس صنعت خودرو در رابطه با فروردین پاک سال 1403 اظهار کرد: از ابتدای سال شاهد 20 روز مطلوب و 5 روز پاک بوده ایم که دلیل عمده آن خروج خودروها از پایتخت و البته سرعت مناسب باد بوده است البته که با پایان تعطیلات عید فطر و افزایش تردد این امکان وجود دارد که شاهد تنفس هوای آلوده در همین ماه باشیم.

حمزه افزود: اما در همین روزها نیز ذرات کمتر از 2.5 میکرون آلاینده اصلی هوا هستند که این موضوع نشان می دهد مشکل مربوط به آلایندگی خودروها همچنان پابرجاست و این ذرات که عمدتاً از منابع متحرک منتشر می شوند، آلاینده اصلی هوا هستند.

وی گفت: عمدتاً در شهرهایی که آلودگی هوا کمتر دیده می شود، سه مورد به صورت چشمگیر وجود دارد که یکی برقی شدن اتوبوس و تاکسی و به طور کلی حمل و نقل عمومی است و دیگری استفاده از خودروهایی است که سیستم احتراق به روزی دارند. مورد دیگر نیز در اختیار قرار گرفتن بنزین باکیفیت برای خودروهاست.

حمزه ادامه داد: در واقع این سه مورد مثلث مقابله با آلودگی هوا هستند که در شهرهایی ازجمله پاریس، لندن، مکزیکوسیتی و... پرداختن به همین موضوعات باعث شده تا این شهرها که زمانی از آلوده ترین نقاط بودند، هوای پاکی داشته و حتی تبدیل به یک الگو شوند.

وی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما و به ویژه در کلانشهر تهران به جز بنزین استاندارد که بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست از کیفیت خوبی برخوردار است، به دو مورد دیگر توجه نشده است و ما همچنان شاهد تردد اتوبوس های دودزا، تاکسی های اسقاطی و خودروهای داخلی هستیم که با گذشت زمانی در حدود دو تا سه سال از زمان تولید آنها تبدیل به خودرو آلاینده شده اند. علاوه بر حدود 4 میلیون موتورسیکلت آلاینده نیز در تهران تردد دارند که آنها نیز زخمی بر ریه های پایتخت محسوب می شوند.

کارشناس صنعت خودرو در رابطه با راهکارهای پرداختن به این موارد توضیح داد: افزایش کیفیت خودروها بسیار مهم است اما در حال حاضر به این دلیل شهرداری تهران برای برقی کردن حمل و نقل عمومی پیش قدم شده، حمایت از این تصمیم در اولویت قرار دارد. بر این اساس قرار است اتوبوس، تاکسی و واگن مترو از کشور چین خریداری شود که دولت باید از این اقدام مهم حمایت کند. اگرچه در این موارد حمایت از داخل خوب است و در آن شکی نیست اما اکنون که بستر آن در داخل مهیا نیست دولت باید از واردات حمایت کند.

وی گفت: اگر این اقدام انجام شود، در زمان کوتاهی شاهد افزایش کیفیت هوا خواهیم بود و شاید این برقی شدن باعث شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد. در وهله بعد افزایش کیفیت خودروهای داخلی و تشدید نظارت فنی بر آنها در مراکز معاینه فنی نیز بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افتتاح خط اتوبوس‌های برقی توسط وزیر کشور در البرز
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در کرج از فردا
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صنعت نوغانداری بابل
  • تاکسی‌های برقی در راه خیابان‌های پایتخت
  • برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می کند