Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ مجتبی مرادی نوروزی با اشاره به انتشار خبری به نقل از معاون عمرانی استانداری تهران مبنی بر تعطیلی تهران در روز‌های شنبه و یکشنبه اظهار داشت: در کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی مطرح شده که یکی از موارد آن تصمیم گیری در مورد وضعیت تعطیلی در صورت پایداری هوا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی هوا این خبر تکذیب می‌شود و تهران در روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل نیست.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران تاکید کرد: مردم اخبار پیرامون این موضوع را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی تهران استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟

به دنبال تصویب روز پنج‌شنبه به‌عنوان دومین روز تعطیلات در کمیسیون اجتماعی مجلس، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور از احتمال عقب‌نشینی تاکتیکی مجلس در مقابل دولت برای تعیین دومین روز تعطیلات آخر هفته خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی گفت: بعد از تصویب نهایی دو روزه شدن تعطیلات، در مرحله بعد برای تعیین زمان ویکند با دولت گفتگو خواهیم کرد. افزایش تعطیلات آخر هفته در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است. احتمالا مجلس هفته آینده افزایش تعطیلات را در صحن مجلس بررسی خواهد کرد.

افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و حالا در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است و به نظر می‌رسد هفته آینده این لایحه در صحن مجلس بررسی شود. لایحه معروف به افزایش تعطیلات آخر هفته ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ تحت عنوان لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت عادی از سوی دولت به مجلس ارسال شد. اما نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار آن امضا جمع کردند و در نهایت بررسی اولویت‌دار لایحه افزایش تعطیلات در نهم بهمن ماه از سوی نمایندگان به تصویب رسید.

بر همین اساس کلیات آن در جلسه ۱۹ اسفند ماه سال گذشته مصوب و با تصمیم عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس قرار بر بررسی دو شوری آن شد؛ بنابراین این لایحه بار دیگر به کمیسیون اجتماعی رفت تا اصلاحات نهایی با حضور دولت بر آن انجام شود. در حالی‌که در لایحه دولت روز دوم تعطیلات آخر هفته مشخص نشده بود، اما هفته گذشته کمیسیون اجتماعی روز پنج‌شنبه را به عنوان دومین روز تعطیلات مصوب کرد. در صورت تصویب آنچه تاکنون در کمیسیون اجتماعی نهایی شده است، عملا تعامل با جهان ۴ روز به تعویق می‌افتد و همین امر موجب انتقاد بخش خصوصی شده است. بر همین اساس برخی نمایندگان مجلس نیز بر تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تاکید دارند، اما به نظر می‌رسد نظر قاطبه مجلس بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باشد.

احتمال عقب‌نشینی دولت؟

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با اشاره به مشخص شدن روز پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اختلافی در خصوص روز دوم تعطیلات آخر هفته وجود دارد. ما معتقدیم بنا به دلایل مختلفی باید شنبه دومین روز تعطیلات آخر هفته باشد. اگر پنج‌شنبه را هم تعطیل کنیم تنها کشوری در دنیا هستیم که پنج‌شنبه و جمعه تعطیل هستیم.

او ادامه داد: بنابراین به لحاظ مسائل اقتصادی باید تعطیلات آخر هفته جمعه و شنبه باشد. ما با عراق و عربستان مراوده زیارتی داریم. از سوی دیگر در برنامه هفتم آورده‌ایم که در سال ۳۳۰ هزار دانشجو باید به داخل کشور بیایند، اما در این راستا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از لحاظ اداری می‌تواند مانع بزرگی باشد؛ بنابراین اگر حرف از توریست درمانی می‌زنیم که ظرفیت خوبی هم از لحاظ درمانی داریم، اگر حرف از توریست علمی می‌زنیم که در برنامه هفتم ماده‌ای در راستای دانشجو‌پذیری آوردیم، اگر حرف از گردشگری و گردشگری زیارت می‌زنیم، این موارد نیازمند این است که تعطیلات ما مانند سایر کشور‌های اسلامی باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین معتقدم چه در دولت و چه در مجلس، تحت صحبت‌هایی که آن را مرتبط با شرع و فرهنگ دینی ما می‌دانند؛ می‌خواهند پنج‌شنبه و جمعه را تعطیل کنند که به نظر من در اشتباه هستند. به نظر می‌رسد این موضوع در آینده درست می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم برای اینکه این لایحه را از خوان مجلس، از خوان شخص رئیس مجلس و خوان دولت بگذرانیم یک قدم عقب‌نشینی تاکتیکی انجام دهیم و بگوییم دست دولت در انتخاب روز دوم تعطیلات آخر هفته باز باشد و بعد از تصویب بر دولت فشار می‌آوریم که دولت منطقی و با نگاهی که در برنامه هفتم برای توریست علمی، زیارتی و درمانی وجود دارد روز شنبه را به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته انتخاب کند.

ابوترابی در خصوص زمان بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن علنی مجلس نیز گفت: به نظر می‌رسد لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، هفته آینده به صحن مجلس بیاید.

اختلاف ۴ روزه با تجارت جهانی

در همین راستا معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است. زمانی‌که لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به کمیسیون اجتماعی رفت بنده جزو کسانی بودم که معتقد بودند تعطیلی پنج‌شنبه‌ها موجب اختلاف ۴ روزه با تجارت جهانی می‌شود. اگر قرار باشد ۴ روز با دنیا اختلاف داشته باشیم قطعا تاثیر مستقیم در مبادلات تجاری ما با دنیا دارد؛ بنابراین معتقدم باید تعطیلات آخر هفته را به جمعه و شنبه تغییر دهیم جمعه به لحاظ بحث‌های مذهبی تا مردم بتوانند به نماز جمعه برسند و شنبه هم روزی است که کشور‌های مسلمان منطقه هم تعطیل هستند.

او ادامه داد: اما دوستان در کمیسیون اجتماعی تصمیم گرفتند که پنج‌شنبه را تعطیل کنند این در حالی است که جیبوتی تنها کشوری است در دنیا که پنج‌شنبه‌ها تعطیل است. قطعا تفاوت ۴ روزه‌ای که در روز‌های کاری با جهان خواهیم داشت تاثیر بسیار مستقیمی بر اقتصاد خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این توجیه که، چون شنبه روز مقدس یهودیان است نباید ما شنبه تعطیل باشیم، توجیه درستی نیست، چون بیش از ۱.۵ میلیارد مسلمان هم روز شنبه تعطیل هستند. به نظر بنده باید دو روز تعطیلی را در هفته داشته باشیم و این کار خوبی است و در نشاط خانواده تاثیرگذار است، اما در خصوص انتخاب روز دوم تعطیلات با تعطیلی شنبه موافق هستم.

سعیدی با اشاره به نظر بخش خصوصی در مورد تعطیلات آخر هفته گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی نیز تعطیلی روز شنبه بود و بنده معتقدم رویکردی که برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به‌جای شنبه‌ها وجود دارد درست نیست. اما قاطبه دوستان در مجلس با تعطیلی پنج‌شنبه موافق هستند. البته تلاش می‌کنم که شنبه روز دوم تعطیلات آخر هفته باشد.

محدودیت در مراودات مالی

همچنین مهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: برای اینکه ارتباطات بانکی و بخش خصوصی بهتر شود با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستم. در کشور‌های مختلف شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و اگر ما پنج‌شنبه و جمعه تعطیل باشیم عملا چهار روز در هفته مراودات مالی و بانکی نخواهیم داشت. از سوی دیگر یک قسمت از کره زمین شب و بخش دیگر روز است و همین امر هم محدودیت‌هایی را در مراودات مالی ایجاد می‌کند.

او افزود: بنابراین اگر از نظر شرع و سیاست‌های کلی ایرادی وجود نداشته باشد با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستم تا در این شرایط یک روز از تعطیلات ما بر اساس الگوی جهانی باشد و ارتباطات ما بیشتر شود.

فرشادان درخصوص نظر صحن در مورد دومین روز تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: ارزیابی از نظر صحن علنی در خصوص دومین روز تعطیلات آخر هفته ندارم و این موضوع نیازمند اظهارنظر موافقان و مخالفان در صحن است.

از سوی دیگر محمد‌حسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، گفت: بحث اضافه کردن یک روز به تعطیلات آخر هفته زمانی خوب است که شامل عموم کارگران و کارمندان شود. در حال حاضر این قانون شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌شود در حالی‌که ما ۱۱.۵ میلیون نفر نیروی کار داریم و این قانون شامل حال بخش خصوصی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • (ویدئو) عباسپور: تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • عباسپور: با تعطیلی پنجشنبه عملا یک روز کاری در تعاملات بین‌المللی را از دست می‌دهیم/ تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • عباسپور: با تعطیلی پنجشنبه عملا یک روز کاری در تعاملات بین‌المللی را از دست می‌دهیم/ تعطیلی شنبه گزینه بهتری است + فیلم
  • بانک ها پنج شنبه ها باز هستند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق