Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تمدید شد

جعفر جعفری، معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی مرکز جذب اعضای هیئت علمی گفت: به اطلاع علاقمندان به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌رساند با توجه به احتمال ایجاد اختلال در تهیه مدارک لازم برای ثبت نام و درخواست شمار زیادی از متقاضیان، مهلت ثبت نام فراخوان سال ۱۴۰۰ تا پایان ساعت اداری روز شنبه، ششم آذر تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری افزود: با توجه به تکمیل برخی از ظرفیت‌ها، متقاضیانی که تاکنون ثبت نام کرده اند، نسبت به ویرایش پروفایل خود و ثبت نهایی اقدام کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه فراخوان به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد، از متقاضیان خواست ثبت نام خود را به آخرین ساعت‌ها موکول نکنند.

گفتنی است فرآیند ثبت‌نام متقاضیان بیست و پنجمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مربوط به فراخوان شهریور ۱۴۰۰ که از ۱۷ آبان ۱۴۰۰ شروع شده بود، امروز یکشنبه، ۳۰ آذر به پایان می‌رسید که این زمان تا پایان وقت اداری شنبه، ۶ آذر تمدید شد.

ورود دانشجویان واکسن نزده به کلاس‌ ممنوع است

محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ورود دانشجویان واکسن نزده به کلاس‌های درس گفت: پیرو ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه‌ها موظف به برگزاری آموزش‌های حضوری از نیمه آبان شدند.

او افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌ها در مرجع بالاتر استانی خود یعنی شورای آموزش دانشگاه‌ها در هر استان درخواست کرد تا در ارتباط با اینکه کدام زیرنظام‌ها و دانشگاه‌ها باید آموزش‌های حضوری خود را آغاز کنند رسیدگی کرده و مصوبات خود را در قالب وزنه عملیاتی آموزش‌های حضوری به وزارت علوم ارسال کنند.

آهنچیان تصریح کرد: دانشگاه‌ها موظف به کنترل واکسیناسیون جامعه دانشگاهی شامل اعضای هیئت علمی، کارشناسان و دانشجویان در زمان ورود به کلاس های درس هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان موظف به انجام واکسیناسیون هستند و اگر بخواهند در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند بدون ارائه سند مبنی بر واکسینه شدن امکان حضور دانشجویان در کلاس‌های درس نخواهد بود و این مصوبه به دانشگاه‌ها هم ابلاغ شده است.

رفع مشکلات دانشجویان عراقی مقیم ایران در اولویت برنامه های سازمان امور دانشجویان

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ارتباطات نزدیک بین ایران و عراق، گفت: امروزه ما در تمام زمینه‌ها این نزدیکی را احساس کرده و مسائل عراق را مسئله خودمان می‌دانیم و باور ما این هست که ما برادر دینی هستیم و نسبت به برقراری ارتباط و رفع مشکلات آمادگی داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان به ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان عراقی در کشور پرداخت و گفت: امروز شمار زیادی از دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های کشور را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند که بیشتر این دانشجویان در دو شهر قم و مشهد تحصیل می کنند.

داداش پور گفت: در دیدار با دانشجویان بین المللی دانشگا‌ها، حتما با دانشجویان عراقی ملاقات خواهم کرد تا از نزدیک مشکلات را بررسی و با کمک مدیران دانشگاه بر طرف کنیم.

او افزود: بخشی از مشکلات مربوط به دانشجویان عراقی به سازمان امور دانشجویان در حوزه گذرنامه و ویزا مربوط است که با کمک نهاد‌های مرتبط در حال رفع آن هستیم. در واقع در حال الکترونیکی کردن ویزای دانشجویان هستیم و تا جایی که بتوانیم  فرایند گرفتن ویزا را از حالت دستی خارج می کنیم و سعی خواهیم کرد ویزای تحصیلی؛ متناسب با زمان تحصیل باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره زمان تائید مدرک تحصیلی دانشجویان بین المللی گفت: در ارتباط با دانشگا‌ها تلاش خواهیم کرد تا این فرایند برای تمامی دانشجویان کوتاه شود و همچنین درصد بورسیه را برای این دانشجویان افزایش دهیم.

در ادامه، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران، گفت: روابط بین ایران و عراق، از گذشته بسیار عمیق و ریشه دار است و با توجه به فرهنگ نزدیک دو ملت اکنون نیز این رابطه از حد همجواری فراتر رفته و شکلی برادرانه به خود گرفته است.

او با تأکید بر اهمیت کشور ایران برای عراق افزود: در حال حاضر بیشترین دانشجویان عراقی که در خارج از عراق تحصیل می‌کنند در دانشگاه‌های ایران شاغل به تحصیل هستند که این امر مصداق روابط مؤثر بین دو کشور و باعث خوشحالی است که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می‌کنند.

عبدالله گفت: با توجه به حضور زیاد دانشجویان عراقی در ایران که روز به روز هم بیشتر می‌شود مستلزم توجه بیشتری از سازمان امور دانشجویان به این دانشجویان خواهد بود.

در پایان مقرر شد در جلسه مشترک با رایزن فرهنگی کشور عراق و با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان جلسات مشترکی برگزار شده و مشکلات بررسی و جمع بندی شود و نسبت به حل سریع‌تر آن اقدام شود.

موافقت سازمان استخدامی با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم

محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم گفت: با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پیگیری‌های مکرر این وزارتخانه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نامه‌ای ضمن موافقت با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، نمودار چارت سازمانی جدید پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرا ابلاغ کرد.

او گفت: بر این اساس، برای نخستین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «معاونت فناوری و نوآوری» به صورت رسمی و تشکیلاتی تشکیل می‌شود.

زلفی گل ادامه داد: ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار اینجانب به مجلس شورای اسلامی بود که خوشبختانه در این مدت سه ماهه از استقرار دولت جدید، با جدیت پیگیری و امروز محقق شد.

وزیر علوم گفت: راه‌اندازی این معاونت در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور نیز در دستور کار بوده و بر آن تاکید شده است.

زلفی‌گل گفت: خوشبختانه این معاونت «فناوری و نوآوری» با معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری تعامل، تکامل و هم افزایی ویژه‌ای خواهند داشت. معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف با هدایت شایسته مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری موجب افزایش و زایش شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم شرکت‌های دانش بنیان را در راستای تجاری سازی محصولات خویش حمایت خواهند کرد.

افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات دانشجویی برای متاهلان

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی تسهیلات دانشجویی در سال تحصیلی جدید ۳۰ درصد و برای دانشجویان متاهل نیز ۶۰ افزایش یافت.

او افزود: مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن دانشجوان به ۲برابر افزایش یافت و با ثبت نام گروهیِ دانشجویان متقاضی و نیاز اعلامی از سوی دانشگاه ها، تسهیلات مورد نیاز تهیه خوابگاه اعطا می‌شود.

گنجی تصریح کرد: تمامی تسهیلات دانشجویی افزایش ۳۰ درصدی دارد که این افزایش برای دانشجویان متاهل ۶۰ درصد است و تسهیلات ودیعه مسکن دانشجویان متاهل نیز در کلان شهر‌ها ۲۶ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان متاهل معاونت فناوری و نوآوری سازمان امور دانشجویان هیئت علمی دانشگاه ها جذب اعضای هیئت علمی تسهیلات دانشجویی تحقیقات و فناوری دانشجویان عراقی وزارت علوم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳(اعزام ۱ تیر ۱۴۰۳) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

از شرایط تخصصی این جذب می توان به، دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد، رشته های مورد نیاز شامل رشته های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته های مسلط به مهارت‌های ذکر شده، مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL و علاقه‌مند به انجام کار تیمی نام برد.

افراد با مهارت های زیر در اولویت جذب امریه سربازی قرار دارند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C# .NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS

توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER

تجربه برنامه نویسی با C# و. Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه

آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax

اعتقاد به دین مبین اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمانها و گروه های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه، عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر، عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت، عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه، بومی تهران و یا سکونت در تهران، و عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت از شرایط عمومی شرکت دراین فراخوان است.

متقاضیان برای شرکت دراین امریه سربازی باید مدارک، تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)، تصویر کارت ملی پشت و رو، تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)، تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل، تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)، آدرس محل سکونت و شماره تماس، تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط، و رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق) ارائه شود.

براساس تبصره ۱: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.

براساس تبصره ۲: مدت زمان خدمت نیروهای امریه برابر قوانین ستاد کل نیروهای مسلح است.

مهلت شرکت در این فراخوان از ۲۷ فروردین ماه الی ۲ اردیبهشت ماه است و افراد شرایط مدارک لازم ر به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

کد خبر 6079572

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند