Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مهرناز رسولی‌نژاد استاد گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: در فصل ویروس‌های سرماخوردگی قرار داریم به طوری که با انواع و اقسام ویروس‌ها در جامعه مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه علائم این ویروس‌ها شبیه به یکدیگر هستند گفت: بیماری‌های آنفلوانزا، سرماخوردگی ساده و حساسیت، تنگی نفس ندارند و علامت تنگی نفس در افراد مبتلا به کووید تقریبا بعد از یک هفته از شروع علائمی مانند تب، ممکن است آغاز شود، لذا علائم در این بیماری‌ها ممکن است به یک اندازه نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی نژاد گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کووید، آنفلوانزا، سرماخوردگی ساده و حساسیت باید به علائم این بیماری‌ها توجه داشت. اصلی‌ترین علائم بیماری کووید شامل بدن‌درد، سرفه و تنگی نفس است و اصلی‌ترین علائم در بیماری آنفلوانزا تب و بدن‌درد است.

رسولی نژاد گفت: علائمی مانند خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه بیشتر در سرماخوردگی ساده و حساسیت ممکن است دیده شوند و این علائم در آنفلوانزا و کووید علائم شایعی نیستند.

این استاد گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن کرونا تصریح کرد: ویروس‌های متفاوتی عامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا هستند، ولی این بیماری‌ها علائم مشابهی دارند که تمایزشان می‌تواند سخت باشد.

او عنوان کرد: استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها بسیار حائز اهمیت است به طوری که نباید دست نشسته را به مخاط بینی و چشم زد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری تنفسی سرماخوردگی ویروس کرونا بیماری ها ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب چیست؟
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی