Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@18:59:47 GMT

مصرف گاز در استان کرمانشاه ۱۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۷۵۸۰

مصرف گاز در استان کرمانشاه ۱۵ درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، براساس اعلام شرکت گاز استان با توجه به سرد شدن نسبی دمای هوا مصارف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری افزایش یافته به طوری که در 17 آبان ماه با 16 میلیون و 800 هزار مترمکعب میزان مصرف به اوج خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند مصرف در بخش خانگی به گونه‌ای شده که ممکن است تداوم آن در روزهای سرد سال تأمین گاز نیروگاه‌ها را با مشکل مواجه کند.

سیروس شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 640 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی و تجاری و صنعتی وجود دارد که روزانه به طور متوسط 17 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی اعلام شد/ رشد 4 برابری قبض گاز مشترکان بدمصرفوعده‌ای تازه برای گازرسانی به روستاهای کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت؛ آیا زمستان روستائیان گرم می‌شوند؟گاز ادارات پرمصرف در اردبیل قطع می‌شود

وی با بیان اینکه از مصرف روزانه 30 درصد مربوط به واحد‌های صنعتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است عنوان کرد: انتظار می‌رود مشترکان در درجه اول نکات ایمنی و در درجه دوم الگوی مصرف را رعایت کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه مشترکان دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه را رعایت کنند گفت: سیستم گرمایشی ادارات، مدارس و مساجد یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یکساعت بعد از پایان کار از مدار خارج شود و در ایام تعطیل خاموش باشد.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک درجه کاهش دمای محیط پنج درصد از در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود افزود: تمهیداتی برای تأمین گاز در شرایط بحرانی اندیشیده شده است.

شهبازی بیان کرد: تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین گاز مشترکان خانگی در هر شرایطی است و از این نظر نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حامل های انرژی حامل های انرژی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی

مهدی قنادی، مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به معضلاتی که سگ گردانی برای شهروندان ایجاد می‌کند، گفت : روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است. 

وی با تاکید براینکه سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی ندارد، افزود: از طرفی بازخورد‌های مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه اخیراً گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و نیز واحد‌های صنفی فروش پوشاک می‌شوند. 

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته، عنوان کرد: ورود حیوانات خانگی به واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود. 

قنادی با تاکید براینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است، اعلام کرد: در این راستا همه واحد‌های صنفی موظف هستند که در ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشدار ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی اقدام کنند، به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد. 

وی یادآور شد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی هم موظفند با بازدید از این واحد‌های صنفی آنها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کنند. در صورت عدم رعایت این موارد از سوی واحد‌های صنفی و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد، در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • واگذاری نزدیک به ۵ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی