Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@18:03:08 GMT

درباره ۲ قرص جدید ضدکرونا تصمیم‌گیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۶۰۶۷

درباره ۲ قرص جدید ضدکرونا تصمیم‌گیری می‌شود

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین بررسی‌های انجام شده بر روی قرص ضد کرونای مولنیپیراویر و پکسلووید، گفت: درباره قرص مولنیپیراویر، باتوجه به اینکه چند شرکت در کشور روی آن کار کرده و در حال ساختش هستند و حتی یکی از شرکت‌ها مولکول این قرص را هم ساخته است، ‌ان‌شاءالله در جلسه‌ای که شنبه در زیر کمیته درمان کمیته علمی کشوری کرونا داریم، این موضوع بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته به هر حال داروهایی که به صورت خوراکی در دسترس ما است، برای شرایطی که ویژه بوده و پیک ایجاد می‌شود، ‌باید در دسترس‌مان باشد. بر اساس مطالعاتی که انجام شده، اگر در پنج روز اول ابتلا به کرونا برای فرد مبتلا، به ویژه در افرادی که ریسک‌فاکتور دارند که منجر به افزایش میزان مرگ و میرشان می‌شود، مانند مبتلایان به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و تنفسی و... از مولنیپیراویر استفاده شود، نشان داده شده که حدود ۵۰ درصد می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و میزان بستری و مرگ‌ومیر را کاهش دهد.

جماعتی با بیان اینکه بر اساس مطالعات به نظر می‌رسد که مولنیپیراویر داروی خوبی باشد، گفت: البته باید ببینیم که در زیر کمیته درمان که در روز شنبه جلسه آن برگزار می‌شود، در این زمینه به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.

وی گفت: پکسلووید هم دارویی است که فایزر مطرح کرده و امیدوار است که تاییدیه FDA را برای درمان کووید دریافت کند. در مطالعات این دارو که از سوی خود شرکت فایزر انجام شده، نشان داده شده که اگر در سه روز اول ابتلا به کووید این دارو به بیماران داده شود، ۸۹ درصد می‌تواند جلوی بستری شدن یا مرگ را بگیرد. البته هنوز مطالعاتی که روی آن در جاهای دیگر انجام شده باشد، در دسترس نیست و ما منتظریم که نتایج آن مطالعات هم منتشر شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم که چه باید انجام داد. در زیر کمیته گروه درمان روز شنبه این داروها بررسی شده و ان‌شاءالله تصمیم‌گیری می‌شود.

جماعتی درباره استفاده از مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها در درمان کووید ۱۹ نیز گفت: همچنین روز شنبه در کمیته درمان کمیته علمی درباره مونوکلونال آنتی‌بادی‌های مختلفی که وجود دارد نیز بحث و تصمیم‌گیری می‌شود. مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها هم ضد کووید بوده و به صورت تزریقی هستند. مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها نیز در مرحله اولیه کووید تجویز می‌شوند که اعلام شده می‌توانند از پیشرفت بیماری پیشگیری کنند.

وی افزود: مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها در برخی کشورها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما هزینه گرانی دارند و هنوز هم اطلاعات کافی درباره آن‌ها نداریم. در عین حال پکسلووید هم خیلی جدید است و باید منتظر نتایج مطالعات بیشتر باشیم.

جماعتی گفت: فعلا اولویت بیشتر بحث و تصمیم‌گیری درباره مولنیپیراویر و داروهای خوراکی مانند پکسلووید است و بعد هم ممکن است مونوکلونال آنتی‌بادی‌ها مورد بررسی قرار گیرند. به هر حال در زیر کمیته درمان کمیته علمی کرونا، روز شنبه این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه ویروس کرونا درمان کرونا قرص کرونا زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه مونوکلونال آنتی بادی ها تصمیم گیری می شود زیر کمیته کمیته درمان انجام شده روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم

خاویر تباس همچنان تصمیم خود برای عدم استفاده از تکنولوژی خط دروازه را بهترین تصمیم می‌داند.

طرفداری | خاویر تباس، رئیس لالیگا معتقد است VAR برای حل مشکلات داوری کافی است و این لیگ نیازی به تکنولوژی دیگری ندارد.

در جریان ال کلاسیکو هفته 32 لالیگا که با پیروزی 3-2 رئال مادرید همراه بود، جنجال‌ ها و حواشی زیادی اتفاق افتاد اما مهم ترین آن صحنه ای بود که ضربه لامین یامال در شرایطی مشکوک توسط آندری لونین سیو شد و پس از چندین روز، همچنان به صورت قطعی مشخص نیست که این توپ از خط دروازه رد شده یا خیر. حتی طبق مکالمات منتشر شده از اتاق VAR نیز، داوران نتوانستند مدرکی مبنی بر رد شدن یا نشدن توپ از خط دروازه به صورت قطعی بیابند و به همین علت ترجیح دادند بازی را ادامه دهند و گلی به سود بارسلونا اعلام نکنند.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که از تکنولوژی خط دروازه در لالیگا استفاده نمی شود و می توان گفت در صورت وجود این تکنولوژی چنین مشکلاتی پیش نمی آمد. خاویر تباس در همان شب بازی با انتشار تصاویری از خبرهای مربوط به اشتباهات تکنولوژی خط دروازه، تصمیم خود برای عدم استفاده از آن را درست دانست و اکنون در مصاحبه اخیرش باز هم روی درستی تصمیم خود تاکید کرده است. خاویر تباس در مصاحبه اخیر خود با expansioncom گفت:

اگر تکنولوژی خط دروازه بی نقص بود، از آن استفاده می‌ کردیم. با VAR، قریب به 99% صحنه ها قابل بررسی و حل شدن هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • یولیان ناگلزمان: صحبت‌های ابرل؟ من کینه‌ای از بایرن مونیخ ندارم
  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد
  • تصمیم ژاوی برای ماندن رختکن بارسلونا را لرزاند
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • بحران در کاتالان
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم