Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-بسیج شجره طیبه‌ای است که توانسته در فراز و نشیب‌های پیش روی انقلاب همواره در جهت منافع عمومی و مردم و در راستای حفظ و حراست از انقلاب گام بردارد، این امر در نظر ائمه جمعه استان هرمزگان نیز مشهود است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به مناسبت هفته بسیج با 2 نفر از ائمه جمعه استان هرمزگان در خصوص عملکرد بسیج و نوع نگاه جامعه به عین شجره طیبه گفتگو کرده‌ام، امامان جمعه سیریک و هرمز هر کدام در این مصاحبه بسیج را عنصری راهبردی برای کشور دانسته و تأکید دارند بسیج همواره در کنار مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: مدل بسیج مستضعفین که توسط امام راحل(ره) در ایران اسلامی تشکیل شد یکی از بهترین مدل‌های مدیریتی است که در آن از ظرفیت‌های خود مردم برای پیشبرد اهداف جامعه استفاده می‌شود.

وی افزود: مسئله اول کشور در روزهای تاسیس بسیج مستضعفین ثبات انقلاب اسلامی و تامین امنیت کشور بود چرا که در آن ایام فتنه‌ها از هر طریق نظام اسلامی را محاصره کرده بودند و دشمن خارجی نیز دندان‌هایش را برای ریختن خون در رگ‌های نظام تیز کرده بود اما درایت امام در تشکیل بسیج موجب شد توسط ظرفیت های مردمی فضای غبارآلود فتنه‌ها در کشور از بین برود.

جانشین سازمان بسیج: امروز در اوج تحریم‌ها در بهترین شرایط هستیمرژه موتوری بسیجیان در آران و بیدگل به روایت تصویراقدامات ‌امیدبخش سپاه ‌در جامعه؛ بسیج باید در موضوعات ‌خانواده وارد شود‌

امام جمعه سیریک عنوان کرد: صدام، رژیم بعث و آمریکایی‌ها هیچ وقت فکر نمی‌کردند ایرانی که شاکله نیروی‌های مسلحش تقریبا از هم پاشیده است بتواند در جلوی لشکر تا بن دندان مسلح و مورد حمایت شرق و غرب بایستند اما ایران اسلامی توانست به این پیروزی و ظفر دست پیدا کند چرا که امام با بسیج مردمی همگان را به جبهه‌ها کشاند و بسیجیان با به میدان رفتن مخلصانه معادلات فرماندهان ارشد جنگ های دنیا را برهم زدند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: امروز مسئله اول کشور ما اقتصاد است و نیاز به تحرک جدی و مثبت در این حوزه داریم و راه حل این مسئله هم استفاده از ظرفیت‌های بسیج مردمی در جهت احیای اقتصادی است که همان مردمی کردن اقتصاد می‌باشد.

وی با اشاره به نقش بسیج در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم این شهرستان نیز گفت: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و در ایام کرونا نیز با توزیع بسته‌های معیشتی و در سایر ایام نیز با انجام پروژه‌های متعدد محرومیت زدایی نشان داده عنصری مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین فتح الله بهزادی امام جمعه جزیره هرمز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: به واقع بسیج مدرسه عشق است چرا که کسانی که در این عرصه گام بر می‌دارند جز عشق و محبت هیچ دلیل دیگری برای تحمل سختی‌ها ندارند و در این حوزه کار می‌کنند.

امام جمعه سیریک افزود: اصلی ترین شاخصه‌های بسیجی‌ها اخلاص، ایمان، اخلاق و اراده و پشتکار است چرا این عناصر چنانچه در یک انسانی جمع شود می‌تواند تمام موانع را از پیش رو بردارد و بحمدالله بسیج و بسیجی‌ها نشان داده‌اند که این شاخصه‌ها را دارند.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته دستانی در داخل کشور و خارج کشور تلاش می‌کردند تا بسیج را به انزوا ببرند و این نهاد مقدس و عملیاتی را از معادلات حذف کنند اما خوشبختانه نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی بسیج مستضعفین همیشه موجب شده است که بسیجیان در بحران‌ها با عملکرد صحیح جای خود را در جامعه باز کنند.

امام جمعه هرمز تاکیدکرد: بسیج در سیل بهترین نقش را ایفا کرد و زلزله اولین گروهی بود که برای خدمت به مردم و آسیب دیده گان وارد گود شد در بحران کرونا ابتدا در بحث گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و مراکز نقش ایفا کرد؛ سپس دوشادوش مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها خدمت کردند و در امر واکسیناسیون مردم نیز شاید اگر نیروهای بسیج نبودند هنوز موفق نشده بودیم به محل امن در جامعه از لحاظ کرونا برسیم.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور باید بسیج را جدی بگیرند و بدانند برای حل مشکلات می‌توانند از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

حجت الاسلام بهزادی گفت: باور داریم یکی از عناصری که موجب شده امنیت در خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز ثبات داشته باشد بسیج است که همواره پای کار حفظ و حراست از انقلاب و کشور بوده و شهدای زیادی نیز در این راه تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ چالش مهم مدیریتی هرمزگان از زبان رئیس کل دادگستری

رئیس کل دادگستری هرمزگان صف‌های طولانی در بنادر و گمرکات، صف‌های بازرسی در گلوگاه‌ها و صف‌های سوختگیری در جایگاه‌ها‌ی سوخت استان را ۳ چالش مهم مدیریتی استان عنوان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس با رئیس کل دادگستری هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مجتبی قهرمانی در این دیدار، بر لزوم هم اندیشی، همکاری، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر بین نمایندگان قوای مقننه و قضاییه در استان تأکید کرد و اظهار داشت: خدمت رسانی به موقع و مطلوب یکی از گفتمان‌های دوران نوین تحول قضایی است که رئیس قوه قضاییه همواره بر آن تأکید کرده‌اند. 

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز در این راستا تدابیر ویژه‌ای را برای رفع چالش‌های مرتبط با این موضوع در سطح استان اتخاذ کرده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، وجود صف‌های طولانی در بنادر و گمرکات، صف‌های بازرسی در گلوگاه‌ها و صف‌های سوختگیری در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان را نوعی چالش مدیریتی عنوان کرد و افزود: ورود دستگاه قضایی برای حل این مشکلات در راستای صیانت از حقوق عامه و در جهت کمک به دولت صورت گرفته است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به درخواست‌هایی که نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از طرف موکلین خود مطرح کردند، به یکی از معاونین خود مأموریت داد به صورت ویژه و در چارچوب موازین قانونی به موارد مطرح شده رسیدگی کند. 

در ادامه این دیدار، احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از اقدامات مردمی و امیدآفرین دادگستری هرمزگان در رفع مشکلات دیرینه مناطق مختلف استان تشکر کردند و بر تداوم این مسیر تأکید کردند. 

نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کردند: همدلی میان قوا برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و اقدام به موقع هر کدام از آنان در این عرصه، سبب رشد و تعالی کشور خواهد شد و توسعه توام با عدالت و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ چالش مهم مدیریتی هرمزگان از زبان رئیس کل دادگستری
  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان