Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@10:03:44 GMT

آسمان بارانی ۱۰ استان/ آلودگی هوای شهرهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۶۷۰۶

آسمان بارانی ۱۰ استان/ آلودگی هوای شهرهای صنعتی

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در گیلان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، برخی نقاط خوزستان، چهار و محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب لرستان، شمال فارس، جنوب غرب اصفهان، شنبه در شمال کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت، درباره وضعیت بارش‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط برای رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت در کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین این را هم گفت که به دلیل پایداری جو در اغلب مناطق کشور، افزایش غلظت آلاینده‌ها ی جوی و آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، خلیج فارس شنبه و یکشنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶آذر ‌ماه) قسمتی ابری و غبار محلی در اواسط روز وزش باد و اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۷ آذرماه) نیمه ابری به تدریج غبار محلی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۵ آذر ماه) بندر عباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و فردا ( ۶ آذرماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز (۵ آذر ماه) اردبیل با دمای ۹ درجه سانتیگراد و فردا ( ۶ آذرماه) همدان و اراک با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه هواشناسی بارش برف شهرهای صنعتی آلودگی هوا زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه درجه سانتیگراد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۱۷۳، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته شهر زاهدان در موقعیت ناسالم (قرمز) قرار داشت.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهرهای ارومیه با شاخص ۵۴، اصفهان با شاخص ۸۶، کرج با شاخص ۷۰، تهران با شاخص ۶۰، اهواز با شاخص ۸۱، زنجان با شاخص ۷۸، قم با شاخص ۶۶، کرمان با شاخص ۸۲، یاسوج با شاخص ۷۱ و اراک با شاخص ۷۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وپنجم فروردین، شهرهای اصفهان، کرج، تهران، اهواز، زنجان، قم، یاسوج، رشت، اراک و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۹، بوشهر با شاخص ۴۸، شهرکرد با شاخص ۳۶، بیرجند با شاخص ۴۰، مشهد با شاخص ۴۵، سمنان با شاخص ۳۹، سنندج با شاخص ۳۰، کرمانشاه با شاخص ۴۳، رشت با شاخص ۴۴، همدان با شاخص ۳۳ و یزد با شاخص ۳۹ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

قابل توجه است که روز گذشته شهرهای تبریز، ارومیه، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، مشهد، سمنان، سنندج، کرمان، کرمانشاه و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744372

دیگر خبرها

  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان
  • زنجان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • هوای تهران گرم خواهد شد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین