Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه آسیب‌های اجتماعی مهم هستند و هر کدام به نوعی تاثیرات نامطلوبی روی زندگی مردم دارند.

مهدی چمران رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: همه آسیب‌های اجتماعی مهم هستند و هر کدام به نوعی تاثیرات نامطلوبی روی زندگی مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مهمترین آسیب اجتماعی فعلی پیش روی مردم پایتخت معضل اعتیاد است که در حال حاضر همه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، استانداری، فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی و ... به نوبه خود گرفتار و دچار آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته منصوری استاندار تهران جلسه‌ای پر و پیمان در خصوص آسیب های اجتماعی پایتخت برگزار کردند و مقرر شد قرارگاهی در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی تشکیل شود.

 

کاهش آسیب‌های اجتماعی به اقدامات دستگاههای مختلف بستگی دارد

چمران همچنین یادآور شد: معضلات اجتماعی چیزی نیست که به تنهایی و با فعالیت یک دستگاه مرتفع شوند و مقرر شده است که پس از تشکیل قرارگاه با حضور دستگاههای مرتبط حوزه اجتماعی کنار یکدیگر برای حل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مسئله‌ای که بنده در جلسه استانداری مطرح کردم این بود که موضوع آسیب‌های اجتماعی و امور مرتبط با کاهش آن را نباید فقط در تهران خلاصه کنیم؛ زیرا ساماندهی و رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت و دادن شغل به آن‌ها موجب می‌شود تا عده‌ای دیگر از سایر شهرها به پایتخت بیایند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: علت اینکه اکثر بی‌خانمان‌ها و معتادان متحاهر که در محله هرندی جمع می‌شوند به دلیل نزدیکی آن با ترمینال و ورود خروج مسافران جویای کار در این محدوده است.

چمران خاطرنشان کرد: آماری از تعداد افراد معتاد متجاهر و بیخانمانی که برای کار به تهران می‌آیند وجود ندارد و شاید دوستان ما در بهزیستی آماری در این زمینه داشته باشند و مسئله اصلی من این است که اقداماتی که در راستای کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی انجام می‌شود نباید فقط مختص تهران باشد.

 

بیکاری، سرمنشاء ورود افراد به تهران است

چمران با تاکید بر ایجاد شغل در شهرستان‌ها برای افراد اظهار کرد: سرمنشأ ورود افراد به تهران از شهرستانها و و در نهایت اعتیاد و بیخانمان شدن آن‌ها بیکاری است و ایگونه افراد وقتی پس از مدتی به دنبال کار بودند و کاری پیدا نکردند، دچار اعتیاد شده و در نهایت به دروازه غار و شهید هرندی وارد می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اضافه کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید یک حرکت دسته جمعی شروع شود که پایان آن در شهرهای مختلف کشور به نقطه ای خوب برسد و گرنه مکرر گرفتن معتادان متجاهر و انتقال آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد و یاد دادن کار و حرفه نتیجه‌ ای در بر ندارد.

چمران خاطرنشان کرد: ایجاد کسب و کار کشاورزی و تامین آب مورد نیاز و آباد کردن روستاها یکی از راههای مبارزه با معتادین است و اگر شرایط درست و اصلاح شود، وضعیت خیلی از این معتادین سامان پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر آسیب های اجتماعی اعتیاد شهرداری رئیس شورای اسلامی شهر تهران کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علیرغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی