Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@10:27:32 GMT

روسیه: حرکت ناوشکن آمریکایی را زیر نظر داریم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۷۴۰

روسیه: حرکت ناوشکن آمریکایی را زیر نظر داریم

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه در این باره نوشت: ناوشکن آمریکایی «آرلی برک» برای گشت دریایی نوبتی وارد دریای سیاه شد.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که نیروی دریایی آمریکا، هدف ورود این ناوشکن به دریای سیاه را تامین امنیت و ثبات دریای سیاه با همکاری متحدان در ناتو عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مرکز مدیریت دفاعی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحرکات ناوشکن آمریکایی را در دریای سیاه رصد می‌کند.

در این بیانیه گفته شد که ناو‌ها و تجهیزات ناوگان روسیه در دریای سیاه ناوشکن آمریکایی را تحت نظر گرفته اند.

رییس جمهموری روسیه به تازگی با انتقاد از رویکرد غرب و آمریکا در دریای سیاه گفت که اقدام‌های کشور‌های غربی در دریای سیاه تنش زا و ناقض قوانین بین المللی است.
وی با انتقاد از اقدام‌ها و تحرکات نظامی کشور‌های غربی در دریای سیاه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز‌های روسیه بمب افکن‌های راهبردی پرواز می‌کنند که حامل سلاح‌های بسیار جدی هستند.

ولادیمیر پوتین افزود: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو و آمریکا در مجاورت مرز‌های خود پاسخ مناسب خواهد داد. ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کار‌های گفتگو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.

وی با بیان اینکه مسکو نیازی به مناقشه در مرز‌های غربی خود ندارد، افزود: هشدار ما به کشور‌های غربی اخیرا تاثیر مشخصی داشته و تنش‌ها و نگرانی‌هایی در بین آن‌ها (در مورد روسیه) وجود دارد.

پوتین معتقد است که این وضع (نگرانی و ترس غرب) باید تا حد امکان بطول بیانجامد تا اینکه کسی به فکرش خطور نکند که در مناطق مرزی غربی روسیه مناقشه برپا کند. ما نیاز به مناقشه نداریم.

به گفته وی، کشور‌های غربی نسبت به هشدار‌های روسیه و بیانات آن درباره خطوط قرمز این کشور بسیار سطحی رفتار می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یادآورشد که مسکو باید از غرب تضمین‌های جدی در مورد امنیت خود بگیرد این موضوع حتما باید مطرح شود.

پوتین یک هفته پیش هم نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه ابراز نگرانی و ادامه داد که با دوربین یا تجهیزات نظامی می‌توان این ناو‌ها را از محل اقامتگاه وی در بندر سوچی در ساحل دریای سیاه مشاهده کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه روسیه ناوشکن آمریکایی دریای سیاه زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه ناوشکن آمریکایی کشور های غربی دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود

شهاب ادواری در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سخنانی اظهار داشت: تمام جهانیان به صورت واضح و آشکارا شاهد نسل کشی مسلمانان توسط رژیم جعلی اسرائیل هستند و در مقابل نیز شاهد سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل می‌باشند که این مایه شرمساری برای جامعه جهانی در قرن بیست و یکم می‌باشد.
 
این فعال رسانه ای ادامه داد: طبق آخرین آمار از شهدای غزه تا به امروز بیش از ۳۲ هزار نفر از شهروندان فلسطینی و غزه توسط نیروهای متجاوز صهیونیستی به شهادت رسیده اند ولی دریغ از یک موضع گیری درست و انسانی در مقابل این همه جنایات ضد بشری.
 
ادواری در ادامه با انتقاد از مواضع کشورهای اسلامی در قبال صهیونیست‌ها و دیگر کشورهای متجاوز، یادآور شد: تا زمانی که کشورهای اسلامی همچنان به دنبال حفظ مسند و حکومت خود هستند نباید امیدی به اصلاح وضعیت کنونی داشت بلکه باید منتظر عواقب سخت تری برای کشورهای اسلامی بود.
 
این فعال رسانه با اشاره به اینکه در کنار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها، رسانه‌های غربی و آمریکایی نیز در کنار اسرائیلی ها این جنگ را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه هم در حوزه نظامی و هم در حوزه رسانه هیچ عکس العملی از کشورهای اسلامی در دفاع از مردم غزه تاکنون ندیده‌ایم و بی‌شک این انفعال و بی‌تفاوتی جهان اسلام در قبال غزه می‌تواند زمینه‌ای برای گسترش آتش جنگ و درگیری در منطقه خاورمیانه و حتی دیگر بلاد اسلامی شود.
 
ادواری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز جهان غرب به ویژه آمریکایی ها و صهیونیست ها تمام قدرت خود را بر روی منزوی کردن ایران اسلامی متمرکز کرده اند، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که پیش قراول نهضت آزادی و جریان مقاومت در جهان، جمهوری اسلامی می‌باشد بنابراین می‌خواهند با ایجاد حاشیه و از سوی دیگر تجاوزات به کشورهای همسایه به نوعی ایران را وارد یک جنگ نابرابر کنند که تاکنون با هوشیاری دولتمردان ایران این نقشه شیطانی آنان عملی نشده است.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که این انقلاب و نظام وجود داشته باشد جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و دیگر متجاوزان جهان نیز تداوم خواهد داشت بنابراین باید این مهم را قبول کرد که دشمن جمهوری تمام قدرت خود را روی تضعیف اسلامی متمرکز کرده است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • ◄ مزیت اتصال دریای خزر به دریای سیاه؛ اتصال به دریای مدیترانه و ایجاد خط کشتیرانی