Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع خبری از اقدام دادگاه عالی لبنان در رد شکایت «حسان دیاب» نخست وزیر و سه وزیر سابق این کشور درباره رفتار «طارق البیطار» قاضی تحقیق انفجار بندر بیروت خبر دادند.

«نزار صاغیه»، وکیل لبنانی به خبرگزاری رویترز گفت که شکایات ماه گذشته موجب توقف تحقیقات از سوی طارق البیطار شده بود و وی همچنان قادر به ادامه تحقیقات نیست و باید منتظر یک حکم قضایی جداگانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی لبنان دعاوی ارائه شده از سوی «حسان دیاب» نخست وزیر پیشین لبنان و نهاد المشنوق، غازی زعیتر، و علی حسن خلیل وزیران سابق را که البیطار را به ارتکاب اشتباهات فاحش در تحقیقات متهم کرده بودند، رد کرد.

اتهاماتی به حسان دیاب و سه وزیر مذکور درباره انفجار بندر بیروت وارد شده بود اما آنها ارتکاب هرگونه تخلف را رد کرده و از بازجویی توسط البیطار خودداری کردند.

گفتنی است، سیاسی کردن پرونده رسیدگی به انفجار مهیب بیروت توسط قاضی طارق بیطار اعتراض برخی گروه های لبنانی از جمله حزب الله را به دنبال داشته است. پیشتر شیخ نعیم قاسم کناره گیری بیطار از رسیدگی به پرونده انفجار بیروت را خواستار شده بود.

در همین راستا، نخست وزیر لبنان هم در سخنانی بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن پرونده رسیدگی به انفجار مهیب بندر بیروت تأکید کرده بود.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان سخنانی را در خصوص پرونده رسیدگی به انفجار مهیب بندر بیروت مطرح کرد و گفت: این پرونده نباید سیاسی شود.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لبنان یادآور شد: ما معتقدیم که حقایق درباره انفجار هولناک بندر بیروت باید روشن شوند. تمامی کسانی که در وقوع این انفجار دخیل بوده باید شناسایی و محاکمه شوند.

میقاتی در ادامه نیز بر لزوم احیای روابط میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد. پیش از این، عربستان سعودی و شماری دیگر از کشورهای عربی به بهانه اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص جنگ یمن، روابط خود با لبنان را قطع کردند.

نخست وزیر لبنان چندی پیش گفته بود: ما بر لزوم تکمیل تحقیقات پیرامون انفجار مهیب بندر بیروت تأکید داریم. دستگاه قضایی سالم تنها مرجع رسمی برای اعلام نظر در خصوص نتیجه تحقیقات است.

این مقام لبنانی همچنین با اشاره به انتقادات از عملکرد قاضی بیطار در رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، گفت: ما در کار دستگاه قضایی دخالت نمی کنیم اما در عین حال، از تداوم فعالیت های بازپرس ویژه پرونده انفجار بیروت یعنی قاضی بیطار حمایت به عمل می آوریم.

کد خبر 5360912

منبع: مهر

کلیدواژه: انفجار بیروت حسان دیاب طارق بیطار ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه عراق فلسطین ایران سوریه مسکو جنبش حماس اتحادیه اروپا بلاروس اوکراین لبنان رافائل گروسی انفجار مهیب بندر بیروت نخست وزیر لبنان پرونده انفجار حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بندر حیفا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که یک انفجار مهیب بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی را لرزاند.

تا بدین لحظه گزارشی درباره ماهیت و جزئیات این انفجار منتشر نشده است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در پانزدهم مهرماه، شهرها و بنادر مختلف فلسطین اشغالی مورد حملات موشکی و پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفته است.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی‌وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه بر عهده گرفته است.

جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه در حالی وارد صد و هفتاد و چهارمین روز شده که این رژیم در سردرگمی محض، کشتار مردم بی‌دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی جهان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

کد خبر 739879

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • فیلم| گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیر‌های خطر فعال شدند
  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیرهای خطر فعال شدند
  • شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بندر حیفا
  • شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بندر حیفا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • رضا اسدی از پرسپوليس به AFC شکایت کرد