Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "هادی العامری" رئیس ائتلاف سیاسی الفتح عراق روز گذشته در دفتر خود با جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق دیدار کرد.

«متاسفانه شما مانند نماینده سازمان ملل برای کمک به عراق در حل مشکلات و بر اساس ماموریت نمایندگی خود عمل نمی کنید بلکه مانند کمیساریای عالی رفتار کردید و این تماما از نظر ما مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عبارت های بالا بخشی از انتقاد هادی العامری به پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق بود؛ نماینده ای که مخالفان مدعی دستکاری در نتایج انتخابات عراق می گویند «با فریبکاری و نمایش، نقش های متناقضی را در جاهای مختلف بازی کرده است.»

العامری در جلسه با پلاسخارت انتقاد خود را متوجه این بازی دوگانه پلاسخارت کرد و صراحتا از گزارش او به شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد و آن را حاوی مطالب خلاف واقع دانست.

جنین هنسن پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق

پلاسخارت در گزارش روز سه شنبه خود در سازمان ملل گفت که انتخابات اکتبر عراق به طور کلی سالم ارزیابی شد و از مقامات و احزاب عراق خواست نتایج انتخابات پارلمانی عراق را به رسمیت بشناسند.

پلاسخارت افزود که اتهامات باطل و تهدید به خشونت منجر به نتایج وخیمی خواهد شد و تاکید کرد که عراق به سران و حکمرانی خوب و پایبندی به روند سیاسی نیاز دارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که گفت وگو تنها راه حل بحران نتایج انتخابات پارلمانی عراق است و افزود که هیچ مدرکی دال بر دستکاری یا تقلب سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد.

انتقاد از بازی دوگانه پلاسخارت

آنچه در این میان باعث خشم جریان های معترض نسبت به نتایج انتخابات و انتقادهای مکرر آنان از پلاسخارت شده این است که او در دیدار با شخصیت هایی مانند سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و چهره های مطرح ائتلاف الفتح مدعی شده بود که از مستندات ارائه شده این جریان ها به او درباره تقلب در انتخابات «شگفت زده و شوکه» شده است.

جنین پلاسخارت در دیدار با قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق

منتقدان رفتار پلاسخارت می گویند او طوری رفتار کرد که گویا هرگز از چنین تخلفاتی خبر نداشته اما وقتی سر از سازمان ملل درآورد در چرخشی عجیب اظهار کرد که هیچ تخلفی صورت نگرفته است بدون اینکه فرصتی برای بررسی مستندات معترضان به نتایج انتخابات داشته باشد.

العامری درباره رفتار پلاسخارت در دفاع بی قید و شرط از کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز انتقاد کرد و گفت: ما از شما نخواستیم از کمیسیون انتخابات انتقاد علنی کنید اما دلیلی هم برای مدح و ستایش غیرموجه آن نیست.

رئیس ائتلاف الفتح گفت: آیا آن طور که در جلسه توجیهی غیر موضوعی شما به شورای امنیت بیان شد، وقتی ما از روش های قانونی و قضایی درخواست تجدید نظر می کنیم، تهدیدی برای کمیسیون انتخابات است؟

العامری این را هم خطاب به پلاسخارت افزود: برای سخنان غیر موثق شما متاسفیم؛ اظهاراتی که به پیچیده شدن صحنه انتخاباتی عراق و از بین بردن راه حل سیاسی منجر شده است.

رئیس جریان الفتح عراق همچنین در دیدار با «ویله فاریولا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق گفت: ما روابط و همکاری خوبی با نمایندگی سازمان ملل داریم اما اعتماد ما در این باره به خاطر رفتارهای خلاف جنین پلاسخارت رئیس هیات نمایندگی سازمان ملل در حال تزلزل است. او در انتخابات دخالت می کند گویا رئیس کمیسیون عالی انتخابات است و خود را کمیساریای عالی می بیند در حالی که باید به وظایف مشخص خود عمل کند.

وی افزود: تحصن های مردم معترض علیه تقلب در نتایج انتخابات مسالمت آمیزتر و منضبط ترین اعتراضات از سال ۲۰۰۳ است.

مخالفان نتایج انتخابات در اندیشه توسل به محاکم بین المللی

علی الفتلاوی عضو ائتلاف الفتح در گفت و گویی تلویزیونی به صراحت گفت: پلاسخارت گزارش غیرواقعی به سازمان ملل می دهد و نقش دشمن معترضان به نتایج انتخابات را پذیرفته است. فشارهای زیادی بر کمیسیون انتخابات است و این فرآیند شفافیت و سلامت نداشت.

الفتلاوی افزود: ما تصمیم دادگاه فدرال را دنبال خواهیم کرد و ناچار به بین المللی کردن پرونده تقلب در انتخابات (در محاکم بین المللی) خواهیم شد تا عدالت درباره متضرران از تقلب تامین شود.

عصائب اهل الحق: پلاسخارت به مرجعیت عراق دروغ گفت

پیش از این محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق در توییتی درباره اقدامات پلاسخارت نوشت: زنی که به مرجعیت عالی در کنفرانس مطبوعاتی چند دقیقه بعد از دیدار با او و چند متر دورتر، حرفی خلاف واقع را نسبت می دهد و دروغی به او می بندد بعید هم نیست که به سازمان ملل دروغ بگوید.

پلاسخارت در دیداری با آیت الله علی سیستانی 

الربیعی افزود: ما مدارک کافی داریم که نشان می دهد خانم پلاسخارت چگونه نقش یک درمانده را بازی کرد؛ طوری که گویا از هیچ تقلبی خبر ندارد.

برچسب‌ها عصائب اهل الحق سازمان ملل متحد هادی العامری شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی عراق پروندهٔ خبری عراق و تحولات بعداز انتخابات پارلمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عصائب اهل الحق سازمان ملل متحد هادی العامری عصائب اهل الحق سازمان ملل متحد هادی العامری شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی عراق نماینده سازمان ملل سازمان ملل در عراق انتخابات پارلمانی نتایج انتخابات عصائب اهل الحق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند